Dużo więcej niż zwykły chat: SALESmanago Live Chat

To znany fakt: 80% użytkowników SALESmanago wywodzi się z Ecommerce  i Sklepów Online. Raz na jakiś czas lubimy zrobić ukłon w ich kierunku i wypuścić funkcjonalność, która w 100% odpowie właśnie na ich potrzeby. Nasze najnowsze narzędzie – Live Chat jest stworzone właśnie z myślą o potrzebach Ecommerce i Sklepów Online.

Live Chaty stały się ecommercowym objawieniem ostatnich miesięcy. Rynek oferuje wiele rozwiązań tego typu. Z reguły mają one podobny zestaw funkcji. W gruncie rzeczy zapewniają podstawową komunikację pomiędzy firmą a użytkownikiem… i to w sumie wszystko co robią. Live Chat SALESmanago też to potrafi. Po drodze został jednak ulepszony o kilka innych funkcji dostepnych z poziomu platformy SALESmanago. To właśnie stanowi różnicę i pozwala przenieść komunikację na zupełnie nowy poziom.

Dopiero testuję narzędzie, ale już teraz mogę powiedzieć, że genialne jest to, że nie potrzeba żadnych działań ze strony specjalistów IT żeby wdrożyć Live Chat. Konfiguracja jest dziecinnie prosta –  utworzenie i uruchomienie przy wgranym już skrypcie śledzącym to dosłownie 3-5 minut. Druga ważna zaleta to to, że rozmawiając z klientem widzę jego pełną historię, dzięki temu wiem, co go może zainteresować, co mu zaproponować, polecić, poza tym wypadamy bardziej profesjonalnie pokazując klientowi, że znamy go i jego dotychczasowe kontakty z firmą. Muszę jeszcze poznać temat formularzy progresywnych, ale to dopiero w tym tygodniu. – Kamila Górecka-Kirwiel, PRo Communication | Decorami.pl

Co zatem zrobiliśmy, żeby wyróżnić Live Chat SALESmanago wśród dziesiątek podobnych rozwiązań (i przyćmić je wszystkie)?

 

  • Konsultant ma dostęp do kompletnego profilu behawioralnego i transakcyjnego klienta podczas rozmowy – wszystko po to, by lepiej zrozumieć klienta. Podobnie jak w prawdziwym życiu – jeśli wiemy coś o osobie, z którą rozmawiamy, możemy prowadzić konwersację na zupełnie innym poziomie. Mając przed oczami historię relacji rozmówcy z reprezentowaną marką, konsultanci mogą przejść prosto do sedna sprawy i od razu rozwiązać dręczący klienta problem.

 

  • Spersonalizowane rekomendacje produktów, gotowe do wysyłania jednym kliknięciem podczas rozmowy – co zapewnia jeszcze lepszą obsługę klienta. To jedna z ważniejszych zmian w pracy konsultanta. Od teraz może on znacznie skrócić teoretyczne dywagacje i w zamian wysłać wartościową rekomendację. Skąd wiadomo, że jest wartościowa? Rekomendacje na naszym Live Chacie są obsługiwane przez algorytmy SALESmanago Copernicus – Machine Learning & AI oraz oparte na ostatnio przeglądanych i kupowanych produktach.

 

  • Progresywne profilowanie klienta podczas rozmowy przez Live Chat – pozwala krok po kroku kompletować profil klienta. Progresywne profilowanie polega na stopniowym uzupełnianiu danych do profili klientów i potencjalnych klientów. Pamiętaj: umieszczenie zbyt wielu pól w formularzu może zmniejszyć liczbę konwersji. Dynamiczne formularze kontaktowe pozwalają na zebranie tylko brakujących informacji, dlatego nie będziesz prosić o wszystko na raz, ani też nie poprosisz dwa razy o numer telefonu.

 

  • SALESmanago Sales Bot zapewniający szybszą obsługę klientów i oszczędność czasu konsultantów – boty są pracownikami doskonałymi, zwłaszcza jeśli chodzi o wykonywanie powtarzalnych zadań, odpowiadanie na standardowe pytania i przedstawia rekomendacji produktowych. Dlaczego miałbyś marnować czas konsultantów (którzy powinni rozwiązywać bardziej złożone problemy) kiedy masz do dyspozycji boty? SALESmango Live Chat jest kompatybilny z naszym innym narzędziem komunikacyjnym – inteligentnym botem sprzedażowym zintegrowanym dodatkowo z Messengerem Facebooka.

 

  • Szybkie wyszukiwanie produktów, o które prosi klient z możliwością przesłania w czasie rzeczywistym podczas rozmowy – bardzo często o jakości obsługi świadczy czas, który został zaoszczędzony. Zarówno dla klienta, jak i dla konsultanta. Cały ciężar zadania bierze na siebie Bot, który przeszukuje katalog produktów, znajduje produkty odpowiadające zainteresowaniom rozmówców i wyświetla je automatycznie w oknie czatu.

 

  • Uruchamianie automatyzacji w innych kanałach (email, strona, mobile, sieci reklamowe) w zależności od przebiegu rozmowy – Live Chat jest integralną częścią całej platformy marketing automation, w której wszystkie kanały tworzą ekosystem, żywą przestrzeń dla Twoich działań marketingowych. Informacje uzyskane podczas rozmowy mogą oczywiście uruchamiać procesy marketingowe w innych kanałach. System może na przykład segmentować klientów klientów, wysyła maile z rekomendacjami, wyświetlać wiadomości web push, czy wysyłać SMSy z kodami rabatowymi. A jeśli klient nie jest gotowy do zakupu, platforma uruchomi odpowiedni cykl lead nurturing.

 

  • Zapewnienie pełnej analizy działań związanych z Live Chat, w tym czasu odpowiedzi konsultantów i konwersji – dane nieużywane to dane zmarnowane. Wszystkie dostępne dashboardy analityczne (Lead Generation, Kampanie i Analityka Lead Routing) umożliwiają porównanie Live Chat z innymi źródłami pozyskiwania kontaktów dostępnych w obrębie Twojej strony. Włącz Live Chat w strategię marketingową i sprzedażową i i reaguj natychmiastowo na zmiany zachowania klietów – tak pozytywne jak i negatywne.

Implementacja i użytkowanie

Ustawienie Live Chat zajmuje zaledwie kilka minut, a dzięki kreatorowi Live Chat jest niezwykle proste.

  • Kod Live Chat jest dołączony do standardowego kodu SALESmanago, który implementujesz w witrynie w celu monitorowania klientów
  • Nieograniczona liczba rozmów czatu w tym samym czasie
  • Możliwość pozostawiania wiadomości przez klienta, jeśli konsultanci nie są dostępni w danej chwili
  • Bot sprzedażowy, który automatycznie prowadzi komunikację z klientem i poleca produkty
  • Możliwość zapisania różnych ustawień Live Chat na różnych podstronach
  • Natychmiastowe, spersonalizowane rekomendacje produktowe

>>Instrukcja wdrożenia Live Chat

Jak mogę zmienić przycisk Live Chat na własny?

Czy wiesz, że możesz jeszcze bardziej spresonalizować wygląd chatu? Wystarczy, że zmienisz przycisk na taki, który koresponduje z Twoim logo i idnetyfikacją wizualną marki! To stosunkowo proste działanie pozwoli Ci jeszcze lepiej wkomponować Live Chat w architekturę strony. Aby ukryć przycisk SALESmanago Live Chat na swojej stronie, należy w piewszym kroku dodawania Live Chatu w panelu SALESmanago zaznaczyć opcję: „Ukryj przycisk”:

Następnie za pomocą kodu Javascript mozna dodać dowolny przycisk. Wystarczy, że wkleisz poniższy kod w dowolnym miejscu w sekcji body w kodzie strony:
window.smLiveChatAfterInitCallback = function() {
    var btn = document.createElement(„button„);
    var t = document.createTextNode(„CLICK ME”);
    btn.appendChild(t);
    btn.onclick = function(){
        window.smLiveChat.toggleChat();
    };
    document.body.appendChild(btn);
};
Elementy zaznaczone na czerwono odpowiadają za utworzenie przycisku. Można tu dowolnie ustawiać jego wygląd,
Elementy zaznaczone na niebiesko odpowiadają za wyświetlenie okienka czatu. Metoda smLiveChat.toggleChat(); po jej wywołaniu metoda ta otwiera czat jeśli jest zamknięty i zamyka, gdy jest otwarty.

Korzyści biznesowe

  • Dwa w jednym – kanał obsługi klienta połączony z kanałem sprzedażowym
  • Oszczędność czasu dzięki optymalizacji działań konsultantów
  • Prawie natychmiastowy dostęp do wszystkich informacji o klientach, z którymi rozmawia konsultant
  • Nowe możliwości pozyskiwania kompletowania profili klientów za pomocą narzędzia do profilowania progresywnego

Jak mogę kupić Live Chat dla Ecommerce od SALESmanago?

Live Chat jest dostępny zarówno w pakietach SALESmanago, jak i w formie pojedynczej funkcjonalności dostępnej w naszym AppStore.

Gdzie mogę wypróbować Live Chat za darmo?

Wypróbuj Live Chata za darmo przez 30 dni klikając w ten odnośnik i zobacz jakie korzyści przyniesie Twojemu ecommerce!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.