Ulepsz automatyzację marketingu przez marketing treści [post gościnny]

man-with-flying-lightbulbsAutomatyzacja marketingu zapewnia możliwość targetowania przyszłych klientów o wiele dokładniej i w krótszym czasie niż jakiekolwiek inne narzędzie.

Niestety bez odpowiedniej jakości treści, proces ten szybko zmieni się w spam, niechciane telefony bez zapowiedzi i zbędne, śmieciowe emaile, oferując tym samym klientom ciągle ten sam, nietrafiony przekaz.

Automatyzacja marketingu potrzebuje content marketingu by dostarczyć właściwą treść do odpowiedniej osoby i w odpowiednim czasie.

Marketing treści pomaga twoim potencjalnym klientom rozwiązać ich problem, zapewniając informacje których potrzebują. Opowiada im ważną historię. Połączony z automatyzacją marketingu, pomaga dopasować rodzaj komunikacji marketingowej do każdego z odbiorców.

Szybkość i dokładność Twojego silnika automatyzacji marketingu połączona z jakościowym marketingiem treści tworzy perfekcyjną maszynę marketingu. Najlepsi gracze na rynku nauczyli się idealnie je łączyć.

Pracując połączonymi siłami, automatyzacja marketingu i marketing treści osiąga każdy cel na zindywidualizowanej lub ogólnej checkliście.

 

Marketing oparty na zainteresowaniach

Automatyzacja marketingu prowadzi klienta przez całą podróż marketingową, dostarczając targetowane wiadomości nawiązujące do etapu na którym jest kupujący.

Marketing treści odpowiada na wszystkie pytania twoich kupujących i zapewnia bibliotekę treści której automatyzacja marketingu potrzebuje aby dostarczyć marketing oparty na zainteresowaniach klienta.

 

Wprowadzanie świeżych pomysłów

Bez udanego wprowadzenia, automatyzacja marketingu dociera do tych samych klientów lub potencjalnych klientów, z tą samą wiadomością, ostatecznie lądując w folderze spam.

Wykorzystując najnowsze trendy, interakcje, lub nowe media, marketing treści sprawia, że każda kampania jest nie tylko spersonalizowana, lecz także świeża i interesująca.

 

Tworzenie skupienia

Content marketing stwarza okazję do osadzenia treści informacyjnych i edukacyjnych w różnych punktach podróży zakupowej klienta, podczas gdy automatyzacja marketingu zapewnia moc potrzebną do skierowania ich w odpowiednim kierunku.

Opowiadanie historii klientom pozwala kupującemu zrozumieć problemy z którymi zmaga się im podobni oraz to jak je rozwiązali. Pomaga to uczynić z nich bohaterów twoich historii, pokazując, że klient liczy się najbardziej, oraz, że firma ceni ich wkład. Kierowanie uwagi na generowaną przez nich zawartość, pomaga też pozyskać stałych, lojalnych klientów.

 

Pokaż zamiast mówić

Automatyzacja marketingu pomaga nawiązać kontakt z klientem szybciej, jednak to treść sprawia, że kontakt ten ma jakąkolwiek wartość

Zamiast proponować klientom wypróbowanie wersji demonstracyjnej, lub od razu kupna produktu, marketing treści tworzy zainteresowanie poprzez pokazanie co dany produkt może dla nich zrobić; obrazuje w jaki sposób produkt rozwiązuje ich problemy.

Przykładowo, Instagram Virgin Atlantic zaprasza klientów na wycieczkę po miejscach do których docierają ich linie lotnicze oraz bezkresne i oszałamiające wizualnie przygody których mogą tam doświadczyć. Klienci odnajdują ciekawe miejsca a przy okazji sposób na zaspokojenie ich żądzy wędrówki.

Departures – magazyn wydawany przez American Express (również w wersji online), zabiera klientów na wyprawę w podobny sposób, pokazując miejsca do których można się udać, rzeczy które można zrobić, oraz doświadczenia których można doznać dzięki karcie American Express, tworząc w ten sposób zainteresowanie bez twardej, konkretnej próby sprzedaży.

 

Zapobieganie irytacji

Chociaż powtarzanie jest kluczem do tworzenia świadomości oraz budowania zainteresowania, jest także jednym z pierwszych czynników powodujących irytację w dzisiejszym świecie przesyconym informacją. Palenie za sobą mostów oraz denerwowanie klientów przez powtarzanie wiadomości skoncentrowanych na produkcie, jest pewnym sposobem na pozbycie się najbardziej lukratywnych i lojalnych leadów.

Marketing treści przyciąga potencjalnych kupujacych do twojej marki, zapobiega powstawaniu irytacji dzięki zapewnianu klientom tego czego chcą – odpowiedzi na ich pytania i zainteresowania.

Przykładowo, Birchbox, usługa miesięcznej subskrypcji zestawów kosmetyków, pokazuje klientom w jaki sposób naśladować najnowsze trendy w modzie stosując produkty Birchbox. Podczas przedstawiania marki i produktów, klienci nie widzą reklamy, widzą wartościową informację.

Przez zapewnienie informacyjnych filmów, artykułów, poradników i innych odniesień do odpowiedzi na rzeczywiście zadawane pytania, marketing treści sprzedaje produkt bez próby sprzedaży, usuwając irytację z równania.

 

Potężna Kombinacja

Podczas gdy marketing i automatyzacja marketingu może działać osobno, żadne nie może robić tego w optymalny sposób bez ostrożnej kooperacji.

Targetowanie klientów, zmienianie przekazu szybko i często jest bezużyteczne, jeśli zawartość nie jest tego warta, z kolei istotny kontent nie jest nic warty jeśli nikt go nie zobaczy.

Pracując wspólnie, automatyzacja marketingu i marketing treści w naturalny sposób tworzą świadomość marki, zaangażowanie i lojalność klienta oraz stały przychód.

 

~ Michael Brenner (@BrennerMichael) CEO Marketing Insider Group, współautor bestsellera The Content Formula, oraz jeden z ważniejszych głosów w dzisiejszym świecie marketingu.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]