Colibritool.com – Po co Ci wiedza na temat Twojej pozycji w wyszukiwarce skoro nie potrafisz jej wykorzystać?

Przy pozycjonowaniu mamy często do czynienia z sytuacją, kiedy firma zleca wykonanie pracy dalej do profesjonalnych agencji, które mają w tym doświadczenie. Oczywiście nie ma w tym nic złego. Ale spójrzmy na to, co dzieje się dalej- czekamy… miesiąc, dwa nie raz trzy, ponieważ pozycjonowanie trwa. Dostajemy w międzyczasie raporty i faktycznie widzimy, że nasza pozycja rośnie i to nawet całkiem szybko. Po pewnym czasie pojawiamy się na pierwszej stronie, potem wśród pierwszych trzech pozycji. Fajnie, jesteśmy więc wysoko wypozycjonowani i teraz nam chodzi tylko o to, żeby się na tej pozycji utrzymać. Mija znów pewien czas i poza tym, że jesteśmy na wysokiej pozycji w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie nic się nie zmieniło. Ruchu nam znacznie nie przybyło, klientów też nie mamy więcej, nie mówiąc już o przychodach, które nadal kuleją. Powstaje więc pytanie, co poszło nie tak?

 

Powodów może być wiele, ale wszystkie sprowadzają się do jednego: Nie analizowaliśmy jakości słów kluczowych oraz ich zależności do wygenerowanego ruchu i konwersji. Taka analiza brzmi na początku dosyć ambitnie i często może się wydawać, że nie jest to do końca proste i wynik może być z różnych powodów nie wiarygodny.

Są narzędzia, które dają możliwość mierzenia wszystkich wskaźników SEO i najważniejszych funkcji analitycznych, tak żeby uniknąć wyżej wymienionych problemów. Pierwsza ważna funkcja to mierzenie ruchu na dane słowo kluczowe, ponieważ niewiele mamy z tego, że jesteśmy na pierwszej stronie na słowo, którego nikt nie wyszukuje. Widzimy nie tylko ilość lokalnych oraz globalnych wyświetleń ale także poziom konkurencji na dane słowo kluczowe. Dzięki temu unikniemy sytuacji, że pozycjonujemy się na „niewłaściwe” słowa. Mamy również możliwość prognozowania czasu, jaki będzie nam potrzebny, żeby dojść do wysokiej pozycji. Wiadomo, że im większa konkurencja, tym trudniej o pierwszą stronę w wyszukiwarce. Ponadto możemy dzięki wyspecjalizowanym narzędziom prognozować CPC wraz z miesięcznym budżetem na dane słowo kluczowe w Adwords. Na tym etapie możemy już racjonalnie podjąć decyzję, które słowa chcemy pozycjonować, a przy których warto się zdecydować na kampanię płatną w AdWords. Bardziej rozbudowane narzędzia SEO, takie jak np. Colibritool, sugerują nam ponadto podobne słowa kluczowe, do tych które już podaliśmy oraz pokazują (po integracji z Google Analytics) słowa, które użytkownicy wpisali i trafili na naszą stronę. Mamy więc nowe wartościowe słowa, o których wcześniej nawet nie pomyśleliśmy, przecież nikt nie wie wszystkiego.

Następnym oczywistym krokiem jest weryfikacja. W niektórych narzędziach widzimy ruch na dane słowo kluczowe oraz konwersję z tego słowa. Może się bowiem okazać, że mamy dobre słowa, które u innych działają, ale w naszym wypadku nie mamy z tego słowa właściwej konwersji. Potrzebny jest nam przejrzysty wykres na którym widzimy, czy dane słowo przyniosło oczekiwany efekt i czy nasi klienci faktycznie wpisują w wyszukiwarki to, co nam się wydaje.

Jedna z najważniejszych funkcji to wykrywanie najlepszych źródeł odwiedzin oraz najefektywniejszych lejków sprzedażowych z SEO. Dzięki temu mierzymy lejek sprzedażowy oraz konwersję celów, jakie możemy uzyskać z każdego źródła odwiedzin, z słów kluczowych oraz z ruchu na stronie.

Dodatkową, bardzo przydatną funkcją jest mierzenie backlinków, i wyświetlenie ich wg. wskaźnika Ahrefs. Widzimy, kto o nas pisze, gdzie się pojawiamy w Internecie oraz jak wartościowy jest dany backlink. Dostajemy również notyfikację mailową o wszystkich nowych backlinkach, więc już nic nas nie ominie.

Wygląda na to, że wiemy już, co robić i w jaki sposób tego dokonać. Warto również spojrzeć na to co robi konkurencja. Dzięki analizom konkurencji z łatwością możemy monitorować działania marketingowe konkurencji. Narzędzie nie tylko wykrywa konkurentów, ale monitoruje również ich działania SEO.

Wszystkie najważniejsze dane możemy zazwyczaj pobierać w raportach PDF. Szczegółowe raporty z efektów pozycjonowania, możemy przedstawić zarządowi, bądź klientom. A wykresy i tabelę z danymi historycznymi (do jednego roku wstecz) możemy w każdej chwili pobierać z serwera.

Jak podkreśla Karolina Onufrowicz, New Business Manager w Colibritool.com: „Narzędzia SEO dające takie możliwości są już  używane przez tysiące zadowolonych klientów prowadzących SAAS’y, sklepy internetowe oraz wszelkie inne e-biznesy. Nasze narzędzie Colibri można bezpłatnie wypróbować przez 10 dni i zdecydować czy spełnia oczekiwania.”

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]