Czy wiesz, że 90% klientów lubi otrzymywać spersonalizowane wiadomości i że wystarczy użyć ich nazwiska w temacie, aby zwiększyć średni OR kampanii e-mailowej o 50%? Jeśli zaczniesz dostarczać wiadomości z wykorzystaniem segmentacji kontaktów, możesz uzyskać nawet 760% wyższe przychody. Wydaje się to być trudne, ale czy takie jest?

 

Planując i realizując kampanie e-mail marketingowe, należy wziąć pod uwagę trzy główne kwestie. Musisz wybrać odpowiednią grupę docelową, dostarczyć wiadomość we właściwym czasie i upewnić się, że zawiera ona treści odpowiednie dla odbiorców danej kampanii. Z pomocą przychodzą narzędzia do analityki i automatyzacji marketingu, w które SALESmanago jest całkiem dobrze wyposażone.

 

Nasz E-mail Marketing Dashboard pokazuje aktywność twoich kontaktów, a rozszerzone możliwości tworzenia i wysyłania wiadomości e-mail dają możliwość dostosowania wiadomości i czasu jej dostarczenia lub segmentacji grup odbiorców. Dodatkowo, wisienka na torcie – Treści Dynamiczne, który sprawia, że ​​każdy e-mail dopasowany jest indywidualnie do każdego odbiorcy. Jak wykorzystać wszystkie te funkcje?

 

Wysyłaj wiadomośc e-mail w najlepszym możliwym czasie

 

Duża część skuteczności e-maili polega na wysłaniu ich we właściwym momencie. SALESmanago śledzi aktywność twoich klientów, dzięki czemu możesz zobaczyć, w którym dniu i o której godzinie rosną szanse na otwarcie przez nich wysłanej przez ciebie wiadomości. Dashboard Email Marketingu przedstawia zagregowane informacje o godzinach i dniach, które dają największą szansę, że twoje e-maile nie zostaną przeoczone.

 
 

Powiedzmy, że poniedziałek od 15.00 do 17.00 i środa o 10.00 i 14.00 wyświetlają się na czerwono. Oznacza to, że w tym czasie kontakty najczęściej otwierały twoje poprzednie kampanie e-mailowe, więc prawdopodobieństwo, że zauważą i otworzą kolejne wiadomości jest wtedy największe. Dzięki tym informacjom, w ustawieniach wysyłania e-maili zaplanować możesz swoje wysyłki dzięki opcji „Data wysyłki”. W tym miejscu możesz ustawić konkretną datę i godzinę wysłania wiadomości, zgodnie z analizą aktywności.

 
 

Możesz również dostosować czas wysyłki indywidualnie do każdego monitorowanego kontaktu, biorąc pod uwagę poziomy jego aktywności, w tym również odwiedziny na stronie i transakcje.

 
 

Wybierz odpowiednich odbiorców dla swojej wiadomości

 

Dzięki segmentacji, która polega po prostu na zawężeniu grupy kontaktów, do których chcesz dotrzeć z konkretną wiadomością, możesz upewnić się, że twoje wiadomości osiągną lepsze wyniki – posegmentowane kampanie mailingowe notują prawie 15% wyższy OR niż te niesegmentowane.

 

Istnieją dwie drogi, którymi możesz się kierować, jeśli chodzi o wykorzystanie segmentacji do zarządzania kampanią, jedna nieco bardziej zaawansowana od drugiej. Pierwsza opcja to zdefiniowanie grupy docelowej na ekranie ustawień wysyłki kampanii.

 
 

Możesz zdefiniować odbiorców np. na podstawie tagów behawioralnych i transakcyjnych, danych kontaktowych (np. wieku), scoringu, predykcji na bazie mechanizmów AI, segmentów RFM, czy reakcji na mailingi wysłane wcześniej do danego kontaktu. Dzięki temu grupa twoich odbiorców jest bardziej szczegółowa, możesz uwzględnić lub wykluczyć kontakty, które pasują lub nie pasują do twojej kampanii marketingowej i oferty, które chcesz wysłać, targetując je z większymi szansami na sukces. Więcej informacji znajdziesz tutaj >>

 

Ten sposób wymaga przygotowania różnych kreacji wiadomości e-mail i kierowania każdej z nich do różnych grup klientów. Możesz mieć na przykład dwie różne kreacje, osobno dla mężczyzn i kobiet, i wybrać odpowiednią grupę tuż przed wysłaniem odpowiedniego wariantu kampanii.

 

Inną opcją wykorzystania segmentacji do personalizacji wiadomości e-mail, jest skorzystanie z naszego E-mail Designera, w którym możesz utworzyć jedną wiadomość z różnymi wariantami, wyświetlanymi różnym klientom, dzięki funkcji Treści Warunkowe. Pozwala ona na korzystanie z zaawansowanego targetowania treści, poprzez wykorzystanie specjalnych widżetów w szablonach e-maili, gdzie wybrać możesz różne warianty treści oraz zdefiniować komu (jakim segmentom) będą wyświetlane. Dzięki takiemu podejściu masz możliwość utworzenia pojedynczej kampanii e-mailowej, która będzie automatycznie personalizowana.

 
 

Spersonalizuj treść swoich e-maili

 

82% marketerów zauważyło wzrost wskaźnika OR w podczas kampanii ze spersonalizowanymi e-mailami, a marki, które personalizują ich treść, odnotowują 27% wyższy współczynnik CTOR. Możesz użyć danych kontaktowych, aby tworzyć e-maile odpowiednie dla konkretnego klienta. Dzięki zaciągnięciu indywidualnych danych z karty kontaktu do wiadomości e-mail, może ona zawierać treść dostosowaną do wybranych przez ciebie informacji i szczegółów. Możesz wykorzystać dane z karty kontaktu oraz dane dodatkowe, w których znajdziesz takie informacje jak imię, nazwisko, nazwa firmy, adres, miasto, rabat na produkt / usługę, identyfikator klienta i inne.

 

Podczas pisania wiadomości wstawić możesz w nią placeholder, w miejscu którego umieszczone zostaną dane z karty konkretnego kontaktu, np. imię kontaktu w nagłówku, jeśli placeholderem jest $name.p1 $ (np. „$Name.p1$!” pojawi się jako„ Jan!” w e-mailu Jana, ale„ Gabriela! ” w wiadomości wysłanej do Gabrieli).

 
 

Jeśli nie masz wszystkich informacji o konkretnym kontakcie w swojej bazie danych, na przykład brakuje ci nazwiska, to miejsce zostanie wypełnione alternatywnym tekstem, np. „Cześć!” Istnieje wiele sposobów personalizowania wiadomości za pomocą symboli zastępczych, takich jak konstrukcje warunkowe i zaawansowane opcje personalizacji. Więcej informacji znajdziesz tutaj >>

 

Jeśli chcesz chcesz pójść o krok dalej, odpowiedzią są treści dynamiczne, które dają możliwość najwyższego poziomu personalizacji. Wiadomości utworzone za pomocą Kreatora E-maili dynamicznych można personalizować, dostosowując rekomendacje dotyczące produktów do preferencji konkretnego klienta. Dzięki dopasowaniu oferty 1 do 1, wiadomości takie generują nawet o 500% wyższą konwersję niż wiadomości masowe z ofertami statycznymi.

 

Oznacza to, że możesz wysłać wiadomość z ramką produktu, prezentując klientowi coś, co już obejrzał i czym się zainteresował. Jeśli obejrzał niebieski dywan, możesz wysłać dynamiczną wiadomość e-mail, której zawartość to rekomendacja tego samego produktu. Więcej informacji znajdziesz tutaj >>

marketing automation

marketing automation