Dlaczego nie każdy może zostać testerem

Praca w branży IT owiana jest wieloma mitami oraz niesamowitymi opowieściami dotyczącymi wysokich zarobków przy niskim nakładzie pracy, zróżnicowanych benefitów i wykonywania samych ciekawych, pełnych wyzwań zadań. Dla starszego pokolenia osoba pracująca w IT często postrzegana jest jako człowiek, który nic nie robi, tylko cały dzień gra w gry na komputerze. Same przyjemności. Wszystkie te interesujące historie sprawiają, że każdy chce pracować w IT. Dla osób, które zgłębią wiedzę na temat pracy w branży technologicznej, okazuje się, że nie trzeba być programistą by móc czerpać korzyści z tych wszystkich wspaniałości. Dla wielu okazuje się, że bycie testerem jest najprostszą droga do wejścia w środowisko IT, ponieważ wystarczy odbyć 120h kurs i zdobędzie się całą potrzebną wiedzę. W zasadzie nic złego by w tym nie było, gdyby nie fakt, że jest to bardzo nieprawdziwe stwierdzenie.

Jakie cechy powinien posiadać dobry tester?

Powinna być to osoba bardzo kreatywna, z otwartym umysłem, dbająca o szczegóły i lubiąca doszukiwać się tzw. dziury w całym. Niby nie nadzwyczajne cechy, które może posiadać każdy, jednak są one bardzo istotne. Zadaniem testera jest zepsuć to co zrobił developer na wszystkie możliwe sposoby. Co więcej, trzeba wykazać się większym sprytem niż końcowy użytkownik, który będzie korzystał z danego programu. Nie jest to proste zadanie. Również, nie bez powodu panuje opinia, że najlepszym testerem jest developer, który wypalił się w swoim zawodzie. Taka osoba doskonale wie co mógł zrobić programista i w prosty sposób znajdzie słabe punkty nowego kodu. Dodatkowo należy pamiętać, że najlepszy tester to ten, którego developerzy nienawidzą. Oczywiste jest, że nikt nie lubi jak wytyka się mu błędy, stąd developerzy i QA (Quality Assurance) często wchodzą na wojenną ścieżkę.

SALESmanago Marketing Automation

Pierwszy etap bycia testerem – tester manualny

Zadaniem testera manualnego jest zapoznanie się ze specyfikacją programu, następnie sporządzenie dokumentacji zawierającej spis scenariuszy testowych, a na końcu według wytycznych sprawdzenie zgodności programu na podstawie wskazówek znajdujących się w specyfikacji. Czyli jest to klikanie po programie i doszukiwanie się błędów, a następnie ich raportowanie. Dobrze jest poznać jeden z najpopularniejszych programów do zgłaszania tasków, czyli JIRA. Na pierwszym etapie kariery testera wiedza techniczna nie jest zbyt potrzebna. Jednak, aby móc się rozwinąć i przejść na wyższy poziom testów manualnych trzeba umieć spojrzeć w logi, zweryfikować błędy w konsoli, sprawdzić poprawność zapisu danych na bazie, czy poprawność działania kodu. I niestety tego nie nauczymy się na kursie, który trwa 120h. W momencie podejmowania decyzji o zostaniu testerem warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy chce się rozwijać w technicznym kierunku, ponieważ wiąże się z poświęceniem dużej ilości czasu na naukę.

Rozwój kariery testera – tester automatyczny

Na tym etapie zaczyna się prawdziwa zabawa, czyli automatyzacja swojej pracy. W momencie, gdy tester manualny znudzi się prowadzeniem w kółko manualnych testów regresyjnych, dochodzi do etapu gdzie zaczyna swoją przygodę z testami automatycznymi. Na tym etapie konieczne jest posiadanie zacięcia technicznego. Warto poznawać po kolei takie narzędzia jak np. Selenium IDE, Selenium WebDriver, Jenkins, IntelliJ, TeamCity, Git oraz języki programowania Python, Java, C#. Tak jak w przypadku programisty, im więcej pracy włożymy, im więcej się nauczymy, im większe zacięcie techniczne będziemy posiadać, tym lepszym testerem będziemy. Poza testami regresyjnymi dochodzą np. testy wydajnościowe, testy bezpieczeństwa, testy eksploracyjne. Tak jak widać, pole do rozwoju jest ogromne. Dlatego chcąc być bardzo dobrym w tej dziedzinie trzeba rozwijać się i uczyć przez cały czas.

Podsumowując, zawsze warto zastanowić się dwa razy nad rozwojem swojej kariery zanim podejmie się decyzję o byciu testerem. Dla osób, które chcą spróbować swoich sił w tym kierunku, można zawsze zacząć zdalnie wykonywać pracę poprzez platformy do testowania takie jak Test IO, uTest, Testbirds, Beta Family, itd. i sprawdzić, czy jest to na pewno to, co nas kręci.

SALESmanago Marketing Automation

Katarzyna Rejdych
Product Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]