Automatyzacja w obsłudze klienta zagościła na dobre i stała się jednym z najszybciej rozwijanych w niej trendów. Statystyki pokazują, że do 2025 roku rynek chatbotów osiągnie 1.2 mld USD. Obecnie natomiast prawie połowa firm wybiera chatboty do obsługi klienta, a 40% wprowadzi wirtualnych asystentów. Czy nadal nie jesteś przekonany do wprowadzenia takich działań w swojej firmie? 

 

Cześć, chatbot z tej strony. W czym mogę pomóc?

 

Chatboty są oprogramowaniem, które automatyzuje rozmowę z osobami odwiedzającymi stronę i obserwującymi media społecznościowe. Umożliwia dostarczanie informacji, których szuka klient symulując zwykłą rozmowę z “ludzkim” konsultantem w czasie rzeczywistym. Większość chatbotów działa w oparciu o predefiniowane skrypty, które reagują na informacje wprowadzone przez klienta – w postaci tekstu lub poprzez kliknięcie w odpowiednią opcję. Ze względu na to, że technologie wykorzystujące sztuczną inteligencję stają się coraz bardziej popularne, nie jest zaskoczeniem, że znalazły zastosowanie również w chatbotach, gdzie dzięki NLP sprawiają, że rozmowa jest bardziej naturalna.
Chatboty mogą być używane na różne sposoby, m.in:
– do obsługi klienta
– w działaniach sprzedażowych
– odpowiadaniu na pytania użytkowników
– jako wirtualny asystent do powiadamiania, organizowania i rozstrzygania konkursów
– wiele innych.

 

Klienci oczekują kontaktu 24/7

 

Przy stałym rozwoju technologicznym i ekonomicznym droga zakupowa klienta może być co najmniej nieprzewidywalna. Zachowanie użytkowników może być dość dynamiczne w związku z szybkim zmianami w dostępnych kanałach komunikacji i mnogości sposobów komunikacji we współczesnym e-biznesie. Co więcej, 63% respondentów woli rozmowę online z chatbotem przy komunikacji z firmąi. Klienci przede wszystkim lubią rozmowę z interaktywnym agentem przez jego całodobową dostępność, natychmiastowe odpowiedzi oraz zdobywanie informacji o wielu tematach w jednym miejscu. Spersonalizowane usługi bez wątpienia podbijają serca klientów. Chatboty stają się najlepszym łącznikiem między usługami a ich użytkownikami.

 

Czy jest to warte swojej ceny?

 

Patrząc z perspektywy firmy, korzystanie z dowolnej technologii opartej na sztucznej inteligencji wydaje się skomplikowane, a przede wszystkim niezwykle kosztowne. Mówi się jednak, że chatboty mogą obniżyć koszty operacyjne nawet o 30%. Co więcej, 72% dyrektorów wykonawczych twierdzi, że interaktywni asystencji ułatwiają życie i pozwalają im skupić się na innych, ważniejszych kwestiach. Prawdopodobnie Twoja witryna lub profile społecznościowe są jednocześnie odwiedzane przez wielu użytkowników jednocześnie, a maszyna posiadają odpowiedź na wszystko jest po prostu bardziej wydajna. Chatboty nie tylko pozwalają zaoszczędzić czas i zasoby ludzkie, podnieść zaangażowanie klientów ale również obniżają koszty Obsługi Klienta.

 

Chatboty w SALESmanago

Chatboty są dostępne w SALESmanago zarówno w module Live Chat, jak i przy integracji z FB Messenger. W przeciwieństwie do większości chatbotów, ten pozwala nie tylko na udzielanie odpowiedzi, ale również na faktyczną sprzedaż produktów. Progresywne profilowanie umożliwia stopniowe poznawanie potencjalnych klientów  bez niepotrzebnego bombardowania ich informacjami. Dodatkowo umożliwia gromadzenie jeszcze większej ilości danych o kontakcie dzięki formularzom kontaktowym. Dzięki funkcji automatyzacji strony WWW możesz uruchamiać różne skrypty rozmowy w zależności od tego, gdzie klient aktualnie znajduje się w witrynie. Możesz również skorzystać z rekomendacji produktów generowanych przez AI, przedstawiając klientom ofertę bazującą na jego wcześniejszej aktywności.