Black Friday – poradnik maksymalizacji zysku i wykorzystania potencjału tego dnia

 
 

Czy wiesz, że przeciętny Polak nabywa w Black Friday cztery produkty wydając średnio 663 zł a globalna sprzedaż rośnie ponad sześciokrotnie? Czarny Piątek, tym roku wypadający 27 listopada, powinien być zapisany w kalendarzu każdego handlowca pogrubioną czcionką. Bez wątpliwości warto rzetelnie się przygotować i maksymalnie wykorzystać jego potencjał. Poniżej zebraliśmy garść informacji, które pomogą w tym naszym klientom!

 

Przygotuj się na zwiększony ruch – automatyzacja to klucz

 

W tym dniu Twoja strona może zmienić się w marketingową autostradę. Przygotuj się na znacznie większy ruch dzięki maksymalnej automatyzacji już istniejących procesów. Niedziałająca i przeciążona strona może niestety szybko zniechęcić klientów i przegonić ich do konkurencji, dlatego przetestuj swoje serwery i nie daj się tym zaskoczyć. Zadbaj również o większą ilość produktów przygotowanych do wysyłki w magazynie i o płynny proces sprzedażowy. Nowy, zadowolony klient  może wrócić do Ciebie w przyszłości.

 

Dbanie o swoich stałych klientów zawsze się opłaca, i to dosłownie! Zwróć uwagę na swój website marketing pokazując im produkty dobrane pod ich wcześniejsze zainteresowania. Wykorzystaj w tym celu dostępne treści dynamiczne takie jak spersonalizowane ramki rekomendacji, banery i pop upy.  Niech znajomy produkt przykuje uwagę klienta w chaosie tego dnia. 

 

Pamiętaj, że Czarny Piątek niesie też za sobą pewne oczekiwania. Jak wynika z badań, większość klientów oczekuje przecen na poziomie 50%. Konsumenci są bombardowani ofertami z każdej strony, warto więc również zadbać o stworzenie konkurencyjnej oferty i przedstawienie jej w atrakcyjny wizualnie sposób. Grafiki, kolory i czcionki to nie wszystko. W obecnych czasach wielu ludzi wyświetla treści nie tylko na komputerach ale głównie na urządzeniach mobilnych. Koniecznie upewnij się, że Twoja strona działa nienagannie na telefonie czy tablecie.

 

Przypomnij o sobie w kampanii mailingowej!

 

Gdy masz już przygotowaną ofertę warto zastanowić się nad wyglądem kampanii mailingowej. Dotrze ona do klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie od Ciebie treści marketingowych, a niektórzy z nich są już stałymi klientami. Każdy lubi czuć się wyjątkowy, warto więc zaoferować im coś extra. Może darmowa dostawa albo jakiś dodatek? Gratisowa wysyłka zachęca do zakupu aż 49% potencjalnych klientów! Tak naprawdę nawet mała rzecz zmieni odbiór Twojego sklepu w oczach klienta, dlatego wybierz rzecz korzystną dla obu stron i nie wahaj się jej wykorzystać!

 

W następnej kolejności przygotuj treść maila. Krótki, chwytliwy tekst może okazać się znacznie lepszy od dłuższej wiadomości. Pamiętaj, że w tym dniu będziesz dla swoich odbiorców jednym z co najmniej kilku, jak nie kilkunastu maili, a więc… TEMAT! Przykuj wzrok do swojej wiadomości, użyj maksymalnie 65 znaków i pomijaj sztampowe słowa takie jak “okazja” czy “promocja”. Myśl kreatywnie i przygotuj wiadomość równie wyjątkową jak Twój produkt. 

 

Jak w przypadku strony, również w wiadomości warto zadbać o atrakcyjną grafikę. Zwróć uwagę na dopasowanie kolorystyki maila do swojej strony. Na tym etapie przyjdzie Ci z pomocą nasz kreator Drag&Drop, w którym możesz stworzyć maila od zera lub wesprzeć się jednym z wielu gotowych już układów wiadomości. 

 

Na koniec określ swoją grupę odbiorców i zaplanuj termin wysyłki. Świetnym krokiem będzie zrobienie tego z wyprzedzeniem. Jeśli zaplanujesz wiadomości co najmniej dzień wcześniej, to do piątku maile będa już przefiltrowane i gotowe do wysyłki o wybranej przez Ciebie godzinie – już my o to zadbamy!

 

Bądź wyjątkowy i nie daj o sobie zapomnieć!

 

W dobie masowego zalewania internetu treściami średniej jakości, pokaż, że się starasz, zwłaszcza w dniu takim jak Czarny Piątek. Niech Twoje treści będą przemyślane, poprawne i spójne. Zadbaj o content marketing na poziomie – może warto przygotować kilka wpisów z zestawem produktów polecanych przez eksperta?  Daj się zapamiętać i ułatw swojemu klientowi powrót do Ciebie w przyszłości. 

 

Promuj się w Social Mediach nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem – używaj treści ogólnych i nie pojawiaj się zbyt często, warto jednak dać sygnał, że coś się zbliża. Działaj wielokanałowo, im więcej dróg prowadzi klienta do Ciebie, tym większa szansa, że dotrze do celu!

 

Czarny Piątek może też być dobrym pretekstem do zrobienia czegoś więcej. Może to dobry czas na premierę produktu, który w tym dniu rzuci się w oczy większej ilości konsumentów? A może  chcesz poświęcić część dochodu na cele charytatywne i ocieplić wizerunek swojej firmy w momencie, w którym widzi ją więcej osób niż zwykle? Możliwości jest wiele, myśl, planuj, bądź kreatywny i nie daj się ograniczyć wyrobionym schematom!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]