[Wpis gościnny] Jak wzbogacić marketing automation leadami generowanymi z interaktywnych treści?

salesmanago-4screens-logoIntegracja SALESmanago z Engageform – kreatorem interaktywnych treści (quizów, ankiet, sond) pozwala generować leady w zupełnie nowy sposób. Po wykonaniu prostego procesu połączenia narzędzi, kontakty zdobyte w interaktywnych treściach będą automatycznie transferowane do konta SALESmanago. Odpowiedzi z quizów mogą zostać wykorzystane do tagowania lub rozbudowywania profilu klienta.

Quizy i ankiety to według AdWeeka najchętniej udostępniane treści na Facebooku w 2015 roku i najważniejsze trendy w 2016. Popularność interaktywnych treści wynika zarówno z nadmiaru treści pasywnych, potrzeby interakcji pomiędzy nadawcami i odbiorcami, jak i z przyjaznej i łatwej to dzielenia się formy. Oprócz angażowania odbiorców i dostarczania rozrywki, interaktywne treści to nowy sposób na pozyskiwanie leadów i deklaratywnych danych.

Interaktywne treści mogą być łatwo dystrybuowane poprzez wbudowanie ich kodu embed w kod strony. Możesz dodawać quizy, ankiety i sondy do Twojej strony, bloga czy na landing page. Jak już wcześniej wspominaliśmy, interaktywne treści cieszą się dużą popularnością w mediach społecznościowych. Warto skorzystać z możliwości umieszczenia ich na firmowym fanpage’u lub wbudować je w Facebook Instant Articles – ten poradnik poprowadzi Cię krok po kroku.

Jak tworzyć interaktywne treści

Poprzez Engageform możesz szybko i intuicyjnie stworzyć treść w jednej z podanych, interaktywnych form: quiz, ankietę, sondę czy głosowanie. Nie potrzebujesz do tego ani programistycznych, ani designerskich umiejętności. Wybierz nazwę, która przyciągnie uwagę. Stwórz kilka pytań. Możesz dowolnie żonglować formami – pytania zamknięte, skale ocen, wybór obrazów i pytania otwarte. Dostosuj formę do grupy docelowej, tematyki i planowanych celów. Zadbaj o odpowiedni design.

salesmanago-4screens-integracja

Generowanie leadów

Generuj leady poprzez dodanie pytania o adres email lub inne dane kontaktowe. Pamiętaj o obietnicy dodatkowej wartości. Zaproponuj odbiorcom coś na tyle cennego, że uznają podzielenie się swoim adresem email za naturalne. Może to być obietnica rabatu, dedykowanej oferty czy dostępu do ekskluzywnych treści. Prośba o dane kontaktowe powinna być wpleciona w interaktywną formę bardzo dyskretnie. Użytkownicy nie powinni się poczuć wykorzystywani.

Tworząc interaktywne treści i dodając pytania o dane kontaktowe pamiętaj o kilku zasadach:

  • Prośba o informacje kontaktowe powinna być związana z tematem wcześniejszych pytań i całej treści;
  • Odbiorca powinien mieć poczucie, że na podzieleniu się danymi zyskuje coś wartościowego;
  • Uczestnik quizu/ankiety/sondy oczekuje wiedzy i/lub rozrywki – zanim przejdziesz do prośby, pamiętaj że poprzez dobre treści utrzymujesz jego zainteresowanie i prowadzisz do uzupełnienia wszystkich pytań;
  • Staraj się dodawać pytania o kontakt po wszystkich pytaniach właściwych, a przed slajdem z wynikami lub slajdem kończącym.

Dzięki interaktywnym treściom profil Twoich leadów i automatyczne tagowanie mogą być wzbogacone danymi deklaratywnymi.

Progresywne profilowanie i nowe możliwości tagowania

Interaktywne treści pozwalają nawiązać bezpośredni dialog z odbiorcami. Poprzez odpowiednio dobrane pytania, otwarte formy, formularze ocen i wybór obrazków możesz poznać preferencje i potrzeby potencjalnych klientów. Gdy zadbasz o przyjazną i ciekawą formę ludzie chętniej dzielą się informacjami – przede wszystkim nie traktują tego jako wyłudzania danych czy przepytywania przy okazji formularza kontaktowego.

Na etapie integracji SALESmanago i Engageform (sprawdź poradnik jak to wykonać) możesz łatwo połączyć odpowiedzi z poszczególnych pytań w Engageform z funkcjonalnościami Twojego konta SALESmanago. Masz do wyboru kilka opcji. Poprzez funkcję Extended Variable możesz wzbogacać profil potencjalnego klienta kolejnymi danymi. To nowe możliwości profilowania progresywnego. Pozwalają Ci w bardziej urozmaicony sposób pozyskiwać informacje o prospektach. W rezultacie Twoja komunikacja z klientem oparta jest na szczegółowych informacjach i umożliwia personalizację oferty.

salesmanago-4screens-integracja-mapowanie

Przy wyborze opcji SALESmanago Tag odpowiedzi z interaktywnych treści są automatycznie tagowane. W ten sposób możesz łatwo segmentować kontakty, budować pogłębione listy mailingowe i personalizować komunikację. Zyskujesz przewagę konkurencyjną – Twoje oferty sprzedażowe tworzone będą na podstawie deklarowanych potrzeb, preferencji i indywidualnych gustów. Twoi potencjalni i aktualni klienci nie będą już drażnieni spamem i zbyt ogólnymi ofertami.

Udoskonalony lead nurturing

Wzbogacenie SALESmanago o narzędzie, które pozwala generować leady na nowe sposoby i dostarcza dodatkowe, deklaratywne dane do lepszej segmentacji i personalizacji to nowa jakość w systemach marketing automation. Lead nurturing potrzebuje ciągłych udoskonaleń. Połączenie dwóch, uzupełniających się systemów i zarządzanie komunikacją z leadami z jednego miejsca to duże uproszczenie działań marketingowych.

Marketing automation to dla wielu marketerów jedyny słuszny kierunek w obliczu złożoności współczesnej komunikacji. Przy wszystkich przewagach systemów automatyzacji marketingu, mają one do pokonania wysokie wymagania odbiorców. Ludzie bardzo negatywnie reagują na sztywne, pozbawione autentyczności komunikaty. W dużej mierze są świadomi, że firmy mają możliwość poznawania ich i gromadzenia o nich informacji. Dlatego w zamian chcą otrzymywać sensowne i spersonalizowane wiadomości. W ostatecznym rozrachunku jest to obustronna oszczędność czasu i środków.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]