Czy wiesz, że przeciętny Polak nabywa w Black Friday cztery produkty wydając średnio 663 zł a globalna sprzedaż rośnie ponad sześciokrotnie? Czarny Piątek, tym roku wypadający 27 listopada, powinien być zapisany w kalendarzu każdego handlowca pogrubioną czcionką. Bez wątpliwości warto rzetelnie się przygotować i maksymalnie wykorzystać jego potencjał. Poniżej zebraliśmy garść informacji, które pomogą w tym naszym klientom!

 

Przygotuj się na zwiększony ruch – automatyzacja to klucz

 

W tym dniu Twoja strona może zmienić się w marketingową autostradę. Przygotuj się na znacznie większy ruch dzięki maksymalnej automatyzacji już istniejących procesów. Niedziałająca i przeciążona strona może niestety szybko zniechęcić klientów i przegonić ich do konkurencji, dlatego przetestuj swoje serwery i nie daj się tym zaskoczyć. Zadbaj również o większą ilość produktów przygotowanych do wysyłki w magazynie i o płynny proces sprzedażowy. Nowy, zadowolony klient  może wrócić do Ciebie w przyszłości.

 

Dbanie o swoich stałych klientów zawsze się opłaca, i to dosłownie! Zwróć uwagę na swój website marketing pokazując im produkty dobrane pod ich wcześniejsze zainteresowania. Wykorzystaj w tym celu dostępne treści dynamiczne takie jak spersonalizowane ramki rekomendacji, banery i pop upy.  Niech znajomy produkt przykuje uwagę klienta w chaosie tego dnia. 

 

Pamiętaj, że Czarny Piątek niesie też za sobą pewne oczekiwania. Jak wynika z badań, większość klientów oczekuje przecen na poziomie 50%. Konsumenci są bombardowani ofertami z każdej strony, warto więc również zadbać o stworzenie konkurencyjnej oferty i przedstawienie jej w atrakcyjny wizualnie sposób. Grafiki, kolory i czcionki to nie wszystko. W obecnych czasach wielu ludzi wyświetla treści nie tylko na komputerach ale głównie na urządzeniach mobilnych. Koniecznie upewnij się, że Twoja strona działa nienagannie na telefonie czy tablecie.

 

Przypomnij o sobie w kampanii mailingowej!

 

Gdy masz już przygotowaną ofertę warto zastanowić się nad wyglądem kampanii mailingowej. Dotrze ona do klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie od Ciebie treści marketingowych, a niektórzy z nich są już stałymi klientami. Każdy lubi czuć się wyjątkowy, warto więc zaoferować im coś extra. Może darmowa dostawa albo jakiś dodatek? Gratisowa wysyłka zachęca do zakupu aż 49% potencjalnych klientów! Tak naprawdę nawet mała rzecz zmieni odbiór Twojego sklepu w oczach klienta, dlatego wybierz rzecz korzystną dla obu stron i nie wahaj się jej wykorzystać!

 

W następnej kolejności przygotuj treść maila. Krótki, chwytliwy tekst może okazać się znacznie lepszy od dłuższej wiadomości. Pamiętaj, że w tym dniu będziesz dla swoich odbiorców jednym z co najmniej kilku, jak nie kilkunastu maili, a więc… TEMAT! Przykuj wzrok do swojej wiadomości, użyj maksymalnie 65 znaków i pomijaj sztampowe słowa takie jak “okazja” czy “promocja”. Myśl kreatywnie i przygotuj wiadomość równie wyjątkową jak Twój produkt. 

 

Jak w przypadku strony, również w wiadomości warto zadbać o atrakcyjną grafikę. Zwróć uwagę na dopasowanie kolorystyki maila do swojej strony. Na tym etapie przyjdzie Ci z pomocą nasz kreator Drag&Drop, w którym możesz stworzyć maila od zera lub wesprzeć się jednym z wielu gotowych już układów wiadomości. 

 

Na koniec określ swoją grupę odbiorców i zaplanuj termin wysyłki. Świetnym krokiem będzie zrobienie tego z wyprzedzeniem. Jeśli zaplanujesz wiadomości co najmniej dzień wcześniej, to do piątku maile będa już przefiltrowane i gotowe do wysyłki o wybranej przez Ciebie godzinie – już my o to zadbamy!

 

Bądź wyjątkowy i nie daj o sobie zapomnieć!

 

W dobie masowego zalewania internetu treściami średniej jakości, pokaż, że się starasz, zwłaszcza w dniu takim jak Czarny Piątek. Niech Twoje treści będą przemyślane, poprawne i spójne. Zadbaj o content marketing na poziomie – może warto przygotować kilka wpisów z zestawem produktów polecanych przez eksperta?  Daj się zapamiętać i ułatw swojemu klientowi powrót do Ciebie w przyszłości. 

 

Promuj się w Social Mediach nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem – używaj treści ogólnych i nie pojawiaj się zbyt często, warto jednak dać sygnał, że coś się zbliża. Działaj wielokanałowo, im więcej dróg prowadzi klienta do Ciebie, tym większa szansa, że dotrze do celu!

 

Czarny Piątek może też być dobrym pretekstem do zrobienia czegoś więcej. Może to dobry czas na premierę produktu, który w tym dniu rzuci się w oczy większej ilości konsumentów? A może  chcesz poświęcić część dochodu na cele charytatywne i ocieplić wizerunek swojej firmy w momencie, w którym widzi ją więcej osób niż zwykle? Możliwości jest wiele, myśl, planuj, bądź kreatywny i nie daj się ograniczyć wyrobionym schematom!