Co to jest Marketing Automation

Zrzut aplikacji SALESmanago

Marketing Automation po raz pierwszy prawdziwie łączy działy marketingu i sprzedaży. Marketing Automation integruje dotychczas osobno działające systemy do e-mail marketingu, pozyskiwania i zarządzania leadami monitoringu strony www. Dzięki temu umożliwia tworzenie uporządkowanego systemu marketingowego, który dostarcza właściwych informacji do działów sprzedaży.

Najnowszym, bo rozwijamy od zaledwie 10 lat kierunkiem w Marketingu Internetowym jest obecnie Marketing Automation. Marketing Automation to koncepcja polegająca na połączeniu automatyzacji zbierania informacji o potencjalnych i aktualnych klientach z automatycznymi akcjami marketingowymi do wyselekcjonowanych klientów. Ustawienie automatycznego cyklu marketingowego do poszczególnych segmentów Klientów, pozwala na dotarcie do Klientów w wyznaczonym czasie z odpowiednim i dopasowanym przekazem bez potrzeby angażowania dużego zespołu pracowników i wykonywania żmudnej manualnej pracy. Automatyzacja kampanii marketingowych wymaga skutecznego narzędzia marketingowego, takimi narzędziami są systemy klasy marketing Automation, którego przykładem jest SALESmanago, nowy system wprowadzony przez firmę Benhauer.

Skąd się bierze Marketing Automation

 

Podstawą koncepcji powstania Marketing Automation jest przekonanie, że Lead Generation już nie wystarcza. Celem kampanii Lead Generation jest generowanie jak największej ilości zapytań dotyczących usług lub produktów. Wysoki przyrost pozyskanych lead`ów to większa ilość potencjalnych Klientów. Niestety istnieje spora rozbieżność pomiędzy ilością zapytań ofertowych a współczynnikiem sfinalizowanych transakcji. Kolejne działania powinny zmierzać więc do przekonwertowania pozyskanych kontaktów w Klientów. Często jednak zdarza się tak, że część lead`ów to Klienci jeszcze niezdecydowani. Niezależnie jednak od powodów niezdecydowania Klientów można zapobiec utracie pozyskanych lead`ów. Najlepszym sposobem na zbudowanie trwałej relacji z potencjalnym Klientem, jest prowadzenie długofalowej strategii, która miałaby na celu przypominanie się Klientom. To przypominanie się klientom w marketingu nazywa się Lead Nurturing.

Lead Nurturing – pożywienie dla potencjalnych klientów

Lead Nurturing jest procesem budowania relacji z Klientem, który polega na dwukierunkowej komunikacji. Zamierzony efekt działań to przekonwertowanie potencjalnego Klienta na Klienta gotowego do obsłużenia przez dział sprzedaży. Działaniem najistotniejszym jest komunikacja oparta na gromadzeniu informacji o zachowaniu potencjalnego nabywcy. Zabrane dane wykorzystujemy do targetowania behawioralnego, który polega na przesyłaniu dopasowanych przygotowanych wcześniej komunikatów które stanowią zawartość cyklu Lead Nurturing. W Lead nurturing najistotniejsza jest: komunikacja, dialog, budowanie relacji i zaufania, przy założeniu, że koncentrujemy się na potencjalnych przyszłych Klientach. Niezbędna jest selekcja leadó`w. Komunikujemy się z wyselekcjonowaną grupą potencjalnych, przyszłych Klientów. Dialog prowadzimy niezależnie od tego na jakim etapie jest proces sprzedaży, być może część leadó`w to w przyszłości będą nasi Klienci. Systemy Marketing Automation umożliwiają zbudowanie wielopoziomowych akcji Lead Nurturing, których cykle zmieniają się w zależności od profilu użytkownika budowanego przez system.

Marketing Automation vs e-Mail Marketing

Zautomatyzowane kampanie marketingowe to znacznie więcej niż kampanie e-mail marketingowe. Tradycyjny E-mail Marketing jako forma marketingu bezpośredniego z wykorzystaniem poczty elektronicznej uważany jest za jeden z najefektywniejszych sposobów bezpośredniego pozyskiwania Klientów. E-mail Marketing nie dostarcza jednak istotnej informacji biznesowej, czy Klient zainteresował się ofertą otrzymaną w e-mailu, czy wszedł na stronę www i czy jego zainteresowanie było jednorazowe czy może jednak po pewnym czasie wrócił na stronę. Dzięki zastosowaniu systemu Marketing Automation gromadzimy kluczowe informacje potrzebne do realizacji procesu sprzedaży. Dzięki zamieszczonemu kodowi trackingowemu na stronie www zbieramy informacje o wejściach klientów nie tylko bezpośrednio z e-mailingu, ale również po nim, kiedy klient pojawia się na stronie z wejść bezpośrednich, czy z innych kampanii marketingowych. System za pomocą umieszczonego na stronie kodu monitoruje zachowania Klientów na poszczególnych podstronach, a użytkownik systemu może dokonać segmentacji przyjmując za regułę czas oraz częstotliwość odwiedzin. Segmentacja Klientów to warunek konieczny do zbudowania skutecznej strategii marketingowej. Po zapoznaniu się z preferencjami Klientów, kolejny krok to precyzyjny przekaz marketingowy do wyselekcjonowanej wcześniej grupy. Dzięki automatyzacji można wydzielić wiele segmentów i prowadzić równocześnie wiele akcji marketingowych z odpowiednio dopasowanym przekazem.

Budowa kompleksowych cykli marketingowych

Rozpoczęcie pracy z systemem marketing automation to początek przygody w ramach której użytkownik rozpoczyna budowę prawdziwej wartości swojej firmy, w postaci w pełni zautomatyzowanych cykli marketingowych, które są realizowane do poszczególnych grup potencjalnych i aktualnych klientów. W ramach tych cykli system realizuje wysyłkę dopasowanych ofert do klientów w zależności od tego na jakie linki klikają w emailach oraz jak spędzają czas na stronie www.

Marketing Automation wspiera sprzedaż

 

Dzięki systemowi Marketing Automation dział marketingu po raz pierwszy w historii zostaje wyposażony w narzędzie, dzięki któremu jest w stanie efektywnie wspierać sprzedaż firmy i sprzedawców firmy poprzez gromadzenie unikalnej wiedzy o klientach i potencjalnych klientach firmy oraz dostarczać do działu sprzedaży Leady, które zostały doprowadzone do takiego etapu, w którym szansa że sprzedaż zostanie zrealizowana jest najwyższa z możliwych.

Budowa wartości firmy dzięki marketingowi

Systemy Marketing Automation zdobywają bardzo dużą popularność dzięki temu, że oszczędzają działowi marketingu gigantycznej ilości czasu poprzez automatyczne wykonywanie ręcznej pracy, poprzez gromadzenie informacji o klientach, ale przede wszystkim dlatego, że umożliwia firmie budowanie faktycznego kapitału związanego  marketingiem, który przyjmuje formę:

  • Działających automatycznych cykli marketingowych
  • Wiedzy o tym które cykle są najskuteczniejsze
  • Wiedzy o tym, które działania marketingowe są najskuteczniejsze
  • Bazy wiedzy o potencjalnych i aktualnych klientach firmy
  • Bazy ofert sprzedażowych i marketingowych oraz wiedzy o skuteczności tych ofert

 

Wzrost zwrotu z inwestycji w marketing (ROMI – Return On Marketing Investment) dzięki Marketing Automation

Dzięki zasadzie działania marketing automation, możliwości zintegrowania takiego systemu z systemem CRM, zintegrowania systemu z ludźmi pracującymi w marketingu i sprzedaży, oraz wyeliminowania znacznej części manualnej pracy ludzi umożliwiając im skupienie się na intelektualnej i merytorycznej pracy, Marketing Automation powoduje (wg oficjalnych badań firmy Gartner) wzrost stopy zwrotu w marketing o ponad 50%.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]