Aplikacje mobilne w 2015: ważne statystyki dla eCommerce

Aplikacje mobilne zmieniają sposób, w jaki kupujemy i sprzedajemy. Choć kilka lat temu wydawały się przelotna modą, dziś wyznaczają najważniejszy trend, jaki dotyka e-commerce i cały marketing online. Wiąże się to z nowym, aktywnym modelem konsumenta, który poszukuje narzędzi do realizacji własnych celów i źle się czuje w roli biernego odbiorcy treści.  Zobacz skalę zjawiska i wnioski, jakie nasuwają się dla marketerów.

 

Czy eCommerce jest gotowe na mobile?

 

Przewiduje się, że w USA m-commerce wzrośnie z 54,6 milionów dolarów w 2014 do 96,3 milionów dolarów w 2016. E-commerce w prognozach wykazuje wzrost rzędu 9-11% rocznie, podczas gdy m-commerce ma wzrastać w tempie 26-32% w skali roku. Globalnie ocenia się, że wartość 22 rynków m-commerce wzrośnie z 102 miliardów dolarów do 291 miliardów w 2016.


Więcej o m-commerce w naszym ebooku: pobierz za darmo


Ten wzrost jest generowany głównie przez konsumentów w grupie wiekowej 18-34 (59% kupujących mobilnie). Sumarycznie szacuje się, że 74% użytkowników smartfonów korzysta z tych urządzeń do wsparcia zakupów (źródło).

Ogólnie 42% sprzedaży w kanale mobile pochodzi z aplikacji mobilnych, według 500 liderów rynku (źródło), co oznacza, że reponsywna strona to dzisiaj za mało.

 

E-commerce nie nadąża

 

Analiza sytuacji e-commerce wskazuje, że rozwiązania stosowane przez sprzedawców nie nadążają za wzrostem zainteresowań konsumentów zakupami mobilnymi:

– 46% e-sklepów nie jest responsywna,

– 30% nie ma własnej aplikacji na iOS,

– 28% nie ma aplikacji na Androida (źródło)

 

Płatności mobilne

 

Konsumenci boją się m-płatności, ale z nich korzystają. Niepokoi ich przede wszystkim bezpieczeństwo (57%) i prywatność (48%). Jednak jednocześnie mimo obaw płacą mobilnie: 40% korzystało z płatności mobilnych w tym roku. Dla porównania, podczas gdy 56% klientów uważa płatność gotówką za najbezpieczniejszą, jedynie 11% mogło sobie przypomnieć, że faktycznie kupiło coś za gotówkę poprzedniego dnia.

 

Demografia użytkowników aplikacji

 

Kobiety korzystają z aplikacji nieznacznie częściej niż mężczyźni: 30 godzin 58 minut miesięcznie vs 29 godzin 32 minuty (źródło).

25% użytkowników między 18 a 44 rokiem życia nie pamięta, kiedy ostatni raz nie mieli przy sobie telefonu.

 

Zdjęcia

 

Statystyczny użytkownik spędza na smartfonie około 2 godziny dziennie (źródło).

Ważnym a często pomijanym aspektem korzystania ze smartfonów jest korzystanie z wbudowanego w urządzeniu aparatu. 52% klientów używa smartfonów do robienia zdjęć. Wyciągnij stąd ważny wniosek: zachęcaj do angażowania się z marką przez zdjęcia, np. ilustrujące sposób, w jaki korzystają z Twojego produktu. User generated content to świetny dowód społeczny, który przekonuje odbiorców, że inni klienci są zadowoleni z zakupu.

Możesz też dać się ponieść fantazji. Marka Evian przygotowała aplikację, która zmienia zdjęcia użytkowników tak, by wyglądali na nich jak dzieci (była to część większej kampanii Baby & Me).

 

Zaangażowanie użytkowników w aplikacje

 

Jak pisaliśmy w poście o budowaniu zaangażowania w aplikacje przez powiadomienia push, aktywne korzystanie z aplikacji to zupełnie inna sprawa niż samo jej pobranie przez użytkownika. Posiadacze smartfonów chętnie pobierają aplikacje, ale niełatwo ich skłonić do głębszej więzi. 60% z nich wypisuje się z powiadomień push (źródło).

Jednak w związku z faktem, że wzrasta ilość czasu, jaką spędzamy na smartfonach, rośnie również ilość czasu, jaki spędzamy w aplikacjach oraz ilość aplikacji, których używamy regularnie. 39% aplikacji jest użyta 11 razy lub więcej, a także zmniejszyła się ilość aplikacji użytych tylko raz: z 22% w 2012 do 20% w 2013 (źródło).

 

Tryumf aplikacji – nowe doświadczenie

 

Najnowsze badania wskazują, że aplikacje staja się naszym ulubionym sposobem konsumpcji treści – wolimy je od stron www, zarówno przeglądanych na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. Takie podejście deklaruje 85% ankietowanych (źródło).

To ważny trop, ponieważ wskazuje na zmieniające się oczekiwania odbiorców. Chcemy dziś innego doświadczenia: nie konsumpcji przygotowanej dla nas treści (jak to się dzieje w wypadku strony www), ale aktywnego uczestnictwa i dopasowania do konkretnej sytuacji: aplikacja coś robi, wykonuje daną czynność, ma specyficzną funkcję do spełnienia. Tego chcą dziś klienci – poręcznych narzędzi, które pomagają im realizować codzienne cele, a nie statycznej, uprzednio przygotowanej treści, z którą mają się zapoznać.

Nowy model konsumenta – który aktywnie używa narzędzi, a nie odbiera komunikat marketingowy – wpływa także na sposób, w jaki projektuje się doświadczenia na stronie www. Staramy się, by były bardziej interaktywne i nastawione na działanie, słowem – podobne do aplikacji.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]