Czy polscy marketerzy wykorzystują potencjał wiadomości e-mail?

Według badania firmy IAB wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 10%. Wzrost wydatków na e-mail marketing to zaledwie 5%, co oznacza, że e-mail marketing zaczyna być w regresie. Tymczasem, również w zeszłym roku w USA e-mail marketing pozwolił pozyskać do 40x więcej nowych klientów niż reklama w Facebook i Twitter. Skąd bierze się skuteczność wiadomości e-mail na amerykańskim rynku i jak można przełożyć ją na polskie realia?

Jedna z największych firm analityczno-doradczych Mckinsey&Company opublikowała wyniki badań amerykańskiego rynku reklamy online.

Ilość klientów pozyskiwanych w poszczególnych kanałach marketingowych w USA

Okazało się, że e-mail pozyskuje średnio 40x więcej nowych klientów niż Facebook i Twiter, co więcej sama wartość zakupów jest około 17% wyższa. Oczywiście nie oznacza, to że należy przejść całkowicie na wiadomości e-mail, ponieważ mimo ich wysokiej skuteczności, jednocześnie spada udział wiadomości e-mail. Pomiędzy 2008 a 2012 wykorzystanie e-maila w komunikacji spadła o 20%, głównie na rzecz social media i komunikatorów na urządzenia mobilne. Jeśli chcemy dalej skutecznie działać to nie unikniemy inwestycji w nowo pojawiające się i coraz popularniejsze media. Z drugiej strony nie powinniśmy porzucać klasycznych form, takich jak e-mail marketing, w którym drzemie duży potencjał.

Jak wykorzystać potencjał wiadomości e-mail?

1. Wiadomość e-mail musi być zintegrowana z pozostałymi działaniami marketingowymi

Marketing Automation pozwala zintegrować większość kanałów marketingowych i komunikować się w każdym z nich w spójny sposób. Komunikacja może odbywać się automatycznie i w oparciu o rzeczywiste potrzeby odbiorców wynikające z ich zachowania online. Dzięki czemu każdy odbiorca wiadomości e-mail otrzyma indywidualnie dopasowany komunikat.

Bardzo często kliknięcie w wiadomości e-mail jest początkiem Zakupowej Podróży Klienta <link>. Dlatego tak bardzo ważne jest gdzie kliknięcie zaprowadzi konsumenta i czy będzie to miało związek z treścią wiadomości. Zintegrowanie wiadomoście e-mail  z pozostałymi kanałami komunikacji daje bardzo dobre wyniki. Personalizowany landing page, który wyświetla treści powiązane z wiadomością e-mail zwiększa konwersję o 25%. Jednocześnie powinniśmy pamiętać o użytkownikach urządzeń mobilnych. Obecnie blisko 45% maili marketingowych jest otwieranych na urządzeniach mobilnych. Czym grozi brak zoptymalizowanych pod tym kątem wiadomości e-mail i landing pages? Według badań Google:

  • 61% użytkowników nie powróci na stronę, na którą mieli problem wejść przy użyciu urządzenia mobilnego;
  • 40% z nich w takiej sytuacji odwiedzi stronę konkurencji.

2. Każda wiadomość, to sposób na lepsze poznanie klienta

Każde otwarcie wiadomości e-mail i kliknięcie w link znajdujący się w jej treści jest monitorowany przez system Marketing Automation. Każde takie zachowanie przypisywane jest do konkretnej osoby, której dotyczyło i zapisane na karcie kontaktu. Dlatego też, możemy każdą wiadomość e-mail wykorzystać do poznania indywidualnych preferencji każdego z użytkowników. Wiedza, którą w ten sposób zdobędziemy w połączeniu z przebiegiem wizyt kontaktów na stronie WWW pozwoli nam lepiej dopasowywać następne wiadomości.

3. Personalizacja i dopasowanie treści jest kluczowe

Dlaczego wiadomość powinna być dopasowana do odbiorcy? Po pierwsze sami odbiorcy są coraz bardziej wymagający względem komunikatów marketingowych. Po prostu chcą dostawać interesujące ich wiadomości. Z drugiej strony mimo spadającego wykorzystania e-maila rośnie ilość wysyłanych wiadomości marketingowych. Jedyne co możemy zrobić, aby wyróżnić się z tłumu to wysyłać faktycznie to czego oczekują od nas odbiorcy i to w skali 1 do 1. Jedną z najdokładniejszych i najmniej pracochłonnych metod tworzenia dopasowanych wiadomości jest wykorzystanie technologii dynamicznych wiadomości e-mail, dostępnej w systemie SALESmanago Marketing Automation. W praktyce system automatycznie tworzy i wysyła dowolną liczbę wariacji tej samej wiadomości. W każdej wiadomości automatycznie podstawiane są te produkty/treści/usługi, które interesują odbiorcą, samo dopasowanie najczęściej odbywa się na podstawie tego co klient sam oglądał na stronie WWW. W takiej sytuacji każdy adresat może otrzymać zestaw produktów, które przeglądał, kupił lub które pasują do wymienionych.

Marketing Automation pozwala wysłać odpowiednią wiadomość, do odpowiedniej osoby i w odpowiednim czasie. Tak dopasowana wiadomość wyróżnia się na tle masowych wysyłek e-mail, ponieważ oferuję odbiorcy wartościową dla niego treść. Często wskaźnik otwarć (OR) dla takich wiadomości przekracza 50%, a ilość kliknięć(CTR) przekracza 20%.

 

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]