Automatyzacja e-Mail Marketingu pozwala osiągnąć 100% więcej kliknięć

Wiadomości e-mail wysyłane w sposób automatyczny i w reakcji na określone zdarzenie według raportu Epsilon Email Benchmark osiągają do 70% więcej otwarć i ponad 100% więcej kliknięć. Wysyłki wyzwalane w oparciu o zachowanie odbiorców online osiągają tak dobre wyniki, ponieważ dużo lepiej trafiają w preferencje odbiorców, przez co są dla nich ważniejsze. Wyjaśniamy zasady działania tego mechanizmu.

Po pierwsze i najważniejsze wiadomości, które wysyłane są w reakcji na konkretne zachowanie indywidualnej osoby posiadają jedną ważną cechę: są istotne dla odbiorcy. Wiadomość istotna dla adresata dużo skuteczniej angażuje go.

Skuteczność automatycznych wiadomości bazuje na trzech kluczowych czynnikach:

1. Treść

Głównym zadaniem wiadomości e-mail jest dostarczenie odbiorcy treści dla niego istotnej. Skoro wysyłkę wiadomości możemy inicjować na podstawie zachowania odbiorców, to na tej samej podstawie możemy dopasować jej zawartość. Ich zachowania świadczą o ich zainteresowaniu.

2. Czas

Dopasowanie odpowiedniego momentu wysyłki jest bardzo ważne dla jej rezultatu. W tradycyjnym e-Mail Marketingu szukaliśmy najlepszego momentu na wysłanie masowej wiadomości. Przy użyciu Marketing Automation wysyłka inicjowana jest na podstawie zachowania kontaktu, więc zawsze trafia w moment, w którym odbiorca potrzebuje danych informacji.

3. Odbiorca

Budowanie targetowanych baz i realizowanie tylko wstępnie dopasowanych wysyłek miało sens kiedyś. Dzisiaj z Marketing Automation baza adresowa dokonuje automatycznego targetowania poprzez segmentację w oparciu o zachowanie potencjalnych klientów. Co ważne takie targetowanie jest w pełni automatyczne i odbywa się indywidualnie dla każdego klienta. Segmentacja jest tak pewna jak zachowania klientów, które monitorujemy.

Dlaczego to jest skuteczne? Przede wszystkim docieramy z właściwą treścią, do właściwej osoby i we właściwym czasie. Ciężko jest skuteczniej realizować e-Mail Marketing, ponieważ taka wiadomość jest po prostu istotna dla odbiorcy i chętnie przyjmowana. Zastosowań dla automatycznych wiadomości jest praktycznie nieograniczona liczba. Zależnie od branży i segmentu klientów możemy automatycznie realizować przeróżne akcje od programów Lead Nurturing przez wiadomości przypominające o porzuconym koszyku po przypomnienia o terminie kolejnej wizyty w gabinecie lekarskim czy konieczności odwiedzenia serwisu na okresowy przegląd. Wszystko wysłane zostanie automatyczne w określonym czasie.

Wykorzystując automatyczną wysyłkę wiadomości e-mail musimy pamiętać o jednej istotnej rzeczy. Nie możemy po prostu ustawić reguł wysyłki i zapomnieć. Skuteczność naszych działań zależy od ich optymalizacji. Każda wysłana wiadomość dostarcza nam nowych informacji o naszych potencjalnych klientach. Powinniśmy je wykorzystywać, aby tworzyć lepiej dopasowane wiadomości i dokładniejsze zasady ich wysyłania. Pamiętajmy, że potrzeby naszych odbiorców nie są stałe i będą się zmieniać w czasie, a za nimi powinny podążać zmiany w naszych działaniach. Wprawdzie fundamentem jest istotność komunikatu dla odbiorcy i to powinno być naszym największym zmartwieniem.

Pełne połączenie zachowania kontaktów i wysyłania wiadomości e-mail możliwe jest przy wykorzystaniu systemu Marketing Automation, których kluczową funkcjonalnością jest możliwość monitorowania i identyfikowania zachowania kontaktów online. Dodając do tego zintegrowany moduł e-Mail Marketingu, CRM i automatyzacji otrzymujemy kompletne narzędzie do realizowania automatycznych wysyłek.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]