Dlaczego firmy wdrażają Marketing Automation?

Technologia Marketing Automation to jeden z najgorętszych trendów na rynku oprogramowania do zadań marketingowych i sprzedażowych. Najlepsi dostawcy tego  typu rozwiązań notują coroczny wzrost przychodów na poziomie 50%. Co tak naprawdę sprawia, że systemy Marketing Automation są tak chętnie wdrażane przez firmy, a na rynku pojawia się coraz więcej ich producentów i dostawców?

Popularność rozwiązań do automatyzacji marketingu i sprzedaży może wynikać z tego jak dobrze wpisują się w dzisiejszy schemat komunikacji z klientem. Przede wszystkim narzędzia te obsługują praktyczne większość kanałów komunikacji online i kilka offline jak Call Center, sprzedaż bezpośrednia i w punktach stacjonarnych. Jest to bardzo ważne, ponieważ dzisiaj konsumenci poznają ofertę firmy w wielu różnych miejscach, korzystając najczęściej z kilku różnych urządzeń. Dlatego coraz rzadziej mówimy o komunikacji w danym kanale, a raczej o punktach styku klient-firma, które mają miejsce w tych właśnie kanałach. Systemy Marketing Automation pozwalają identyfikować klienta, w każdym z takich miejsc i dopasowywać komunikat indywidualnie do niego bazując na jego personalnym profilu.

Równocześnie systemu Marketing Automation stają się coraz popularniejsze wśród coraz mniejszych firm. Większość z nich oferowana jest w technologii chmury i rozliczana w modelu SaaS, przez co wdrożenie i wykorzystywanie ich generuje niskie koszty i gwarantuje dużą elastyczność współpracy. Podsumowując możemy wskazać 2 główne powody dużej popularności systemów Marketing Automation.

1. Systemy Marketing Automation stały się atrakcyjniejsze dla odbiorcy końcowego

Wraz z rozwojem technologii IT niegdyś skomplikowane systemy Marketing Automation stały się dużo łatwiejsze w obsłudze i bardziej intuicyjne. Dużo pomogła też technologia chmury. W związku z dużym zapotrzebowaniem na moc obliczeniową przeniesienie tych narzędzi do chmury sprawiło, że znacząco spadły koszty wdrożenia. Dzisiaj rozpoczęcie pracy z Marketing Automation nie wymaga żadnych ingerencji w infrastrukturę firmy. Jedyne o co musimy zadbać do stały dostęp do Internetu.

Dodatkowo większość, z tych narzędzi posiada takie moduły jak CRM czy e-Mail Marketing, dzięki czemu oprócz samej automatyzacji oferują tak naprawdę kompleksowy zestaw funkcjonalności wystarczający dla większości małych i średnich  firm. Natomiast w wypadku bardziej wymagających i dużych firm systemy Marketing Automation oferują praktycznie nieograniczone możliwości integracji z istniejącymi systemami.

Niski koszt, proste wdrożenie, klarowny system rozliczeń (SaaS), duże możliwości integracji i bogate funkcjonalności, to wszystko sprawia że systemy tego typu są coraz chętniej kupowane i wykorzystywane.

2. Możliwości Marketing Automation pokrywają się z największymi wyzwaniami i trendami w działalności firmy

Według najnowsze raportu Ovum dotyczącego adopcji systemów Marketing Automation na europejskim rynku rozpoznano 10 najważniejszych wyzwań biznesowych.  Z tego zestawienia, aż 6 może być osiągniętych przy użyciu systemów Marketing Automation:

Zwiększenie przychodów/udziału w rynku/kapitału operacyjnego

Dzięki lepszemu dopasowaniu komunikatów marketing i sprzedażowych do realnych potrzeb ich odbiorców, zwiększamy efektywność komunikacji i osiągamy wyższą sprzedaż. Co więcej połączenie z firmowym CRM sprawia, że ROI z jego wdrożenia wzrasta średnio o 14%. Wreszcie jednym z podstawowych zastosowań Marketing Automation jest przygotowanie potencjalnego klienta do podjęcia zakupu poprzez kampanie Lead Nurturing.

Obniżenie kosztów

Wdrażając Marketing Automation możemy zastąpić kilka rozwiązań, dzięki czemu już na samym początku odczujemy oszczędności. Dodatkowo dział sprzedaży operuję na lepszych danych (dzięki integracji z CRM) i pracuje z odpowiednio zakwalifikowanymi uprzednio wyedukowanymi kontaktami, przez co działa wydajniej i sprzedaje więcej przy niższym koszcie. Dział marketingu

Działanie zorientowane na konsumenta i jego potrzeby

Cała koncepcja Marketing Automation polega na poznaniu preferencji konkretnej osoby i takiej personalizacji treści, aby otrzymała ona odpowiedni komunikat, w odpowiednim czasie i w tym kanale komunikacji, w którym go oczekuje.

Optymalizacja procesów biznesowych

Kiedy już ciężar mechanicznych działań zostanie przeniesiony na system, osoby pracujące w firmie zyskają więcej czasu na optymalizację zachodzących procesów. Wszystkie działań w Marketing Automation zapisują się w formie trwałych procesów, są monitorowane na każdym etapie i w odniesieniu do każdej osoby. Dzięki temu dokładnie wiemy jak działa dany proces i możemy go optymalizować.

Wprowadzenie nowych produktów/usług na rynek

Marketing Automation pozwala wprowadzić nowe produktu na rynek, obok takich możliwości jak klasyczna wysyłka mailingów promocyjnych czy wiadomości SMS. Oprócz tego identyfikuje osoby zainteresowane produktem i dopasowuje pod ich kątem komunikację w każdym dostępnym kanale komunikacji. Dlatego pomaga wprowadzać nowe produkty wspierając komunikację wokół nich.

Poprawienie możliwości analitycznych i raportowania

SALESmanago Marketing Automation w swoim module analitycznym zbiera wszelkie informacje dotyczące działań wykonywanych w systemie oraz dotyczące pracy jego użytkowników. Zyskujemy dostęp do danych opisujących działanie wszystkich procesów marketingowych i sprzedażowych, efektywności każdego  z pracowników i zachowania naszych potencjalnych klientów. Dzięki temu możemy tworzyć bardzo dokładne raporty oparte na dokładnych danych.

Podsumowanie

Wszystko to sprawia, że praktycznie wszystkie branże rozważają wdrożenie Marketing Automation w 2014. Obecnie 1 firma na 7 planuje zakup systemu do automatyzacji marketingu i sprzedaży. Co ciekawe według raportu Ovum nie ma też żadnego sektora, który by jednoznacznie negował możliwość wdrożenia Marketing Automation. Sprowadza się do tego, że każda z firm chce poznać preferencje i potrzeby swoich potencjalnych klientów i jak najskuteczniej na nie odpowiedzieć zachowując wysokie standardy w komunikacji.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]