Closed loop marketing, czyli jak w prosty sposób zwiększyć sprzedaż

Prosta, jednakże mało znana idea CLM, jako jedna z pierwszych pozwala rozwiązać dylemat J. Wanamaker’a: „Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę jest marnowana, tylko problem jest w tym, że nie wiem, która połowa”. Paradoksalnie pomimo łatwo dostępnej technologii nadal niewielka część specjalistów ds. Marketingu korzysta z CLM. Cała sztuka leży w połączeniu każdego działania marketingowego z pozyskanym klientem.

Closed Loop Marketing, można przetłumaczyć jako Marketing zamkniętej pętli. Pod pojęciem pętli rozumiemy połączenie działań marketingowych, sprzedażowych i reakcji klienta w jeden ciąg zdarzeń. Zaczyna się on w momencie odwiedzin potencjalnego klienta na stronie internetowej, a kończy zawarciem transakcji. Głównym celem tej strategii jest zoptymalizowanie działań marketingowych i sprzedażowych, dzięki wiedzy płynącej z interakcji z klientem.

Żeby zamknąć pętlę potrzebujemy jednego ogniwa, które spoi cały proces. W tym celu najłatwiej jest użyć strony internetowej firmy. Dzięki niej rozpoznamy kolejno:

  • moment pojawienia się klienta na stronie WWW;
  • przeglądanie treści;
  • moment konwersji na lead;
  • moment konwersji w klienta.

Każdy z powyższych etapów służy zgromadzeniu odpowiedniej wiedzy o naszych klientach, która posłuży do ciągłego doskonalenia całego procesu.

Moment pojawienia się klienta na stronie WWW, to etap rozpoczynający cały cykl. Na tym etapie potencjalny klient pobiera ciasteczko i rozpoczynamy monitorowanie jego zachowania. Najważniejszym dla nas jest rozpoznanie źródła wejścia na naszą stronę WWW. Dzięki temu dowiemy się, które działania generują najbardziej wartościowe wejścia na stronę.

Monitorowanie przeglądanych treści, to kolejny ważny dla krok dla całego procesu. Jeśli zbadaliśmy w jaki sposób zachęcamy potencjalnych klientów do wejścia na stronę i jakie źródło generuje najbardziej wartościowy ruch, wówczas następną potrzebną informacją jest sposób zachowania klientów odwiedzających stronę. Musimy dowiedzieć się jakie przeglądają zakładki i w jakiej kolejności. Cała zebrana do tej pory wiedza pozwoli określić idealną ścieżkę, którą musi podążać każdy kontakt, aby maksymalnie przyspieszyć proces konwersji do lead’a lub nawet klienta.

Moment konwersji odwiedzającego na lead’a, to jeden z najtrudniejszych etapów całego procesu. Ponieważ ten moment najczęściej oznacza wypełnienie formularza, to musimy mieć możliwość połączenia danych z poprzednich kroków z konkretnym wpisem do formularza. Jeśli zaniedbamy ten krok otrzymamy dwa zupełnie nie powiązane zbiory danych. Jeden z informacjami o
odwiedzinach anonimowych oraz drugi z danymi kontaktowymi do konkretnych leadów.

Ostatni etap cyklu to konwersja z leadu w klienta. W momencie, w którym lead staje się klientem zbieramy ostatnie dane i przechodzimy do ich analizy oraz dalszego wykorzystania. Dowiadujemy się wówczas jaki komunikat, oferta i pobrany materiał sprawił, że dany kontakt podjął decyzję zakupową.

Jeśli wszystkie poprzednie kroki wykonaliśmy prawidłowo to:

  • wiemy, który z odwiedzających stał się lead’em, a następnie klientem;
  • wiemy skąd do nas trafił, czym się interesował i jakich akcji dokonywał;
  • określamy, które nasze działania dały nam najwięcej klientów.

Uzbrojeni w tą wiedzę optymalizujemy wszystkie działania, tak aby cały cykl przebiegał szybciej i doprowadzał więcej klientów.

Podsumowując, dzięki strategii Zamkniętej Pętli Marketingowej otrzymujemy pełny wgląd w cały proces sprzedażowy w firmie. Wiemy, co kieruje poczynaniami naszych potencjalnych klientów i lepiej rozumiemy cały proces. Natomiast pełne poznanie potencjalnego klienta pozwala na precyzyjne zdefiniowanie grupy odbiorców i metod działań marketingowych. Nareszcie możemy się upewnić, że nie marnujemy żadnej złotówki z marketingowego budżetu.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]