Darmowe zdjęcia: 11 sprawdzonych źródeł (bonus: aplikacje do edycji online)

Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Tylko skąd go wziąć, szczególnie, gdy dysponujemy skromnym budżetem? Poniżej starannie przygotowana selekcja wartościowych źródeł, które sprawdziwliśmy na własnej skórze.

W wypadku darmowych zdjęć musisz się liczyć z ceną, jaką płacisz za darmowość. Albo będzie nią niższa jakość zdjęć, albo konieczność podania adresu email, albo mniejszy zasób. We wszystkich opisanych przez nas bazach minusy są z nadwyżką wynagradzane – testowaliśmy je dla Was przez ostatnie 2 tygodnie.

 

Bazy darmowych zdjęć

O ile nie zaznaczono inaczej, serwisy nie wymagają rejestracji.

 

Unsplash

Plusy: minimalistyczny klimat zdjęć,  wysoka jakość, wyszukiwarka, brak konieczności logowania się. Obrazy są metaforyczne, świetnie nadadzą się na bloga.


Rewolucja Mobile Marketing Automation. Pobierz darmowego ebooka


Minusy: niewielkie zasoby. Podobieństwo zdjęć: łączy je minimalistyczna estetyka.

Przykład:

unsplash maszyna

 

 

Raumrot

Plusy: Prawie 700 zdjęć, podzielonych na kategorie, co ułatwia wyszukiwanie. Są zróżnicowane i naprawdę piękne. Zachwyceni mogą wesprzeć projekt. Możesz też pobrać przygotowane tematyczne sety zdjęć (np. na Boże Narodzenie).

Minusy: To nie jest jakiś straszny minus, ale trzeba pamiętać o podaniu autora. (Photo: Markus Spiske / raumrot.com / CC-BY). Niewielki też zasób zdjęć dla biznesu.

Przykład:

południowy tyrol raumrot

Południowy Tyrol. Photo: Markus Spiske / raumrot.com / CC-BY

 

StartUp Stock Photos

Plusy: W przeciwieństwie do wielu stron z darmowymi zdjęciami, ta zawiera materiały, które na pewno Ci się przydadzą, bo przedstawiają sytuacje biznesowe. Możesz ich użyć w dowolny sposób, a w razie chęci wesprzeć twórców.

Fajne jest również to, że zdjęcia powstały jako produkt uboczny realnej pracy młodych przedsiębiorców – są więc dość realistyczne, a nie zawierają metafor.

Minusy: Zdjęcia są monotonne i nie można ich wyszukać po kategoriach.

Startup Stock Photos

Pixabay

Plusy: Spore zasoby i wygodna wyszukiwarka. Zarówno tematyka, jak i estetyka, są bardzo zróżniocowane, dzięki czemu każdy znajdzie tam coś dla siebie.

Minusy: Różna jakość zdjęć: jedne powalają, inne są mniej atrakcyje. To naturalna konsekwencja dużej objętości bazy i nie można uznać tego jednoznacznie za minus.

Przykład:

entrepreneur-593358_1920

 

Death to Stock

Plusy: Piękne zdjecia!

Minusy: Brak opcji wyszukiwania. Musisz podać swój adres email i dostajesz regularnie paczkę ze zdjęciami – wybranymi losowo. Nie można przeglądać zdjęć na stronie i wybrać interesującego nas tematu.

Dlatego warto zapisać się do ich bazy i zaznaczać sobie zdjęcia, kóre mogą się przydać.

Konto możesz upgrejdować do premium, co pozwala na wygodne wyszukiwanie.

Przykład:

unnamed

 

Public Domain Archieve

Plusy: wyszukiwarka po kategoriach, zdjęcia z domeny publicznej.

Minusy: niezbyt intuicyjna obsługa.

Przykład:

public-domain-images-free-stock-photos-down-town-chicago-blue-sky-6

 

1001 Free Downloads

Plusy: Duże zasoby: zróżnicowana tematyka i klimat.

Minusy: Choć dostepne jest wyszukiwanie po kategoriach, poszczególne dzieła nie są najlepiej zaklasyfikowane, co utrudnia znalezienie czegoś, co nam odpowiada.

Przykład:

tU3ptNgGSP6U2fE67Gvy_SYDNEY-162

Magdeleine

Plusy: zdjęcia natury!

Minusy: zdjęcia natury!

(są tam zjawiskowe zdjęcia natury. Jeśli pasuje to do klimatu Twojego biznesu – np. sprzedajesz akcesoria podróżnicze, koniecznie zapoznaj się z tą stroną).

Przykład:

niagara-218591

Photo: Ulli Radl/ Magdeleine

 

Gratisography

Plusy: Jakość zdjęć i wygodne wyszukiwanie. Możliwość dowolnego wykorzystania.

Minusy: ograniczony zasób.

Przykład:

188H

 

Picjumbo

Plusy: wyszukiwarka po kategoriach, spora ilość zdjęć, z których możesz wybierać.

Minusy: niewielka ilość zdjęć związanych z biznesem.

Przykład:

picjumbo.com_HNCK4530

New Old Stock

Plusy: Stare zdjęcia – niesamowity klimat i oryginalność. Często linkuje do innych stron, np. do Flickra.

Poza tym zawiera zamieszczone poniżej zdjęcie albatrosa w swetrze, co tłumi w zarodku wszelką możliwą polemikę z tym serwisem.

Minusy: Nie zawsze pasuje do Twojego biznesu. To dobre źródło do wyszukania czegoś wyjątkowego od czasu do czasu, ale nie do regularnego użytku.

Przykład:

9392657893_ce4ced92ce_z

 

Więcej przydatnych linków w poście  42 darmowe narzędzia online dla biznesu

 

3 darmowe narzędzia do edycji zdjęć (sprawdzone i polecane)

Do prostych operacji nie musisz od razu wyciągać Photoshopa. Oto 3 proste, intuicyjne aplikacje, dzięki którym szybko nadasz zdjęciu pożądany kształt, dopiszesz tekst na obrazku czy zmienisz kolorystykę. Zawierają też one proste efekty czy pozwalaja stworzyć na szybko infografikę .

 

Canva

Narzędzie, dzięki któremu stworzysz błyskawicznie proste infografiki, obrazki do Twoich postów czy do social media. Świetny pomysł na recycling treści: zbierz dane z posta czy cytaty w formę graficzną.

 

BeFunky

Wybierasz rozmiar, używasz zdjęć z darmowej bazy (Pixabay) lub uploadujesz, a potem używasz kreatora drag&drop.  Do dyspozycji wiele filtrów i efektów – część dostępna w wersji płatnej.

 

Pixlr

Wybierz opcję szybkiej edycji lub dogłębnych zmian. Zdziwisz się, jak niewiele zajmie Ci stworzenie oryginalnej kreacji!

 

Twoja kolej!

A Ty? Masz jakieś sekretne źródła, którymi chciałbyś się podzielić?

 

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]