Account Based Marketing (ABM) – nowe, oparte na technologii podejście do starych zasad i strategii [post gościnny]

Account Based Marketing (ABM) to nowy, tajemniczy skrót, o którym wszyscy mówią i którego nie można pominąć w żadnej strategii marketingowej. Najwięksi deweloperzy aktywnie starają się edukować klientów w tym zupełnie nowym podejściu do marketingu B2B, podczas gdy każdy doświadczony sprzedawca lub specjalista ds. marketingu uparcie twierdzi, że nie jest to prawda.

Post Ivana Arnaudova, partnera Diamond SALESmanago

Account Based Marketing (ABM) to najnowsza strategia, którą „wielcy gracze” z sektora przedsiębiorstw starają się sprzedawać, bazując na już sprawdzonej i sprawdzonej na rynku automatyzacji marketingu. Account Based Marketing (ABM) nie jest najnowszym wynalazkiem, tylko nowym sposobem łączenia już znanych i sprawdzonych zasad i strategii rynkowych, które pomagają ludziom, zajmującym się kompleksową sprzedażą znaleźć i zaangażować właściwego odbiorcę z właściwą wiadomością i we właściwym czasie

Co tak właściwie kryje się za definicją Account Based Marketing (ABM)?

Światowi eksperci, zajęci określaniem wartości dodanej konkretnych rozwiązań technologicznych, oferujących Account Based Marketing (ABM), skupiają się przede wszystkim na interpretowaniu sposobu, w jaki różne działania marketingowe, taktyki i strategie wpływają na zarządzanie, jeśli docelowo jako kluczowe rozliczane będę decyzje zakupowe wychodzące ze środowiska B2B.

W internecie można znaleźć wiele definicji. Koncentrują się one w szczególności na funkcjach oferowanego oprogramowania i ich logicznych powiązaniach. Jednak moim zdaniem jedną z najbardziej obiektywnych definicji można przeczytać tutaj. Jon Miller – jednym z pionierów rozwoju technologii automatyzacji marketingu jest znanym ekspertem stosującym Account Based Marketing (ABM) przy pomocy swojego rozwiązania – Engagio

Najnowsze badania przeprowadzone w firmach, które zintegrowały się z biznesowym Account Based Marketing (ABM), wymieniają następujące korzyści związane z korzystaniem z ABM:

  • ABM pomaga firmom skoncentrować się na kluczowych klientach. To oni mają największy potencjał do generowania większego przychodu i korzyści.
  • ABM pomaga działom marketingu i sprzedaży komunikować się osobiście z odpowiednimi osobami podczas najważniejszych i największych transakcji.
  • ABM pomaga działom marketingu i sprzedaży współpracować i zamieniać potencjalnych nabywców w pełnoprawnych klientów znacznie szybciej i skuteczniej.
  • ABM pomaga firmom budować silniejsze więzi z klientami (kluczowi klienci) i rozwijać potencjał długotrwałego zaangażowania biznesowego.

Dlaczego ABM?

Odpowiedź na to pytanie stanie się jasna, jeśli weźmiemy pod uwagę statystyki od Forrester Research – mianowicie mniej niż 1% potencjalnych klientów zostaje przekształconych w klientów generujących rzeczywisty i znaczący obrót.

Trend obserwowany u większości sprzedawców – używanie tej samej taktyki i narzędzi w obrębie jednej grupy docelowej – prowadzi do kiepskich wyników, szczególnie w przypadku złożonej sprzedaży korporacyjnej. Email marketing , dość popularny w dzisiejszych czasach, działa tylko wtedy, gdy nie wpada w filtry antyspamowe. Marketing treści działa świetnie, dopóki wszyscy się na niego nie rzucą. Inbound marketing nadal jest dość użyteczny, jednak dla większej części branży B2B, jest niewystarczający i nie jest tak skuteczny, jak kiedyś.

Informacja zwrotna rynku jest następująca:

  • 71% firm z branży B2B są zainteresowane wdrożeniem lub już wdrażają ABM – Demand Metric.
  • 84% specjalistów do spraw marketigu B2B uważa zastosowanie ABM przynosi wyższe ROI niż użycie innych taktyk i strategii –  ITSMA.

W istocie ABM oraz strategie integracji związanych z nim programów i technologii mają na celu wsparcie kompleksowej sprzedaży korporacyjnej oraz różnych osób i działów zaangażowanych w ten proces.

ABM nie jest jakimś cudownym, czy magicznym narzędziem. Jest to złożona strategia, która pomaga w tworzeniu silnych relacji, a także w lepszym, długotrwałym angażowaniu klientów, co zwiększa wartość dodaną klienta w całym jego cyklu życia.

ABM to nowe określenie dla nowego podejścia do już dobrze znanych strategii i koncepcji w kompleksowej sprzedaży B2B. ABM nie dotyczy jednorazowej komunikacji z kluczowymi klientami docelowymi. ABM to strategia budowania proaktywnego dialogu z wszystkimi, którzy podejmują decyzję o zakupie określonego produktu lub usługi.

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]