Co nowego w e-mail marketingu?

Klasyczny e-mail marketing już dawno przestał być efektywny. Przepełnione skrzynki odbiorcze, nowe sposoby filtrowania, surowsze normy wysyłki. Dobry e-mail marketing to złożona sprawa, której  normy i założenia są coraz bardziej brutalne dla przeciętnego marketera. Wcześniej to e-mail był głównym źródłem informacji o bieżących wydarzeniach na świecie. Teraz prym wiedzie Facebook i Twitter. E-mail był również sposobem na przesyłanie plików i dokumentów – teraz mamy Dropbox’a.

 

 

Ponad 100 miliardów wiadomości o charakterze marketingowym jest wysyłanych każdego dnia na całym świecie.  W pierwotnym założeniu e-mail miał służyć szybkiej komunikacji  między konkretnymi użytkownikami. Jednak marketerzy widząc szerokie zastosowanie i potencjał maili, zaczęli wykorzystywać ten kanał do szerzenia treści o charakterze ściśle komercyjnym. Niestety, prawda jest taka, że te dzisiejsze sto miliardów maili nie różni się jakoś szczególnie od wczorajszych stu miliardów. Albo od tych stu miliardów sprzed roku… Jednak głównym problemem dzisiejszych czasów nie jest sam e-mail jako taki, problemem jest fakt, że my jako konsumenci zmieniliśmy się. Dlatego dużym wyzwaniem jest powrót do korzeni i pierwotnego zastosowania maili, uwzględniając metody personalizacji, na które pozwala wykorzystanie odpowiedniego systemu Mark

 

 

eting Automation.

Poniżej trzy kwestie, które uległy zmianie:

 

1. Około 51% e-maili jest otwieranych z rozpędu, niemal automatycznie.

Coraz popularniejsze stały się urządzenia mobilne, za pośrednictwem których pocztę odbiera coraz to więcej użytkowników. Powstało już wiele artykułów o tym,  jak odpowiednio dopasowywać szablony e-maili, czy czcionki konkretnie pod urządzenia mobilne. Jednak co ze strategią tworzenia wiadomości mailowych zaadaptowanych pod urządzenia, z których korzystamy w biegu, często podczas porannej prasówki w tramwaju, czy w przerwie obiadowej?  Wiemy na przykład, że ludzie, którzy otwierają wiadomości e-mail na swoich telefonach, czy tabletach są o wiele bardziej zorientowani na działanie niż osoby korzystające stacjonarnie z komputerów. W odpowiedzi na takie sytuacje, pojawiły się rozwiązania polegające na zmianie treści strony docelowej w oparciu o rozpoznanie urządzenia, z którego korzysta konkretny użytkownika.

2. Personalizacja ponad wszystko.

Tak naprawdę z personalizacją możemy spotkać się już niemal na każdym kroku. Począwszy od specjalnie dopasowywanych rekomendacji filmów, przez polecane restauracje, a kończąc na wiadomościach e-mail. Pierwszą próbą spersonalizowania wiadomości e-mailowych było użycie bazy danych kontaktów do zaadresowania wiadomości używając imienia danej osoby. Był to duży krok naprzód, ale jednocześnie bardzo podatny na błędy. I, prawdę mówiąc, był to jednak bardziej sprytny trick, niżeli rzeczywista innowacja. Aby jak najlepiej zrozumieć potrzeby danego użytkownika powinniśmy zbierać i interpretować informacje zaczerpnięte z wielu źródeł . Integracja wszystkich kanałów – tych marketingowych i tych sprzedażowych pozwoli na całościowy ogląd sytuacji, kiedy śledzimy działania danego użytkownika i przeprowadzamy go przez wszystkie fazy lejka sprzedażowego. W połączeniu z dobrą strategią personalizacji dotrzesz do naprawdę użytecznych informacji z marketingowego punktu widzenia, a co za tym idzie, będziesz w stanie dostosować swoje komunikaty bezpośrednio do każdego odbiorcy.

3. Szum informacyjny a przemycanie innowacji

Wprowadzanie innowacji nie jest proste w sytuacji, gdy nasze wiadomości wpadają razem z cała masą innych do wydzielonych podfolderów, do których nikt nie zagląda. Zatem pierwszym krokiem niech będzie upewnienie się, że tytuł wiadomości przyciągnie wzrok odbiorcy, zaintryguje go lub zdziwi. Oprócz tego, warto wczuć się w sytuację odbiorcy naszych treści, tego co skłania go do filtrowania nowych wiadomości – nagłówki maili brzmią jak spam, są niedostosowane do zainteresowań, nie wnoszą nic nowego? W jaki sposób wykorzystać mentalność konsumenta? Google uważa, że ludzie przeglądający treści w sieci zachowują się całkiem podobnie do tych, którzy zaglądają do środka przez wystawy sklepowe. W ten właśnie sposób zaczęto eksperymentować odnośnie wyświetlanych treści na wzór Pinterest’u – formie tablic do przeglądania poszczególnych elementów. W jaki sposób wykorzystać tego typu wiedzę? Przede wszystkim, zacznij od zrobienia research’u  – dowiedz się jaki jest idealny czas na wysyłkę wiadomości mailowych do konkretnych odbiorców. W tym momencie naprzeciw wychodzą systemy klasy Marketing Automation.

Dlaczego Marketing Automation?

Nowoczesny system do automatyzacji marketingu pozwoli zbierać szczegółowe informacje o konkretnych odbiorcach. Te z kolei mogą dać nam obraz o tym, kiedy dany kontakt jest najbardziej aktywny (zarówno jeśli chodzi o dzień tygodnia, jak i porę dnia). Mając tego typu dane, jesteśmy w stanie wysłać mu dopasowaną treściowo informację w czasie, kiedy prawdopodobieństwo, że się nią zainteresuje będzie najwyższe. Po wysłaniu mailingu w oparciu o powyższe dane, będziemy mogli w prosty sposób mierzyć konwersję na podstawie ilości kliknięć w maile oraz ilości przekierowań na konkretne adresy stron. Z kolei te dane posłużą w szerszej perspektywie do budowania konkretnej strategii komunikowania się z klientami. Według badań HubSpot’a  ( State of Inbound Marketing Report 2014) około 80% marketerów uznało, że e-mail stał się  jednym z ważniejszych źródeł pozyskiwania nowych lead’ów w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Podsumowanie

Kanały komunikacji ewoluowały, ponieważ sposoby ich użycia ciągle się zmieniały. Jedna metoda wymaga używania kolejnej. E-mail jaki znamy nie jest, jak mogłoby się pozornie wydawać, w stagnacji. Raczej sposób wykorzystywania tego narzędzia przestał być tak efektywny jak kiedyś. Aby jednak rozbudzić potencjał tego narzędzia potrzebujemy na nowo przyjrzeć się możliwościom, jakie daje, przy jednoczesnym zrozumieniu zmieniających się zachowań i nawyków subskrybentów.

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]