Dlaczego 71% firm marnuje efekty działań własnych marketingowców

Na marketing poświęca się średnio 10-15% budżetów firm. Większość CEO ma wrażenie, że pieniądze te są w dużej części marnowane.  Mają rację. Wygenerowanie leadów prowadzi donikąd, gdyż większość marketingowców nie wie, co zrobić dalej i marnuje pozyskane leady.  Ken Krogue na łamach Forbes’a rozprawił się z dzisiejszym marketingiem, który zazwyczaj przynosi więcej strat niż zysków.

 

 

Ken dobitnie wykazał, że obecny marketing idzie w złym kierunku. Zaślepieni koniecznością wygenerowania leadów, zwiększenia ilości odwiedzających stronę czy bloga marketerzy zdają się nie dostrzegać, że samo wygenerowanie ruchu nie przekłada się bezpośrednio na sprzedaż. Podobne zależności wykazało już wiele raportów, począwszy od MarketingSherpa, poprzez badania Gartnera, HubSpota, czy Marketo. Wszyscy są zgodni co do jednego – istnieje przestrzeń między działem marketingu i sprzedaży, która jest kluczowa do powodzenia całej akcji pozyskiwania nowych klientów, a która jest obecnie w znacznej części niezapełniona. Marketing działa oddzielnie od sprzedaży, a wygenerowane przez niego leady zamiast na listę obecnych klientów trafiają w próżnię. Przyczyn jest kilka.

Marketing musi się rozliczać przed przełożonymi.

Każdego pracownika trzeba jakoś rozliczyć z jego pracy. Pracownik produkcyjny ma odpowiednie normy, sprzątaczka ma pewne zadania do wykonania, których skuteczność można ocenić, sprzedawca ma ilość telefonów, które ma wykonać, lub transakcji, które ma doprowadzić do skutku. Problemem jest jednak zmierzenie skuteczności marketingowców. Możemy zobaczyć, do ilu osób docierają nasze newslettery, ile osób weszło na stronę internetową, ilu mamy fanów na facebooku, ale jak to się przekłada na rzeczywistą sprzedaż?

Jakoś trzeba jednak ocenić ich pracę, i do tej pory szefowie firm uznawali, że im więcej leadów, tym lepiej dla firmy. Przy założonej stopie konwersji teoretycznie dwa razy więcej leadów powinno dawać dwa razy więcej klientów. O ile w pewnym zakresie może to być rzeczywiście prawdą, to powstaje pytanie:

Czy generowanie leadów jest najlepszą formą wykorzystania pieniędzy na marketing?

Wiemy już doskonale, że tak nie jest. Utrzymanie obecnego leadu i doprowadzenie go do decyzji zakupowej jest wielokrotnie tańsze, niż pozyskiwanie nowych kontaktów. Problemem dodatkowym z ocenianiem marketingowców według ilości wygenerowanych leadów jest fakt, że skupiają się oni wówczas na wyrobieniu swojej normy. Jaki to ma wpływ na jakość wygenerowanych leadów – lepiej nie wspominać. Jednocześnie zamiast „tracić czas” na zastanowienie się, co z wygenerowanymi leadami zrobić, przesyła się je do handlowców lub…nie robi się z nimi nic. Takie działanie musi prowadzić do klęski- jest to bezsprzecznie złe wykorzystanie posiadanych zasobów. Kolejnym efektem braku współpracy jest

zbyt późna reakcja sprzedaży na konwersję leadu

Według Kena średni czas reakcji działu sprzedaży na konwersję leadu to aż 46 godzin i 53 minuty. Dokładnie tyle czasu potrzebują sprzedawcy, aby podnieść słuchawkę i zadzwonić do leadu, jak mówi Ken. Jeszcze gorszym wskaźnikiem jest ilość telefonów, które wykonują sprzedawcy – zaledwie 1,3 ( jeden i trzy dziesiąte) próby zanim zrezygnują z kontaktu.

Wyniki zatrważająco słabe – osoba chcąca otrzymać ofertę jej nie otrzymuje, sprzedawcy albo nie mają do kogo dzwonić ( gdy marketing zostawia leady samym sobie) albo mają za dużo telefonów do wykonania i nie poświęcają konkretnym klientom odpowiedniej ilości czasu ( gdy marketing wysyła wszystkie leady do sprzedaży).

Według Kena tylko 27% leadów w ogóle doczeka się jakiegokolwiek kontaktu ze strony sprzedawców.

Jak właściwie wykorzystać pieniądze na marketing

Rozwiązanie jest proste – należy skupić się na drodze leadu z marketingu do sprzedaży, zamiast na generowaniu leadów. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i strategii takich jak Inbound Marketing, Lead Nurturing, Marketing Automation pozwala na zwiększenie ilości leadów do których sprzedaż wykonuje telefony do 92%. To jest droga, którą powinno się pójść, aby nie marnować więcej pieniędzy na marketing.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]