Case study: Kampania, która przyniosła firmie 388% więcej potencjalnych klientów

W przypadku firmy InsideOut tak dobre rezultaty przyniosło wdrożenie prostej strategii opierającej się na 4 krokach. Kampania mająca na celu pozyskanie nowych potencjalnych klientów opierała się o content marketing. Jednakże w tym wypadku połączono klasyczny content marketing z Marketing Automation. Dzięki temu firmie udało się dostarczać treści wysokiej jakości do odpowiednich osób, w odpowiednim czasie i za pomocą najlepszego kanału.

Strategia content marketingu bazuje na udostępnianiu treści. Obecnie mamy do czynienia z dużo mniej cierpliwym odbiorcą. W  związku z tym samo udostępnianie treści nie wystarcza. Potencjalni klienci wymagają od nas, abyśmy dostarczali im tego czego potrzebują i wtedy kiedy potrzebują i to w jak najlepszej formie. Dzisiaj na rynku wygrywa ten, który najszybciej odpowie na potrzeby konsumentów, a samo najszybciej zaczyna oznaczać w czasie rzeczywistym. Dlatego firmy stają przed wyzwaniem. Jak reagować na indywidualne potrzeby konkretnych osób i nie powielać komunikatów w wielu kanałach?

Wzorując się na wdrożeniu jakie przeprowadziła firma InsideOut możemy wskazać 4 podstawowe kroki w strategii marketingowej.

1. Ustal zasady dobrego contentu

Nie jest tajemnicą, że dzisiejszy klient jest bombardowany informacjami na każdym kroku. Dlatego jeśli chcemy się wybić ponad codzienny szum musimy dostarczyć informację istotną dla odbiorcy i w bardziej kuszący sposób niż konkurencja. Firma InsideOut określiła cztery zasady:

  • Mała objętość:

Długie artykuły wymagają dużo czasu. Niestety czas to nie jest dobro, którego mamy w nadmiarze. Szczególnie w trakcie pracy. Dlatego aby nasze komunikaty były przyjemne w odbiorze muszą być relatywnie krótki i przy małej objętości zawierać maksimum treści.

  • Przejrzysta i prosta treść:

Zbyt skomplikowany artykuł zniechęca odbiorców. Skuteczniejsze okazuje się przekazywanie w konkretnym komunikacie kluczowych idei niż opowiadanie całej historii.

  • Oprawa graficzna:

Czysty tekst jest mało kuszący. Warto popracować nad wyglądem naszych komunikatów. Jeśli użyjemy kolorów, grafik, wypunktowań i innych urozmaiceń zachęcimy większą część odbiorców. Z drugiej strony musimy dbać o to by nie przesadzić.

  • Unikalna zawartość

Łatwo jest powielać dostępne treści i opinie w sieci. Jeśli będzie mówić dokładnie to co inni to nikt nas nie zauważy. Dlatego też lepiej jest prezentować nawet podobne zagadnienia ale z innej perspektywy tak aby pokazać ciekawy punkt widzenia.

2. Wybierz główne typy treści

Profil klientów zmienia się w zależności o segmentu w którym działa firma, rynku czy obszarze geograficznym. Dlatego ciężko wskazać najskuteczniejsze ogólnie formy udostępniania treści. To w jakiej formie przekazywać będziemy treści będzie zawsze zależeć od indywidualnej sytuacji firmy. Wybierając odpowiednią formę warto zadać sobie pytanie. Jaka forma najlepiej angażuje i trafia do odbiorców? W wypadku firmy InsideOut wybrano:

  • Prezentacje: umieszczane na platformie slideshare;
  • Artykuły: zostały wybrane dla części potencjalnych klientów firmy, którzy potrzebowali dłuższych i pełniejszych opracowań;
  • Materiały wideo: nagrania dawały podobne możliwości co prezentacje. Pozwalały dostarczyć atrakcyjny content w porcjach łatwych do przyjęcia.

3. Zostań centrum treści

Tworzenie treści to jedna z najtrudniejszych części content marketingu. Wymaga ona pewnej ilości czasu, energii i nowych pomysłów. Na szczęście jeśli dobrze się rozejrzymy to znajdziemy całkiem sporo pomysłów nawet wewnątrz własnej firmy. Źródłem inspiracji może być dział sprzedaży, który ma  nieustanny kontakt z potencjalnymi klientami i dokładnie wie jakich informacji oni potrzebują. Firma InsideOut znalazła dwa najlepsze dla siebie źródła treści:

  • Założyciela i prezesa firmy;
  • Dział usług specjalistycznych – składający się głównie z ekspertów stał się ważnym źródłem treści dla marketingu.

4. Promuj i udostępniaj treści

Sposób w jaki będziemy udostępniać oraz promować treści mocno wpłynie na efekty naszych działań. Jeśli skorzystamy z systemu Marketing Automation szybko odnajdziemy te kanały, w których klienci najchętniej zapoznają się z naszymi komunikatami. Wprawdzie odpowiedni kanał jest mocno uwarunkowany indywidualną sytuacją firmy. Mimo to najczęściej wybieranym jest e-Mail Marketing. Jeśli chcemy z niego skorzystać warto upewnić się, że nasz system pozwoli nam na:

  • segmentację behawioralną bazy;
  • automatyzację wysyłek na podstawie zachowań odbiorców;
  • indywidualne dopasowanie treści wysyłki do adresata.

Wymienione trzy podstawowe funkcjonalności pozwolą nam dostarczać odpowiednią treść do odpowiedniej osoby i w odpowiednim czasie w oparciu o jej zachowanie zmierzone na stronie WWW, dzięki czemu uzyskamy wysoki poziom dopasowania. Dodatkowo pozwoli to zapanować na ilością wysyłanych wiadomości.

Wsparcie innymi kanałami

Marketing Automation pozwala zintegrować wiele kanałów komunikacji. Co więcej potrafi przekazywać dopasowane treści nie tylko za pomocą wiadomości email ale również w social media i na stronie WWW. Dzięki temu unikniemy przekazywania tych samych treści do tego samego odbiorcy. Z drugiej strony będziemy mogli przekazywać komunikaty odnoszące się do zainteresowania odbiorcy i tego co już zobaczył.

Rezultaty

Wdrożenie kampanii opartej na wysokiej jakości treści przyniosło bardzo ciekawe wyniki. Wiadomości e-mail bazujące na dopasowanej do segmentu treści przyniosły:

  • 87% niższą liczbę kliknięć w opt-out;
  • 388% więcej potencjalnych klientów.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]