Dopasowuj treści na swojej stronie w zależności od tego kto ją odwiedza. 9 pomysłów na wykorzystanie banerów dynamicznych SALESmanago.

Klasycznie strona WWW kojarzy nam się z mocno statycznym sposobem komunikacji oferty do klientów firmy. Firmy starają się optymalizować konwersję strony stosując, różne dynamiczne elementy. Do tej pory wdrożenie mechanizmu, który każdemu odwiedzającemu wyświetlał by komunikat dopasowany pod jego kontem wiązało się z dodatkowymi i często wysokimi kosztami. Od dzisiaj każdy może samodzielnie stworzyć dynamiczną treść na stronie WWW i określić zasady jej wyświetlania stosując prosty kreator

 

System SALESmanago został wzbogacony o prosty w obsłudze kreator dynamicznych banerów reklamowych do umieszczenia na stronie WWW. W ten sposób każdy użytkownik systemu bez wiedzy czysto technicznej jest w stanie dodać banery reklamowe i określić zasady ich wyświetlania. Czyli w prosty sposób ustawić komu i w jakiej sytuacji ma się wyświetlić określony baner na stronie WWW. Nowa funkcjonalność to „banery dynamiczne”. Zacznijmy od podstaw.

Baner dynamiczny to: obrazek/grafika wyświetlana na stronie WWW w określonym jej miejscu. Wyświetlenie następuje zgodnie z zachowaniem kontaktu. Mechanizm bazuje na regułach automatyzacji, które reagują na określone zdarzenia wyświetlając zdefiniowaną grafikę.

Dynamiczna treść na stronie WWW, to nie nowość w systemie SALESmanago. Takie rozwiązania dostępne są już od dawna. Natomiast nowa funkcjonalność – banery dynamiczne, sprawia że po raz pierwszy jest to dostępne dla każdego użytkownika w formie prostego do obsługi kreatora w systemowym panelu. Dzięki czemu wdrożenie dynamicznych treści nie wymaga wiedzy informatycznej, jest proste i szybkie.

Jak to działa?

Proces wdrożenia dynamicznych treści na stronie WWW jest bardzo prosty. Wystarczy zalogować się do SALESmanago, w zakładce [Komunikacja] odnaleźć [Treści Dynamiczne] i wybrać [Banery dynamiczne]. Teraz klikamy [Dodaj nowe banery dynamiczne].

W następny oknie definiujemy nazwę zestawu banerów dynamicznych. Teraz zostaje nam dodać poszczególne banery. Dodając każdy z nich musimy pamiętać o określeniu:

– nazwy konkretnego baneru;

– adresu url, na który ma prowadzić kliknięcie w baner.

Następnie dodajemy obrazek/grafikę do galerii i wybieramy do tworzonego baneru. Kończymy klikając zapisz. Proces ten powtarzamy dla każdego baneru.

Po dodaniu wszystkich banerów wybieramy jeden z nich, jako baner domyślny. Będzie on automatycznie wyświetlany osobom anonimowym i monitorowanym dla których reguła automatyzacji nie dopasowała innego. Teraz przychodzi czas na wdrożenie mechanizmu na stronę WWW, w tym celu z głównego menu [Banery dynamiczne] generujemy kod, który wklejamy w kod html naszej strony WWW, tam gdzie mają wyświetlać się banery.

Po dodaniu banerów do strony SALESmanago zacznie, w tym miejscu wyświetlać domyślny baner. Teraz zostaje nam określić reguły wyświetlania pozostałych. Odpowiadają za to reguły automatyzacji, w których określamy minimum zdarzenie na jakie chcemy zareagować i akcję, czyli wyświetlenie konkretnego baneru. Dokładny techniczny opis integracji znajdą Państwo w pomocy SALESmanago, pod tym linkiem: Banery dynamiczne.

 

9 przykładów wykorzystania banerów dynamicznych

 

1. Baner z produktami lub usługami dopasowanymi do segmentu zainteresowania

Większość firm doskonale rozpoznaje różne segmenty w swoich bazach klienckich i partnerskich. Branża do której należy, lokalizacja, rodzaj produktu jakim się interesuje. To wszystko można wykorzystać do tego aby w momencie wejścia klienta na stronę WWW automatycznie dopasować do tej osoby treść na banerach na stronie. Przykładowo jeśli na stronę wchodzi klient z branży telekomunikacyjnej – od razu na stronie dostanie rozwiązania dla telekomunikacji. Ustawienie takiej reguły jest banalnie proste. Wybierasz segment i element graficzny, który dla osób z danego segmentu ma się wyświetlić

2. Banery dopasowane do etapu w procesie sprzedażowym

Każdy proces sprzedażowy dzieli się na etapy. Na każdy z nich potencjalny klient potrzebuje i wymaga innych informacji i zachęt do przejścia bliżej zakupu. SALESmanago pozwala, na podstawie zdarzenia kontakt został dodany do kampanii X na etap Y wyświetlić odpowiedni w danym momencie baner z komunikacją dopasowaną do danego etapu sprzedażowego

3. Baner dla klientów, którzy porzucili koszyk zakupowy

Jeden ze sposobów na uratowanie porzuconego koszyka zakupowego. System może automatycznie wyświetlić baner zachęcający do wykupienia koszyka tylko osobom, które dodały produkty do koszyka i nie zrealizowały zamówienia. Wystarczy zdefiniować proste zdarzenie dodania produktów, określić warunek (brak dokonania zakupu) i w akcji uruchomić konkretny baner.

4. Baner z wysokim rabatem dla klientów, którzy od dawna nie dokonali zakupu

Kolejny sposób na wykorzystanie danych transakcyjnych posiadanych przez firmę. Jeśli mamy klientów, którzy dokonywali u nas zakupów lecz przestali, to możemy dla nich zdefiniować osobny baner z bardzo atrakcyjnym rabatem. W ten sposób zyskujemy kolejny kanał aktywizacji raz już pozyskanego klienta. Jeśli nie zareaguje na e-mail lub sms, to może baner zachęci go do zakupu.

5. Baner dla klientów uczestniczących w programie lojalnościowym

Każdy klient pragnie indywidualnego traktowania, szczególnie jeśli uczestniczy w programie lojalnościowym firmy. Dlatego bardzo dobrym pomysłem jest wzmacnianie więzi pomiędzy potencjalnymi klientami i firmą, poprzez wyświetlanie im banerów z komunikatami kierowanymi specjalnie do „przyjaciół” firmy.

6. Baner dla użytkowników, którym kończy się abonament

Firmy oferujące usługi i produkty abonamentowe borykają się z retencją abonentów. Automatyczne wyświetlenie banneru użytkownikowi, któremu kończy się umowa/okres płatny, to z jednej strony dobry pomysł na przypomnienie o upływającym okresie rozliczeniowym, a z drugiej kolejne miejsce gdzie możemy zaoferować przedłużenie działań.

7. Specjalny baner dla użytkowników, którym kończy się okres testowy

Osoba, która zdecydowała się zacząć testy oferowanego produktu lub usługi, to potencjalny klient u progu decyzji zakupowej. Każdy sposób na dotarcie do niego i zachęcenia do zmiany testów na normalne korzystanie jest ważny dla decyzji zakupowej. Z drugiej strony przypomnienie o kończącym się teście dopinguje potencjalnego klienta do testowania!

8. Baner dla osób z wysokim scoringiem

 

Scoring to jeden z bardziej obiektywnych wskaźników zaangażowania i gotowości zakupowej Klienta. Jego wysoka wartość świadczy o dużym zainteresowaniu ofertą firmy i zakupem. Zmiana scoringu może być, również zdarzeniem w regule automatyzacji, przez co przekroczenie określonego pułapu scoringowego może powodować wyświetlenie określonego baneru.

9. Baner z ebookiem dopasowanym do zainteresowań odwiedzającego

Firmy często udostępniają ciekawe opracowania w formie e-booków. Z biegiem czasu dostępna pula publikacji rośnie i ciężko jest odpowiednio wyeksponować każdy z nich. Dzięki monitorowaniu zachowania kontaktów system rozponaje zainteresowanie klienta i w oparciu o regułę automatyzacji może mu wyświetlić baner z e-bookiem najbardziej pasującym do jego profilu.

 

Chcesz przetestować kreator dynamicznych banerów w SALESmanago? Skorzystaj z bezpłatnego okresu testowego. SALESmanago dla Ciebie na 30dni za darmo. ZAREJESTRUJ SIĘ!

 

 

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce
Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce

    Bezprecedensowe czasy globalnej pandemii przyzwyczaiły nas do zmian zachowań konsumentów, co tylko uległo nasileniu wraz z przedłużającym się okresem i kolejnymi falami. Rosnąca cyfryzacja naszych zachowań osiągnęła nieprzewidywany dotąd poziom w skali i w demografii. A na ekranie nie ma zbyt wiele miejsca. Walka o uwagę nasiliła się. Uwaga to wyjątkowo cenny zasób. […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]