Colibritool.com – Po co Ci wiedza na temat Twojej pozycji w wyszukiwarce skoro nie potrafisz jej wykorzystać?

Przy pozycjonowaniu mamy często do czynienia z sytuacją, kiedy firma zleca wykonanie pracy dalej do profesjonalnych agencji, które mają w tym doświadczenie. Oczywiście nie ma w tym nic złego. Ale spójrzmy na to, co dzieje się dalej- czekamy… miesiąc, dwa nie raz trzy, ponieważ pozycjonowanie trwa. Dostajemy w międzyczasie raporty i faktycznie widzimy, że nasza pozycja rośnie i to nawet całkiem szybko. Po pewnym czasie pojawiamy się na pierwszej stronie, potem wśród pierwszych trzech pozycji. Fajnie, jesteśmy więc wysoko wypozycjonowani i teraz nam chodzi tylko o to, żeby się na tej pozycji utrzymać. Mija znów pewien czas i poza tym, że jesteśmy na wysokiej pozycji w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie nic się nie zmieniło. Ruchu nam znacznie nie przybyło, klientów też nie mamy więcej, nie mówiąc już o przychodach, które nadal kuleją. Powstaje więc pytanie, co poszło nie tak?

 

Powodów może być wiele, ale wszystkie sprowadzają się do jednego: Nie analizowaliśmy jakości słów kluczowych oraz ich zależności do wygenerowanego ruchu i konwersji. Taka analiza brzmi na początku dosyć ambitnie i często może się wydawać, że nie jest to do końca proste i wynik może być z różnych powodów nie wiarygodny.

Są narzędzia, które dają możliwość mierzenia wszystkich wskaźników SEO i najważniejszych funkcji analitycznych, tak żeby uniknąć wyżej wymienionych problemów. Pierwsza ważna funkcja to mierzenie ruchu na dane słowo kluczowe, ponieważ niewiele mamy z tego, że jesteśmy na pierwszej stronie na słowo, którego nikt nie wyszukuje. Widzimy nie tylko ilość lokalnych oraz globalnych wyświetleń ale także poziom konkurencji na dane słowo kluczowe. Dzięki temu unikniemy sytuacji, że pozycjonujemy się na „niewłaściwe” słowa. Mamy również możliwość prognozowania czasu, jaki będzie nam potrzebny, żeby dojść do wysokiej pozycji. Wiadomo, że im większa konkurencja, tym trudniej o pierwszą stronę w wyszukiwarce. Ponadto możemy dzięki wyspecjalizowanym narzędziom prognozować CPC wraz z miesięcznym budżetem na dane słowo kluczowe w Adwords. Na tym etapie możemy już racjonalnie podjąć decyzję, które słowa chcemy pozycjonować, a przy których warto się zdecydować na kampanię płatną w AdWords. Bardziej rozbudowane narzędzia SEO, takie jak np. Colibritool, sugerują nam ponadto podobne słowa kluczowe, do tych które już podaliśmy oraz pokazują (po integracji z Google Analytics) słowa, które użytkownicy wpisali i trafili na naszą stronę. Mamy więc nowe wartościowe słowa, o których wcześniej nawet nie pomyśleliśmy, przecież nikt nie wie wszystkiego.

Następnym oczywistym krokiem jest weryfikacja. W niektórych narzędziach widzimy ruch na dane słowo kluczowe oraz konwersję z tego słowa. Może się bowiem okazać, że mamy dobre słowa, które u innych działają, ale w naszym wypadku nie mamy z tego słowa właściwej konwersji. Potrzebny jest nam przejrzysty wykres na którym widzimy, czy dane słowo przyniosło oczekiwany efekt i czy nasi klienci faktycznie wpisują w wyszukiwarki to, co nam się wydaje.

Jedna z najważniejszych funkcji to wykrywanie najlepszych źródeł odwiedzin oraz najefektywniejszych lejków sprzedażowych z SEO. Dzięki temu mierzymy lejek sprzedażowy oraz konwersję celów, jakie możemy uzyskać z każdego źródła odwiedzin, z słów kluczowych oraz z ruchu na stronie.

Dodatkową, bardzo przydatną funkcją jest mierzenie backlinków, i wyświetlenie ich wg. wskaźnika Ahrefs. Widzimy, kto o nas pisze, gdzie się pojawiamy w Internecie oraz jak wartościowy jest dany backlink. Dostajemy również notyfikację mailową o wszystkich nowych backlinkach, więc już nic nas nie ominie.

Wygląda na to, że wiemy już, co robić i w jaki sposób tego dokonać. Warto również spojrzeć na to co robi konkurencja. Dzięki analizom konkurencji z łatwością możemy monitorować działania marketingowe konkurencji. Narzędzie nie tylko wykrywa konkurentów, ale monitoruje również ich działania SEO.

Wszystkie najważniejsze dane możemy zazwyczaj pobierać w raportach PDF. Szczegółowe raporty z efektów pozycjonowania, możemy przedstawić zarządowi, bądź klientom. A wykresy i tabelę z danymi historycznymi (do jednego roku wstecz) możemy w każdej chwili pobierać z serwera.

Jak podkreśla Karolina Onufrowicz, New Business Manager w Colibritool.com: „Narzędzia SEO dające takie możliwości są już  używane przez tysiące zadowolonych klientów prowadzących SAAS’y, sklepy internetowe oraz wszelkie inne e-biznesy. Nasze narzędzie Colibri można bezpłatnie wypróbować przez 10 dni i zdecydować czy spełnia oczekiwania.”

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]