Czy boty zastąpią aplikacje? SALESmanago jako pierwsza platforma na świecie wdraża automatyzację w oparciu o sztuczną inteligencję Facebook Bots

stock-image-13899158-compressorOd czasu konferencji F8 dedykowanej deweloperom powiązanym  z Facebookiem, temat botów marketingowych nabrał rozpędu. Ułatwiają one korzystanie z serwisów, spełniając rolę “przewodników internetowych”. Wkrótce będziesz o nich słyszał coraz więcej, dlatego sprawdźmy czym właściwie są!

 


Niezwykłe doświadczenie zakupowe. Jak je dostarczyć? Pobierz darmowego ebooka


 

Czym właściwie jest bot?

Bot jest programem imitującym konwersacje z ludźmi używając sztucznej inteligencji. Jego oprogramowanie jest tworzone w taki sposób, aby zautomatyzować czynności, które przeciętny człowiek wykonuje  sam, na przykład  zamawianie jedzenia, umawianie się na spotkania, szukanie artykułów na dany temat czy rozwiązywanie prostych problemów logicznych. Nie musisz tracić czasu czekając, aż aplikacja zostanie zainstalowana – jedyne co musisz zrobić to wpisać nazwę bota w wyszukiwarkę Facebooka, zaprosić go do konwersacji a następnie zacząć rozmawiać. Jeżeli dany bot jest bliski zdania tzw. testu Turinga (seria pytań, dzięki którym można zidentyfikować, czy rozmawia się z prawdziwą osobą, czy z maszyną; praktycznym zastosowaniem tego testu są kody CAPTCHA), konwersacja ta powinna przypominać rozmowę z prawdziwym człowiekiem.

 

Czy mój biznes potrzebuje bota?

Ci, którzy wiedzą, co w trawie piszczy zapewniają, że boty zawładną rynkiem i całkowicie odmienią interakcje ludzi z robotami. Jeśli posiadasz swój własny biznes, pomyśl o wdrożeniu chat bota, ponieważ rok 2016 to zdecydowanie ich czas. Technologia botów jest wciąż udoskonalana, a ryzyka z nią związane, takie jak brak zaufania do wirtualnego partnera oraz obawa wobec wzajemnego zrozumienia, maleją. Chat boty oszczędzają czas Twoim pracownikom, którzy nie muszą szukać podstron oraz odpowiadać na podstawowe pytania. Rezultat: efektywniejsze wykonywanie pozostałych obowiązków. Inteligentny asystent centrum obsługi daje ogromne możliwości szczególnie dla e-commerce. Im więcej klient komunikuje się z botem, tym bardziej spersonalizowaną wiadomość otrzymuje, co w konsekwencji usprawnia proces sprzedaży. Wkrótce użytkownicy będą również dokonywać płatności elektronicznej za produkt lub usługę bezpośrednio z tej samej platformy!

 

To nie jest skomplikowane!  Jak działa bot SALESmanago?

Bot SALESmanago umożliwia całkowitą automatyzację działań w zakresie Obsługi Klienta oraz sprzedaży. Tuż po podaniu przez użytkownika adresu email przez użytkownika Facebook Messengera, bot rozpoznaje odbiorcę i integruje konwersację wraz z jego profilem behawioralnym w platformie SALESmanago. Nowe narzędzie, wykorzystując mechanizmy uczenia się i sztucznej inteligencji, może rekomendować produkty, weryfikować status zamówienia czy pomóc w procesie reklamacji. Wymienione działania umożliwiają pozyskiwanie cennych danych poprzez obserwację zachowań konsumenta na Facebooku, zarówno w aplikacjach desktopowych jak i mobilnych, czy w punktach sprzedaży.

„Współczesne zaawansowane technologie informatyczne pozwalają coraz więcej czynności wykonać automatycznie. Ciągle rozwijane systemy Marketing Automation już od dawna potrafią dopasować ofertę do potrzeb klienta. Teraz system SALESmanago pozwala na zautomatyzowane rozmowy z klientem prowadzonej zarówno przez chat Facebook jak i popularną aplikacje Messenger tego serwisu.”, mówi Konrad Pawlus, CTO i współzałożyciel SALESmanago. „Najnowsze opracowania pokazują że obecne pokolenie nastolatków bardzo chętnie wybiera komunikację w formie chatu. Jest szybka i mobilna – to kolejny ważny kanał kontaktu z klientem, który nie może zostać pominięty.”

 

Automatic Sales Chat

Automatic Sales Chat to moduł pozwalający na stworzenie automatycznej rozmowy z użytkownikiem prowadzonej przez Facebookowy komunikator Messenger. Wykorzystanie tej funkcji gwarantuje natychmiastową reakcję na zapytania klientów, przez co żadne z nich nie pozostanie bez odpowiedzi. Mechanizm działania Automatic Sales Chat opiera się na sztucznej inteligencji, przy czym jego konfiguracja jest bardzo prosta. Automatic Sales Chat to rozwiązanie idealne dla działań B2B oraz B2C.

Dodatkowo Sales Chata można wykorzystać jako dodakowy kanał komunikacji na Twojej strnie www. Implementacja jest dość prosta. Instrukcje jak to zrobić znajdziesz TUTAJ i TUTAJ.  To co zyskujesz, to dodatkowy kanał komunikacji real time z klientami połączony z  prowadzonymi również w czasie rzeczywistym rekomendacjami produktów i usług dopasowanych do potrzeb i zainteresowań konsumentów.

 

Jak działa Automatic Sales Chat

W celu wdrożenia automatycznej konwersacji należy zacząć od przygotowania scenariusza rozmowy z dostępnych elementów. Podstawowe elementy to:

Tekst bota – komenda, dzięki której wprowadzasz tekst, który będzie wyświetlany użytkownikom;
Czekaj na konsultanta – w każdej chwili konsultant może dołączyć do konwersacji przerywając automatyczną wymianę zdań klienta z botem, bądź wymusić przerwanie tej rozmowy i dać wyraźny sygnał klientowi, aby poczekał aż do rozmowy dołączy konsultant;
Komenda użytkownika – pozwala na rozgałęzienie konwersacji w zależności od zdefiniowanych konkretnych słów, które użytkownik musi wprowadzić, aby przejść do dalszego etapu konwersacji;
Komenda użytkownika – przyciski – pozwala na zasugerowanie jednej z 5 opcji, którą użytkownik może wybrać. Każda z opcji pozwala na automatyczne przejście do następnego etapu konwersacji;

Dodatkowo dla firm posiadających informacje o produktach i usługach zamieszczone w pliku XML (dotyczy to głównie ecommerce) dostępny jest moduł ecommerce. Pozwala on poznać dokładne preferencje użytkownika i, w zależności od zebranych informacji, automatycznie zarekomendować do 5 produktów. Dostępne zapytania to:

  •  Minimalna cena
  •  Maksymalna cena
  •  Kategoria produktu
  •  Nazwa produktu
  •  Opis produktu
  •  Kolor produktu

Tworzenie rozbudowanych scenariuszy jest proste i intuicyjne dzięki zastosowaniu kreatora. Przed zaimplementowaniem chata na profilu na Facebooku można przetestować całą konwersację, wykorzystując w tym celu dostępny w SALESmanago Chat Tester.

 

Jak mądre są boty?

Wciąż jesteśmy na początku chat bot rewolucji, dlatego nie są one jeszcze aż tak rozwinięte. Obecnie mamy boty komunikujące się jedynie z klientem, lecz wkrótce, z pomocą coraz bardziej zaawansowanej sztucznej inteligencji, będą komunikować się z innymi botami by zdobyć informację której nie znają –  aby następnie dostarczyć ją do użytkownika. Schemat robotów uczących się od siebie nawzajem (Machine learning) gwarantuje lepszą komunikację i zrozumienie pomiędzy człowiekiem a oprogramowaniem.

Gdzie mogę nauczyć się więcej o botach?

Boty to jeden z gorętszych tematów sezonu. W związku z tym postanowiliśmy zorganizować specjalny webinar poświęcony w całości tylko i wyłącznie naszemu Automatic Sales Chatowi. Podczas tego 60-minutowego webinaru nasz ekspert zabierze Cię na wycieczke po tym jakże użytecznym narzędziu. Zobaczysz, jak prosty i przyjazny dla użytkownika jest nasz kreator drag & drop, dowiesz się, jak skonfigurować prosty scenariusz czatu, a także zobaczysz funkcję dedykowaną ecommerce – automatyczne rekomendacje na czacie.

DOŁĄCZ TUTAJ

 

Czy boty Facebooka zastąpią aplikacje?

Koncepcja świata w którym ludzie z  łatwością będą się porozumiewać z robotami jest zdecydowanie przekonująca. Załatwianie różnego rodzaju spraw na jednej platformie brzmi łatwo i przyjemnie, zwłaszcza jeśli alternatywa jest sterowanie setką różnych aplikacji. Dobry ruch, Panie Zuckerberg!

 

Spójrzmy prawdzie w oczy – ile razy zainstalowałeś aplikację i opuściłeś ją tuż po pierwszym użyciu? Według badania Localytics, 23% aplikacji zostaje porzuconych zaraz po pierwszym uruchomieniu. Czasami nawet proces instalacji zajmuje więcej czasu niż korzystanie z funkcji jakie dana apka oferuje.

 

Boty mają ogromny potencjał zwłaszcza na platformie Facebook Messenger, który jest jedną z najszybciej rozwijających się form komunikacji. Komunikatory botów funkcjonują niczym “niewidzialne aplikacje”, których instalacja trwa sekundy. Ci inteligentni asystenci są nieskończenie cierpliwi a nawigacja jest dziecinnie prosta i wygodna.

 

Rewolucja botów jest tuż za rogiem, lecz zajmie trochę czasu zanim ich mechanizm zostanie całkowicie zintegrowany w społeczeństwie. Musimy uzbroić się w cierpliwość by zobaczyć, co przyniosą technologiczne reformy. Póki co – czerpcie korzyść z wygody botów i nie zapomnijcie spróbować naszego!

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce
Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce

    Bezprecedensowe czasy globalnej pandemii przyzwyczaiły nas do zmian zachowań konsumentów, co tylko uległo nasileniu wraz z przedłużającym się okresem i kolejnymi falami. Rosnąca cyfryzacja naszych zachowań osiągnęła nieprzewidywany dotąd poziom w skali i w demografii. A na ekranie nie ma zbyt wiele miejsca. Walka o uwagę nasiliła się. Uwaga to wyjątkowo cenny zasób. […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]