Deep Behavioural Profiling – Semantyczne Webhooki zastępują Odsłony Strony i klasyczne Webhooki jako najpopularniejsze sposoby mierzenia interakcji klientów w stronach eCommerce

W ciągu ostatnich kilku lat, strony sklepów internetowych stały się niezwykle interaktywne, dając klientom nowe, bardzo głębokie możliwości zapoznania się z produktem w trakcie procesu zakupowego. To sprawia, że najbardziej popularne metody wykorzystywane do monitorowania i analizy zachowań klientów, takie jak odsłona strony (page view) i Webhooki stały się nieco przestarzałe. SALESmanago wprowadza nową technologię o nazwie Semantyczne Webhooki (Semantic Webhooks), która tłumaczy zachowanie klienta w sklepie internetowym na jego konkretne preferencje. Semantyczne Webhooki umożliwiają sprzedawcom eCommerce określenie rzeczywistego zainteresowania klienta i prawdopodobieństwa zakupu określonych produktów.

 
 

„Najpopularniejsze rozwiązania z zakresu Marketing Automation powstały 10-20 lat temu i nawet jeśli wszyscy twierdzą, że są to platformy angażujące klienta, to Odsłony Strony i Webhooki pozostają dla nich reliktami przeszłości służącymi do pomiaru interakcji klienta ze stronami internetowymi. Ten sposób interakcji całkowicie się zmienił i wszyscy potrzebowaliśmy nowego sposobu pomiaru tego nowego zachowania” – mówi Konrad Pawlus, założyciel SALESmanago i CTO. Semantyczny Webhook to pomysł, który pojawił się ostatnio w naszym zespole badawczo-rozwojowym i pomaga nie tylko śledzić wydarzenia na stronie internetowej, ale pozwala nam dodać szczególne znaczenie dla tych wydarzeń. Pomaga nam to w lepszym zrozumieniu zachowań klientów”.

 

Dlaczego potrzebujemy czegoś więcej niż tylko Odsłona strony albo Webhook?

 

Odsłona strony, czasami nazywana impresją, jest wywołaniem załadowania pojedynczego pliku HTML (podstrony) strony internetowej. Webhook w tworzeniu stron internetowych jest metodą zasilania dodatkowymi danymi lub zmiany zachowania strony internetowej lub aplikacji internetowej z indywidualnymi wywołaniami zwrotnymi.

 

Dzisiaj obserwujemy ogromną zmianę w kierunku rozwoju aplikacji single-page i stron internetowych, które w dużym stopniu wykorzystują frameworki Javascript UX i HTML5 w celu zapewnienia użytkownikom bardziej interaktywnych wrażeń (Javascript jest sposobem na dynamiczne tworzenie stron internetowych).

 

Strony internetowe, które zapewniają użytkownikom bardziej interaktywne doświadczenia w korzystaniu z nich, na ogół mają większy ruch, dłuższy czas sesji i wyższe wskaźniki konwersji niż strony internetowe o słabym interaktywnym designie. Innymi słowy, dobrze zaprojektowana, interaktywna strona internetowa bardziej angażuje klienta i daje mu więcej możliwości wykazania swoich preferencji co do poszukiwanych treści.

 

Nawet przy użyciu Webhooków nie jesteśmy w stanie poradzić sobie ze skomplikowanymi interaktywnymi stronami eCommerce. Dlaczego? Przede wszystkim z powodu braku odpowiedniej struktury – dane Webhook w obecnych rozwiązaniach Marketing Automation są proste – w większości przypadków jest to tylko kawałek tekstu (ciąg w nieco bardziej technicznej nomenklaturze). Ale co ważniejsze, Webhookowi brakuje semantyki – lub prościej – nie ma znaczenia dla algorytmów Marketing Automation.

 

Co zatem oznacza więcej interaktywnego doświadczenia użytkownika w Marketing Automation i profilowaniu użytkowników?

 

Przyjrzyjmy się przykładowej stronie produktu w sklepie internetowym Walmart:

 
 

Jak widać, interakcja użytkownika z pierwszą częścią strony produktu wykracza daleko poza jej otwarcie. Na powyższym zdjęciu widać 11 punktów styku, w których użytkownik może powiększyć obraz produktu, poznać więcej szczegółów na jego temat, przełączyć zdjęcie, a nawet obejrzeć film z KitchenAid Mixer.I to nie wszystko. Zdjęcie jest interaktywne:

 
 

Przesuwając myszką można zobaczyć powiększoną część produktu.

 

To wiele, ale nie wszystko – użytkownik może przewinąć stronę w dół i odbyć interaktywną wycieczkę po produkcie:

   

Czy przeczytać instrukcję użytkowania:

   

Stronę można przejrzeć tutaj.

 

Dlaczego to takie ważne?

 

Wyobraź sobie użytkownika przeglądającego stronę internetową eCommerce jak ta powyżej. W klasycznym podejściu mógłbyś zobaczyć w profilu klienta produkty, które właśnie obejrzał oraz prawdopodobnie to ile razy dany produkt był oglądany. Ale to już przeszłość.

 

Poleganie na odsłonie strony jest bardzo ograniczone – tracisz ogromną ilość informacji o użytkowniku – a pamiętaj, że – dane są teraz cenniejsze niż ropa naftowa (więc tracisz pieniądze). Co więcej, polegasz na niedokładnych danych, przy standardowym podejściu do odsłony strony zobaczysz 3 miksery odwiedzone przez użytkownika, ale zakupem którego z nich użytkownik jest najbardziej zainteresowany? Nie wiesz. Potrzebujesz więcej informacji, aby odpowiedzieć na to pytanie. Z pewnością, jeśli użytkownik sprawdzi różne zdjęcia produktów, przeczyta więcej szczegółów na ich temat lub porówna je z innymi, jego zainteresowanie jest znacznie większe niż w przypadku produktu, który otwiera i pozostawia bez żadnych dodatkowych interakcji.

 

Rozwiązanie

 

SALESmanago wyprzedza opisane powyżej zmiany i wprowadza nowy, przeprojektowany silnik monitorujący. Główną zmianą jest skupienie się na interakcjach użytkownika z witryną, a nie tylko na monitorowaniu odwiedzanych stron (odsłon).

 

Główną ideą nowego rozwiązania monitorującego jest rejestracja interakcji użytkownika z Javascript, a nie tylko automatyczne raportowanie odsłon stron, co jest zbyt ograniczone dla nowoczesnych serwisów eCommerce.

 

Takie podejście daje zarówno dobrze zdefiniowaną strukturę interakcji produktowych, jak i znaną semantykę. Możemy więc teraz reagować w bardziej odpowiedni sposób z automatyzacją, tworzyć bardziej obszerne i bogate profile, ale co ważniejsze – możemy budować znacznie lepsze rozwiązania w zakresie machine learning – ponieważ dane mają teraz znaczenie semantyczne!

 

Wraz z nowym monitoringiem wprowadzamy precyzyjne raportowanie działań klientów, które mogą podjąć w sklepie internetowym. Poprawia to zrozumienie potrzeb klientów i pozwala na zbudowanie znacznie bardziej adekwatnych profili i oferty.

 

Wdrożenie nowego monitoringu jest bardzo proste i wymaga jedynie podstawowych umiejętności Javascript.

 

Zobacz jak to działa

 

Przygotowaliśmy prostą stronę demo dla nowego modułu monitoringu. Możesz się nią bawić i zobaczyć swój profil podczas interakcji ze sklepem demo. Znajdziesz ją tutaj.

 

Poniżej znajduje się krótka instrukcja dotycząca strony demo:

   
  1. Kategoria produktów
  2. Produkty w wybranej kategorii
  3. Interakcje w koszyku – kupuj i usuń
  4. Zmień kolor produktu
  5. Przeczytaj szczegóły dotyczące produktu 
  6. Przeczytaj cały opis produktu
  7. Dodaj do listy ulubionych
 

Oczywiście jest to tylko wersja demonstracyjna – rozwiązanie produkcyjne pozwala na zgłaszanie większej ilości zdarzeń różnych typów i dostosowywanie wszystkich parametrów.

 

Wnioski

 

Według badania Accenture, 79% kadry kierowniczej przedsiębiorstw zgadza się, że firmy, które nie korzystają z usług Big Data, stracą swoją konkurencyjną pozycję i mogą być zagrożone upadkiem. Co więcej, 83% z nich realizuje projekty Big Data, aby uzyskać przewagę konkurencyjną.

 

W SALESmanago pracujemy nad wieloma projektami wprowadzającymi marketing i rolę marketera na wyższy poziom, zawsze starając się wyprzedzać rynek i konkurencję. 

 

W tak konkurencyjnym krajobrazie sklepów internetowych, niewykorzystywanie jak największej ilości danych o Twoich klientach będzie zabójcze dla Twojej firmy. Możemy Ci w tym pomóc!

 

Nie trać już danych! Poznaj lepiej swojego klienta. Wyślij wiadomość e-mail, aby dowiedzieć się, w jaki sposób możemy poprawić profile Twoich klientów i wyniki Twojego e-biznesu: konrad.pawlus@salesmanago.com

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1
Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1

    W serii trzech artykułów CDP w pigułce przybliżamy podstawowe kwestie dotyczące Customer Data Platform: czym one są, czym różnią się od dotychczasowych systemów, dlaczego są lepsze i – co najważniejsze – w jaki sposób Ty i Twoja firma możecie wykorzystać ich ogromne możliwości. W tym artykule wyjaśniamy, czym jest Customer Data Platform, jaki […]

4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec
4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec

    Skuteczny rozwój każdej działalności wymaga sprawnego i precyzyjnego pomiaru wyników. Co ciekawe, różne badania i ankiety wskazują, że marketingowcy eCommerce uważają, że brakuje im umiejętności w tym zakresie. W tym artykule omówimy 4 problemy i trendy związane z pomiarem wyników oraz wskażemy rozwiązania, które sprawią, że Twój zestaw technologii i aplikacji marketingowych będzie […]

Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio
Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio

    Nowe Email Design Studio wyznacza standardy w email marketingu w zakresie customer engagement i budowania poczucia więzi z marką . Używając naszego unikalnego, zaprojektowanego z myślą o urządzeniach mobilnych kreatora emaili, zwiększysz poziom konwersji i zbierzesz cenne dane Zero-Party, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zrozumieć swoich klientów.   E-mail wciąż jest królem marketingu […]

Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości
Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości

    Uwaga: ten artykuł (z wyjątkiem nagłówków i formatowania) został w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję   Wygeneruj post na blogu o chwytliwych tematach e-maili   Napisanie chwytliwego tematu wiadomości e-mail jest ważną częścią tworzenia skutecznej kampanii e-mail marketingu. Dobry temat może zachęcić odbiorców do otwarcia e-maila i przeczytania jego treści, a zły może […]

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]