Dzięki pielęgnacji leadów handlowcy podpisują 85% więcej umów już przy pierwszym kontakcie

O lead nurturingu piszemy sporo, jednak do tej pory skupialiśmy się na możliwościach jego zastosowania i efektach jakie przynosi. Dziś poruszymy temat przyczyn, dla których warto go stosować. Z badań wynika, że pielęgnowanie leadów jest niemal konieczne, aby móc skutecznie zarządzać leadami w dzisiejszej rzeczywistości konsumenckiej. Przyczyny takiej sytuacji leżą w modelu zakupowym, który na przestrzeni ostatniej dekady uległ wręcz rewolucji.

 


 

Nieistotne, czy prowadzisz sklep tradycyjny, e-sklep, działasz w B2B czy B2C. To o czym traktuje dzisiejszy artykuł dotyczy Cię nawet, jeśli nie masz własnej strony internetowej ( w takim przypadku szczególnie polecam doczytanie do końca).

Proces zakupowy Twoich produktów zawsze zaczyna się researchem w internecie. Ponad 50% transakcji B2B i około 90% transakcji ogółem poprzedzone jest wcześniejszym poszukiwaniem informacji w sieci. Nie ma większego znaczenia rodzaj produktów, które sprzedajemy.

Niesie to za sobą pewne ważne implikacje. Pierwszą z nich jest przejęcie kontroli nad procesem zakupowym przez potencjalnego klienta. Tak, jak w latach 90-tych głównym źródłem wiedzy o produktach była reklama telewizyjna, tak dzisiaj opinii szukamy na facebooku, blogach, forach internetowych – słowem, wszędzie tam, gdzie są inny użytkownicy, nie ma zaś…sprzedawców.

To druga ważna implikacja – przez 70% czasu trwania procesu podejmowania decyzji zakupowej potencjalny klient bardzo niechętnie, żeby nie powiedzieć alergicznie, reaguje na wszelkie próby sprzedania mu czegoś. Taki sprzedażowy falstart jest niestety charakterystyczny dla firm, które nie zdążyły jeszcze zorientować się w nowej rzeczywistości i z tego powodu zarządzanie leadami sprowadza się w nich do regularnego przekazywania adresów email  do handlowców. Niestety, są to najczęściej wszystkie pozyskane adresy, bez rozgraniczenia ze względu na etap procesu zakupowego, w którym znajduje się lead. Nietrudno policzyć, że takie zarządzanie leadami powoduje, że 70% klientów otrzymuje telefon od handlowców za wcześnie.

 

Zakładając, że handlowiec może dziennie wykonać 100 telefonów, zaledwie w 30 z nich ma jakąkolwiek szansę na sukces. Innymi słowy

 

wysyłając wszystkie leady do handlowców trzykrotnie zmniejszamy skuteczność ich pracy

 

Remedium na ten problem musi być wprowadzenie narzędzi oceniania leadów – scoringu. Realizowanie tego w sposób manualny nie wchodzi w grę –  dokładanie sobie pracy próbując ocenić indywidualnie każdy lead powoduje, że wszelkie korzyści drastycznie maleją. Można jednak wychwycić cechy wspólne łączące leady odpowiednio zainteresowane i w sposób automatyczny przesyłać je do działu sprzedaży po zauważeniu wystapienia tych cech. Nie ma lepszego sposobu, niż wykorzystanie do tego celu systemu Marketing Automation. Taki zautomatyzowany lejek sprzedażowy pozwala dostarczać do każdego handlowca tylko leady będące w końcowych 30% czasu trwania procesu zakupowego. Pozostaje jednak wciąż te 70% leadów, z którymi wówczas nie ma co zrobić –  za wcześnie, by do nich dzwonić z ofertą. Kolejny błąd marketingu to pozostawienie ich samym sobie i oczekiwanie na samoczynną konwersję. Ponieważ wiemy, że takie osoby są na etapie poszukiwania informacji, najlepszym, co możemy zrobić, jest wkroczenie w ich research niejako podając im te informacje na tacy. Ten proces zwiemy Lead Nurturingiem – pozwala on częściowo przejąć kontrolę nad procesem zakupowym bez ryzyka wystraszenia konsumenta nachalną reklamą. Zakładając, że podjęcie decyzji zakupowej jest uzależnione od posiadania pewnych informacji na temat produktów ( a jest to założenie zasadne, nikt nie kupuje kota w worku), dowiadując się jakie to informacje i przekazując je do prospektu mamy szanse na skrócenie researchu i szybszą konwersję. Równocześnie zwiększa się skuteczność rozmów sprzedażowych – ponieważ to od nas konsument otrzymywał informacje, automatycznie lądujemy w jego świadomości jako lider opinii w branży. Telefonując do kontaktu nie narazimy się więc na rozmowę zawierającą zgubne:

-Jeszcze raz, jaka firma?
-Firma XYZ
– Pierwsze słyszę, do widzenia

Zysk ten wyrażony liczbowo mówi o 85-procentowym wzroście sukcesów sprzedażowych już przy pierwszym połączeniu telefonicznym. Ilość okazji sprzedażowych zwiększa się o 78%.

Najważniejsze zaś, że żaden z wygenerowanych leadów nie pozostaje bez opieki, wiemy co zrobić w każdej sytuacji i nie marnujemy niepotrzebnie czasu i pieniędzy na indywidualne rozpatrywanie każdego prospektu pod kątem gotowości do zakupu.

Wydaje się więc, że scoring leadów i Lead Nurturing są konieczne, aby sprzedaż mogła zająć się tylko tym, do czego jest stworzona – sprzedawaniem.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]