Czy boty zastąpią aplikacje? SALESmanago jako pierwsza platforma na świecie wdraża automatyzację w oparciu o sztuczną inteligencję Facebook Bots

stock-image-13899158-compressorOd czasu konferencji F8 dedykowanej deweloperom powiązanym  z Facebookiem, temat botów marketingowych nabrał rozpędu. Ułatwiają one korzystanie z serwisów, spełniając rolę “przewodników internetowych”. Wkrótce będziesz o nich słyszał coraz więcej, dlatego sprawdźmy czym właściwie są!

 


Niezwykłe doświadczenie zakupowe. Jak je dostarczyć? Pobierz darmowego ebooka


 

Czym właściwie jest bot?

Bot jest programem imitującym konwersacje z ludźmi używając sztucznej inteligencji. Jego oprogramowanie jest tworzone w taki sposób, aby zautomatyzować czynności, które przeciętny człowiek wykonuje  sam, na przykład  zamawianie jedzenia, umawianie się na spotkania, szukanie artykułów na dany temat czy rozwiązywanie prostych problemów logicznych. Nie musisz tracić czasu czekając, aż aplikacja zostanie zainstalowana – jedyne co musisz zrobić to wpisać nazwę bota w wyszukiwarkę Facebooka, zaprosić go do konwersacji a następnie zacząć rozmawiać. Jeżeli dany bot jest bliski zdania tzw. testu Turinga (seria pytań, dzięki którym można zidentyfikować, czy rozmawia się z prawdziwą osobą, czy z maszyną; praktycznym zastosowaniem tego testu są kody CAPTCHA), konwersacja ta powinna przypominać rozmowę z prawdziwym człowiekiem.

 

Czy mój biznes potrzebuje bota?

Ci, którzy wiedzą, co w trawie piszczy zapewniają, że boty zawładną rynkiem i całkowicie odmienią interakcje ludzi z robotami. Jeśli posiadasz swój własny biznes, pomyśl o wdrożeniu chat bota, ponieważ rok 2016 to zdecydowanie ich czas. Technologia botów jest wciąż udoskonalana, a ryzyka z nią związane, takie jak brak zaufania do wirtualnego partnera oraz obawa wobec wzajemnego zrozumienia, maleją. Chat boty oszczędzają czas Twoim pracownikom, którzy nie muszą szukać podstron oraz odpowiadać na podstawowe pytania. Rezultat: efektywniejsze wykonywanie pozostałych obowiązków. Inteligentny asystent centrum obsługi daje ogromne możliwości szczególnie dla e-commerce. Im więcej klient komunikuje się z botem, tym bardziej spersonalizowaną wiadomość otrzymuje, co w konsekwencji usprawnia proces sprzedaży. Wkrótce użytkownicy będą również dokonywać płatności elektronicznej za produkt lub usługę bezpośrednio z tej samej platformy!

 

To nie jest skomplikowane!  Jak działa bot SALESmanago?

Bot SALESmanago umożliwia całkowitą automatyzację działań w zakresie Obsługi Klienta oraz sprzedaży. Tuż po podaniu przez użytkownika adresu email przez użytkownika Facebook Messengera, bot rozpoznaje odbiorcę i integruje konwersację wraz z jego profilem behawioralnym w platformie SALESmanago. Nowe narzędzie, wykorzystując mechanizmy uczenia się i sztucznej inteligencji, może rekomendować produkty, weryfikować status zamówienia czy pomóc w procesie reklamacji. Wymienione działania umożliwiają pozyskiwanie cennych danych poprzez obserwację zachowań konsumenta na Facebooku, zarówno w aplikacjach desktopowych jak i mobilnych, czy w punktach sprzedaży.

„Współczesne zaawansowane technologie informatyczne pozwalają coraz więcej czynności wykonać automatycznie. Ciągle rozwijane systemy Marketing Automation już od dawna potrafią dopasować ofertę do potrzeb klienta. Teraz system SALESmanago pozwala na zautomatyzowane rozmowy z klientem prowadzonej zarówno przez chat Facebook jak i popularną aplikacje Messenger tego serwisu.”, mówi Konrad Pawlus, CTO i współzałożyciel SALESmanago. „Najnowsze opracowania pokazują że obecne pokolenie nastolatków bardzo chętnie wybiera komunikację w formie chatu. Jest szybka i mobilna – to kolejny ważny kanał kontaktu z klientem, który nie może zostać pominięty.”

 

Automatic Sales Chat

Automatic Sales Chat to moduł pozwalający na stworzenie automatycznej rozmowy z użytkownikiem prowadzonej przez Facebookowy komunikator Messenger. Wykorzystanie tej funkcji gwarantuje natychmiastową reakcję na zapytania klientów, przez co żadne z nich nie pozostanie bez odpowiedzi. Mechanizm działania Automatic Sales Chat opiera się na sztucznej inteligencji, przy czym jego konfiguracja jest bardzo prosta. Automatic Sales Chat to rozwiązanie idealne dla działań B2B oraz B2C.

Dodatkowo Sales Chata można wykorzystać jako dodakowy kanał komunikacji na Twojej strnie www. Implementacja jest dość prosta. Instrukcje jak to zrobić znajdziesz TUTAJ i TUTAJ.  To co zyskujesz, to dodatkowy kanał komunikacji real time z klientami połączony z  prowadzonymi również w czasie rzeczywistym rekomendacjami produktów i usług dopasowanych do potrzeb i zainteresowań konsumentów.

 

Jak działa Automatic Sales Chat

W celu wdrożenia automatycznej konwersacji należy zacząć od przygotowania scenariusza rozmowy z dostępnych elementów. Podstawowe elementy to:

Tekst bota – komenda, dzięki której wprowadzasz tekst, który będzie wyświetlany użytkownikom;
Czekaj na konsultanta – w każdej chwili konsultant może dołączyć do konwersacji przerywając automatyczną wymianę zdań klienta z botem, bądź wymusić przerwanie tej rozmowy i dać wyraźny sygnał klientowi, aby poczekał aż do rozmowy dołączy konsultant;
Komenda użytkownika – pozwala na rozgałęzienie konwersacji w zależności od zdefiniowanych konkretnych słów, które użytkownik musi wprowadzić, aby przejść do dalszego etapu konwersacji;
Komenda użytkownika – przyciski – pozwala na zasugerowanie jednej z 5 opcji, którą użytkownik może wybrać. Każda z opcji pozwala na automatyczne przejście do następnego etapu konwersacji;

Dodatkowo dla firm posiadających informacje o produktach i usługach zamieszczone w pliku XML (dotyczy to głównie ecommerce) dostępny jest moduł ecommerce. Pozwala on poznać dokładne preferencje użytkownika i, w zależności od zebranych informacji, automatycznie zarekomendować do 5 produktów. Dostępne zapytania to:

  •  Minimalna cena
  •  Maksymalna cena
  •  Kategoria produktu
  •  Nazwa produktu
  •  Opis produktu
  •  Kolor produktu

Tworzenie rozbudowanych scenariuszy jest proste i intuicyjne dzięki zastosowaniu kreatora. Przed zaimplementowaniem chata na profilu na Facebooku można przetestować całą konwersację, wykorzystując w tym celu dostępny w SALESmanago Chat Tester.

 

Jak mądre są boty?

Wciąż jesteśmy na początku chat bot rewolucji, dlatego nie są one jeszcze aż tak rozwinięte. Obecnie mamy boty komunikujące się jedynie z klientem, lecz wkrótce, z pomocą coraz bardziej zaawansowanej sztucznej inteligencji, będą komunikować się z innymi botami by zdobyć informację której nie znają –  aby następnie dostarczyć ją do użytkownika. Schemat robotów uczących się od siebie nawzajem (Machine learning) gwarantuje lepszą komunikację i zrozumienie pomiędzy człowiekiem a oprogramowaniem.

Gdzie mogę nauczyć się więcej o botach?

Boty to jeden z gorętszych tematów sezonu. W związku z tym postanowiliśmy zorganizować specjalny webinar poświęcony w całości tylko i wyłącznie naszemu Automatic Sales Chatowi. Podczas tego 60-minutowego webinaru nasz ekspert zabierze Cię na wycieczke po tym jakże użytecznym narzędziu. Zobaczysz, jak prosty i przyjazny dla użytkownika jest nasz kreator drag & drop, dowiesz się, jak skonfigurować prosty scenariusz czatu, a także zobaczysz funkcję dedykowaną ecommerce – automatyczne rekomendacje na czacie.

DOŁĄCZ TUTAJ

 

Czy boty Facebooka zastąpią aplikacje?

Koncepcja świata w którym ludzie z  łatwością będą się porozumiewać z robotami jest zdecydowanie przekonująca. Załatwianie różnego rodzaju spraw na jednej platformie brzmi łatwo i przyjemnie, zwłaszcza jeśli alternatywa jest sterowanie setką różnych aplikacji. Dobry ruch, Panie Zuckerberg!

 

Spójrzmy prawdzie w oczy – ile razy zainstalowałeś aplikację i opuściłeś ją tuż po pierwszym użyciu? Według badania Localytics, 23% aplikacji zostaje porzuconych zaraz po pierwszym uruchomieniu. Czasami nawet proces instalacji zajmuje więcej czasu niż korzystanie z funkcji jakie dana apka oferuje.

 

Boty mają ogromny potencjał zwłaszcza na platformie Facebook Messenger, który jest jedną z najszybciej rozwijających się form komunikacji. Komunikatory botów funkcjonują niczym “niewidzialne aplikacje”, których instalacja trwa sekundy. Ci inteligentni asystenci są nieskończenie cierpliwi a nawigacja jest dziecinnie prosta i wygodna.

 

Rewolucja botów jest tuż za rogiem, lecz zajmie trochę czasu zanim ich mechanizm zostanie całkowicie zintegrowany w społeczeństwie. Musimy uzbroić się w cierpliwość by zobaczyć, co przyniosą technologiczne reformy. Póki co – czerpcie korzyść z wygody botów i nie zapomnijcie spróbować naszego!

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]