Akcje alternatywne: jak wykorzystać nową funkcję SALESmanago?

businessman rise on chart and drawing concept on wall

Przedstawiamy nową funkcję SALESmanago: akcje alternatywne. Dzięki niej tworzone przez Ciebie reguły będą jeszcze lepiej odpowiadać na realne zachowania użytkowników. Akcje alternatywne to uzupełnienie reguł automatyzacji: dzięki nim system wykona automatycznie specjalnie dopasowane działania dla użytkownika, który spełnia tylko część warunków dla uruchomienia danej reguły. Zobacz, jak wykorzystać tę możliwość w praktyce.

 

Czym są akcje alternatywne

Reguły automatyzacji polegają na wykonaniu jakiejś akcji w reakcji na spełnienie określonych warunków lub inne zdarzenie. Np. kiedy użytkownik dokona zakupu, wysyłamy mu automatycznie wiadomość dynamiczną z ofertą komplementarną.


Jak tworzyć aplikacje mobilne, które angażują i sprzedają? Pobierz darmowego ebooka


Jednak im dłużej marketerzy korzystają z systemu, tym więcej reguł tworzą, by precyzyjnie targetować swoje wiadomości. Dlatego bardziej zaawansowane reguły maja po kilka warunków. Czasem jednak użytkownik nie spełnia wszystkich wymagań, aby jakaś akcja została automatycznie uruchomiona. Wtedy możemy wykorzystać nową funkcję – akcje alternatywne.

 

Przykład 1

Wyobraź sobie regułę, która wysyła maila dynamicznego ze zniżką klientom, którzy dokonali zakupu w ramach danej kampanii i pobrali przedtem Twojego ebooka. Co z użytkownikami, którzy jedynie dokonali zakupu? Teraz możesz ustawić w SALESmanago akcję alternatywną: kiedy ktoś spełnił część, ale nie wszystkie warunki dla uruchomienia reguły, system wykonuje inne działanie, przeznaczone specjalnie dla klientów, którzy spełnili tylko część warunków. W naszym przypadku będzie to np. wysłanie maila z propozycją pobrania ebooka.

 

Przykład 2

Możesz ustawić regułę, która wysyła email dynamiczny ze ofertą cross-sellingową osobom, które odwiedziły dany URL, jeśli dokonały zakupu w przeciągu ostatnich 7 dni. Wtedy przyda się akcja alternatywna, wysyłająca osobom, które jedynie odwiedziły dany URL, ale nie dokonały zakupu, emaila dynamicznego z ofertą zawierającą oglądane produkty.

akcje alternatywne

Przykład 3

Możesz wyświetlić użytkownikom, którzy odwiedzają dany URL i są zapisani na Twój newsletter (mają tag „newsletter”) baner informujący o zniżce. Do tego dodaj akcję alternatywną: tym, którzy odwiedzają adres, ale nie są zapisani, pokaż baner oferujący zniżkę za zapis do newslettera.

 

Jak ustawić akcje alternatywne w systemie?

Poniżej instrukcja, jak krok po kroku ustawić akcje alternatywne dla reguły.

  1. Kiedy tworzysz nową regułę (Automatyzacja -> Dodaj nową regułę), zaznacz w ustawieniach boks „Wykonaj alternatywne akcje dla kontaktów niespełniających warunków reguły”.
  2. W zakładce Zdarzenia, warunki i akcje znajdziesz pole Akcje alternatywne, gdzie możesz przesunąć żądaną akcję alternatywną z menu obok.
  3. Możesz wybrać więcej niż jedną akcję alternatywną.
  4. Wszystkie akcje zostaną wykonane w momencie, gdy kontakt nie spełnia warunków w trakcie uruchamiania reguły.
  5. Zapisz regułę.

Więcej szczegółowych wiadomości praktycznych znajdziesz w naszej pomocy.

 

Używaliście już tej funkcji? Dajcie znać w komentarzach, jak się Wam podoba!

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]