E-commerce jest bardzo wdzięcznym miejscem zastosowania Marketing Automation. Bogactwo oferty powoduje często zakłopotanie potencjalnych klientów nie mogących odnaleźć potrzebnego im towaru. To świetne warunki dla automatyzacji na rozwinięcie skrzydeł. Dzięki unikalnym możliwościom segmentowania potencjalnych nabywców można zwrócić się do nich z indywidualną ofertą. Z tej właśnie funkcji skorzystał Stealth Auto, jeden z największych w USA dealerów samochodów BMW i części do nich. Na efekty nie trzeba było długo czekać.
Stealth Auto prowadzi bardzo przemyślany marketing. Pozyskiwanie leadów oparte jest w nim głównie o Inbound – ich kanał na Youtube ma prawie milion wyświetleń, prowadzą stronę na Facebooku, mają też własny kanał na Twitterze. W serwisach takich jak Ebay czy Amazon jest też bardzo dużo ich produktów, które są opatrzone linkiem do strony Stealth Auto- wydatnie pomaga to zarówno w pozycjonowaniu, jak i w działaniach reklamowych.
Pozyskiwanie leadów odbywa się na kilka sposobów. Najważniejszym jest formularz na stronie głównej Stealth Auto. Firma przyjęła taktykę częstych zmian formularza, tak, aby w pełni wykorzystać jego możliwości. Niekiedy oferują więc materiały w zamian za zapis, innym razem jest to zwykły formularz kontaktowy. Najskuteczniejsze, co nie dziwi, okazało się zaoferowanie studolarowego bonu na zakupy części. Na 282 osoby pozyskane dzięki tej promocji, 67 zostało klientami. Stopa konwersji wynosi więc niebagatelne 23,8%.
Wszystkie te działania pozwoliły na zbudowanie organicznej bazy danych liczącej ponad 20 000 kontaktów.
Do każdego z nich wysyłane są wiadomości, po których segmentuje się potencjalnych klientów. W zależności od tego, czym się interesują, dostają później wiadomości o promocjach np. na nowe opony. Dzięki tym działaniom Stealth Auto mogło zauważyć trend, jakim jest bardzo wysokie zainteresowanie potencjalnych klientów częściami do modyfikacji samochodów, głównie do poprawy ich osiągów. Stealth Auto do tej pory nie miało w swojej ofercie żadnych części tego typu, obecnie jest dystrybutorem większości najbardziej liczących się tunerów marki BMW.
Ich lead nurturing opiera się o informacje na temat nowych filmików, webinarów, materiałów do pobrania oraz najbardziej atrakcyjnych promocji. Zastosowanie zintegrowanego lejka sprzedażowego pozwoliło zwiększyć o 500% ilość sprzedanych części. Duży udział w osiągnięciu tego wyniku miało zastosowanie kampanii follow-up w stosunku do obecnych klientów, dzięki czemu wielu z nich wracało do Stealth Auto po kolejne części.