Czy wykorzystujesz pełen potencjał personalizacji w swoich kampaniach e-mailowych?

 
 

Czy wiesz, że 90% klientów lubi otrzymywać spersonalizowane wiadomości i że wystarczy użyć ich nazwiska w temacie, aby zwiększyć średni OR kampanii e-mailowej o 50%? Jeśli zaczniesz dostarczać wiadomości z wykorzystaniem segmentacji kontaktów, możesz uzyskać nawet 760% wyższe przychody. Wydaje się to być trudne, ale czy takie jest?

 

Planując i realizując kampanie e-mail marketingowe, należy wziąć pod uwagę trzy główne kwestie. Musisz wybrać odpowiednią grupę docelową, dostarczyć wiadomość we właściwym czasie i upewnić się, że zawiera ona treści odpowiednie dla odbiorców danej kampanii. Z pomocą przychodzą narzędzia do analityki i automatyzacji marketingu, w które SALESmanago jest całkiem dobrze wyposażone.

 

Nasz E-mail Marketing Dashboard pokazuje aktywność twoich kontaktów, a rozszerzone możliwości tworzenia i wysyłania wiadomości e-mail dają możliwość dostosowania wiadomości i czasu jej dostarczenia lub segmentacji grup odbiorców. Dodatkowo, wisienka na torcie – Treści Dynamiczne, który sprawia, że ​​każdy e-mail dopasowany jest indywidualnie do każdego odbiorcy. Jak wykorzystać wszystkie te funkcje?

 

Wysyłaj wiadomośc e-mail w najlepszym możliwym czasie

 

Duża część skuteczności e-maili polega na wysłaniu ich we właściwym momencie. SALESmanago śledzi aktywność twoich klientów, dzięki czemu możesz zobaczyć, w którym dniu i o której godzinie rosną szanse na otwarcie przez nich wysłanej przez ciebie wiadomości. Dashboard Email Marketingu przedstawia zagregowane informacje o godzinach i dniach, które dają największą szansę, że twoje e-maile nie zostaną przeoczone.

 
 

Powiedzmy, że poniedziałek od 15.00 do 17.00 i środa o 10.00 i 14.00 wyświetlają się na czerwono. Oznacza to, że w tym czasie kontakty najczęściej otwierały twoje poprzednie kampanie e-mailowe, więc prawdopodobieństwo, że zauważą i otworzą kolejne wiadomości jest wtedy największe. Dzięki tym informacjom, w ustawieniach wysyłania e-maili zaplanować możesz swoje wysyłki dzięki opcji „Data wysyłki”. W tym miejscu możesz ustawić konkretną datę i godzinę wysłania wiadomości, zgodnie z analizą aktywności.

 
 

Możesz również dostosować czas wysyłki indywidualnie do każdego monitorowanego kontaktu, biorąc pod uwagę poziomy jego aktywności, w tym również odwiedziny na stronie i transakcje.

 
 

Wybierz odpowiednich odbiorców dla swojej wiadomości

 

Dzięki segmentacji, która polega po prostu na zawężeniu grupy kontaktów, do których chcesz dotrzeć z konkretną wiadomością, możesz upewnić się, że twoje wiadomości osiągną lepsze wyniki – posegmentowane kampanie mailingowe notują prawie 15% wyższy OR niż te niesegmentowane.

 

Istnieją dwie drogi, którymi możesz się kierować, jeśli chodzi o wykorzystanie segmentacji do zarządzania kampanią, jedna nieco bardziej zaawansowana od drugiej. Pierwsza opcja to zdefiniowanie grupy docelowej na ekranie ustawień wysyłki kampanii.

 
 

Możesz zdefiniować odbiorców np. na podstawie tagów behawioralnych i transakcyjnych, danych kontaktowych (np. wieku), scoringu, predykcji na bazie mechanizmów AI, segmentów RFM, czy reakcji na mailingi wysłane wcześniej do danego kontaktu. Dzięki temu grupa twoich odbiorców jest bardziej szczegółowa, możesz uwzględnić lub wykluczyć kontakty, które pasują lub nie pasują do twojej kampanii marketingowej i oferty, które chcesz wysłać, targetując je z większymi szansami na sukces. Więcej informacji znajdziesz tutaj >>

 

Ten sposób wymaga przygotowania różnych kreacji wiadomości e-mail i kierowania każdej z nich do różnych grup klientów. Możesz mieć na przykład dwie różne kreacje, osobno dla mężczyzn i kobiet, i wybrać odpowiednią grupę tuż przed wysłaniem odpowiedniego wariantu kampanii.

 

Inną opcją wykorzystania segmentacji do personalizacji wiadomości e-mail, jest skorzystanie z naszego E-mail Designera, w którym możesz utworzyć jedną wiadomość z różnymi wariantami, wyświetlanymi różnym klientom, dzięki funkcji Treści Warunkowe. Pozwala ona na korzystanie z zaawansowanego targetowania treści, poprzez wykorzystanie specjalnych widżetów w szablonach e-maili, gdzie wybrać możesz różne warianty treści oraz zdefiniować komu (jakim segmentom) będą wyświetlane. Dzięki takiemu podejściu masz możliwość utworzenia pojedynczej kampanii e-mailowej, która będzie automatycznie personalizowana.

 
 

Spersonalizuj treść swoich e-maili

 

82% marketerów zauważyło wzrost wskaźnika OR w podczas kampanii ze spersonalizowanymi e-mailami, a marki, które personalizują ich treść, odnotowują 27% wyższy współczynnik CTOR. Możesz użyć danych kontaktowych, aby tworzyć e-maile odpowiednie dla konkretnego klienta. Dzięki zaciągnięciu indywidualnych danych z karty kontaktu do wiadomości e-mail, może ona zawierać treść dostosowaną do wybranych przez ciebie informacji i szczegółów. Możesz wykorzystać dane z karty kontaktu oraz dane dodatkowe, w których znajdziesz takie informacje jak imię, nazwisko, nazwa firmy, adres, miasto, rabat na produkt / usługę, identyfikator klienta i inne.

 

Podczas pisania wiadomości wstawić możesz w nią placeholder, w miejscu którego umieszczone zostaną dane z karty konkretnego kontaktu, np. imię kontaktu w nagłówku, jeśli placeholderem jest $name.p1 $ (np. „$Name.p1$!” pojawi się jako„ Jan!” w e-mailu Jana, ale„ Gabriela! ” w wiadomości wysłanej do Gabrieli).

 
 

Jeśli nie masz wszystkich informacji o konkretnym kontakcie w swojej bazie danych, na przykład brakuje ci nazwiska, to miejsce zostanie wypełnione alternatywnym tekstem, np. „Cześć!” Istnieje wiele sposobów personalizowania wiadomości za pomocą symboli zastępczych, takich jak konstrukcje warunkowe i zaawansowane opcje personalizacji. Więcej informacji znajdziesz tutaj >>

 

Jeśli chcesz chcesz pójść o krok dalej, odpowiedzią są treści dynamiczne, które dają możliwość najwyższego poziomu personalizacji. Wiadomości utworzone za pomocą Kreatora E-maili dynamicznych można personalizować, dostosowując rekomendacje dotyczące produktów do preferencji konkretnego klienta. Dzięki dopasowaniu oferty 1 do 1, wiadomości takie generują nawet o 500% wyższą konwersję niż wiadomości masowe z ofertami statycznymi.

 

Oznacza to, że możesz wysłać wiadomość z ramką produktu, prezentując klientowi coś, co już obejrzał i czym się zainteresował. Jeśli obejrzał niebieski dywan, możesz wysłać dynamiczną wiadomość e-mail, której zawartość to rekomendacja tego samego produktu. Więcej informacji znajdziesz tutaj >>

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]