400% wyższy współczynnik OR dla automatycznych e-maili oraz 240% wyższy współczynnik CTR w programie lojalnościowym.

Dowiedz się więcej, czytając nasze Case Study!

O kliencie

Drogeria Pigment to unikatowe i niszowe marki kosmetyków naturalnych i organicznych, w których wartościowe składy odgrywają znaczącą rolę. Jest to polska firma, która z dumą wspiera i promuje rodzimych producentów oraz lokalne manufaktury. W ich asortymencie znajdują się również światowe i profesjonalne marki, w tym niezwykle dynamicznie rozwijająca się kategoria kosmetyków koreańskich. Oferta Drogerii Pigment to marki uwzględniające najnowsze trendy oraz szeroka gama produktów mineralnych, które nie tylko upiększają ale także dbają o dobrą kondycję skóry. Drogeria Pigment Dynamicznie rozwijają ofertę pędzli do makijażu odpowiadając na potrzeby odwiedzających ich wizażystek oraz entuzjastek make-upu

Wyzwania

  • Aktywizacja uczestników programu lojalnościowego.
  • Zwiększenie sprzedaży i konwersji z wygenerowanego już ruchu.
  • Pozyskiwanie nowych klientów.
  • Możliwość monitorowania i analizowania danych transakcyjnych w prosty sposób

Rozwiązania

  • Automatyzacja programu lojalnościowego
    W trakcie każdego miesiąca, wszystkie transakcje klientów są zliczane, a w momencie gdy suma transakcji osiągnie bądź przekroczy określony próg , reguła automatyzacji natychmiastowo wysyła e-mail z kuponem rabatowym na kolejne zakupy.
  • Ratowanie porzuconego koszyka
    Jeżeli klient doda produkty do koszyka i nie sfinalizuje transakcji, system po 4 godzinach automatycznie wyśle do niego wiadomość e-mail zawierającą produkty zostawione w koszyku.
  • Zaawansowana segmentacja bazy
    Kontakty w bazie segmentowane są na podstawie ich aktywności na stronie WWW w zależności od przeglądanych i wyszukiwanych ofert. Dzięki aktywnemu modułowi analityki RFM, klienci są segmentowani także w oparciu o swoje dane transakcyjne, w zależności od częstotliwości zakupów, ich wartości oraz czasu od ostatniej transakcji.
  • Generowanie leadów
    Zastosowanie zintegrowanych formularzy kontaktowych oraz formularza web-push służy do pozyskiwania nowych kontaktów. Formularz zgody web push wyświetla się po kilkunastu sekundach od wizyty na stronie oraz co dwa dni w momencie odrzucenia zgody. Dzięki licznym zapisom, Pigment regularnie wysyła powiadomienia web push w momencie gdy trwają kampanie promocyjne bądź gdy pojawiają się nowe produkty.
  • Dashboard sprzedażowy
    System na bieżąco obrazuje proces pozyskiwania kontaktów oraz pozwala na śledzenie wartości wygenerowanych transakcji.

Efekty

  • 700% ROI dla całości wdrożenia SALESmanago
  • 400% wyższy OR wiadomości w programie lojalnościowym w stosunku do masowych wiadomości
  • 240% wyższy CTR w programie lojalnościowym w stosunku do masowych wiadomości
  • 300% wyższy OR wiadomości dynamicznych z porzuconym koszyku w stosunku do masowych wiadomości
  • 280% wyższy CTR wiadomości dynamicznych z porzuconym koszyku w stosunku do masowych wiadomości

Możliwości rozwoju

  • Wdrożenie rekomendacji AI celem lepszego dopasowania ofert produktowych w mailingach.
  • Wdrożenie ramek rekomendacji które dopełniają wartość produktów do darmowej wysyłki oraz ramka rekomendacji wyświetlająca produkty komplementarne
  • Rozbudowanie automatycznych mailingów dla kontaktów w różnych segmentach.
  • Zastosowanie nowych kanałów marketingowych, m.in. Facebook czy marketing mobilny
  • Wykorzystanie powiadomień web push po porzuconym koszyku oraz wizycie.

Karolina Dorosiewicz
Marketing Automation Analyst

@karolina.dorosiewicz

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]