Duży ruch, mało leadów? Wprowadź sprytne formularze z Marketing Automation

Spory ruch, który nie przekłada się na pozyskiwane leady to powszechne strapienie marketerów. Przypomina sytuację wędkarza, który znalazł miejsce pełne ryb, ale nie nakłada na haczyk przynęty. Ryby mijają jego wędkę, żyłka łaskocze je w ogony, może nawet widzą nad powierzchnią wody rondo kapelusza i zmarszczone brwi. Nieszczęsny wędkarz wychyla się z łódki i widzi bogactwo znajdujące się na wyciągnięcie ręki, ale nie ma do niego dostępu, ponieważ brak mu właściwego narzędzia.

Formularz kontaktowy stworzony z użyciem Marketing Automation to sieć o gęstych oczkach, w którą złapiesz tłuste ryby… ekhm, leady.

 

Anatomia problemu

 

Użytkownicy trafiają na Twoja stronę, przeglądają materiały, ale nie pozostawiają danych ani nie robią zakupów. Przychodzą i odchodzą – większość z nich po to, by nigdy nie wrócić. Jeśli ich nie zatrzymasz tu i teraz, kiedy czytają Twój blog lub oglądają cennik – możesz ich stracić na rzecz konkurencji.

Nie sposób przecenić wagi wyłapywania anonimowych użytkowników. Bez tego większość Twoich działań marketingowych jest zmarnowaną inwestycją. Pamiętaj, że nie zarabiasz na wizytach użytkowników, ale na pieniądzach, które realnie wydają. Jak masz ich do tego skłonić, skoro pozwalasz im odejść bez słowa?

Możesz mieć bardzo dużą ilość użytkowników, a jednocześnie niską sprzedaż, dlatego sama liczba odwiedzających nigdy nie powinna być jedyną metryką, na podstawie której definiujesz skuteczność swojego marketingu. Jak pisaliśmy, dobra analityka ma charakter kontekstualny, czyli stara się ustalać relacje między poszczególnymi parametrami, np. między ilością odwiedzających a ilością pozyskanych leadów.

 

Kiedy jednak diagnozujesz problem z lead generation, Marketing Automation może Ci dostarczyć niezwykle poręczne narzędzie, które pozwoli znacznie zwiększyć liczbę pozyskiwanych kontaktów – pop-upy z formularzami kontaktowymi dla anonimowych użytkowników.


Chcesz stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe? Pobierz darmowego ebooka


Ustawienie formularzy

 

Nazwa pop-upa: Automatyczne formularze kontaktowe dla anonimowych użytkowników.

 

Jak to działa: Kiedy system rozpoznaje użytkownika anonimowego (czyli takiego, który nie pozostawił przedtem swoich danych), wyświetla mu formularz kontaktowy, zachęcający do zapisu na newsletter czy pobrania materiału.

Formularz nie wyświetla się osobom, które już podały Ci dane.

Sam definiujesz kształt formularza (teksty, CTA, ilość pól).

 

Jak ustawić pop-up w SALESmanago:

1.Przygotuj formularz  (szczegółowe wskazówki w naszej pomocy);

2.Zaznacz opcję: Pokaż tylko niezidentyfikowanym z wysokim Scoringiem.

3.Wklej kod formularza na stronę WWW.

 

Dzięki temu formularz wyświetli się precyzyjnie określonej grupie odbiorców: tym, którzy nie podali Ci jeszcze adresu, ale spędzili trochę czasu na stronie i wiedzą, kim jesteś i co możesz im zaoferować.

Pozwala to uniknąć sytuacji, w której w której wyświetlasz formularz osobom, które już się zapisały, albo tym, które nie są jeszcze gotowe na podanie Ci danych, bo zbyt mało czasu spędziły na stronie. Jeśli ktoś dopiero wszedł i nie zdążył się jeszcze zapoznać z Twoja firmą, istnieje małe prawdopodobieństwo, że Ci zaufa. Raczej uzna domaganie się danych za nachalny gest. To tak, jakbyś próbował wziąć numer telefonu od dopiero poznanej osoby. Ktoś z pewnością Ci go da, ale reszta uzna Cię za psychopatę.

 

Czemu mam się zapisać?

 

Treść formularza kontaktowego jest niezwykle ważna, decyduje bowiem o tym, czy użytkownik zdecyduje się na zakup, czy też nie. Dlatego przede wszystkim daj mu powód, dla którego ma zostawić Ci swoje dane. Zaoferuj  coś w zamian, np. zniżkę (-20% za zapis do newslettera) czy dostęp do materiałów (Pobierz poradnik – za darmo).

 

Jak zaprojektować formularz?

 

  1. Rozmiar ma znaczenie. Upewnij się, że button jest duży i widoczny. Badania Conversion Doctor dowodzą niezbicie, że formularze z dużymi przyciskami konwertują lepiej.
  2. Nie używaj słów, które kojarzą się z dużym zaangażowaniem, np. zarejestruj się.
  3. Zapewnij o korzyści i o swojej polityce prywatności. Użytkownik powinien czuć się bezpiecznie.
  4. Unikaj tworzenia zbyt skomplikowanych formularzy kontaktowych, zawierających wiele pól (np. numer telefonu, dane adresowe). Pożądana ilość pól to między 3 a 5: nikt nie przepada za monotonnym wypełnianiem kolejnych pól formularza.

 

Progresywne profilowanie

 

Użytkownik anonimowy prawdopodobnie nie zna zbyt dobrze Twojej firmy i nie będzie czuł się komfortowo z podawaniem dużej ilości danych. Przy projektowaniu formularzy kontaktowych, stosuj zawsze progresywne profilowanie, dopasowując ilość wymaganych pól do stopnia zaangażowania czytelnika.

Jeśli ktoś czyta Twoje materiały od dwóch miesięcy, był na trzech webinarach i pobiera piątego ebooka, proszenie go o numer telefonu jest naturalne. Jednak jeśli prosisz o to samo użytkownika, który ledwie Cię zna, nie oczekuj, że spełni Twoja prośbę. Albo porzuci formularz, albo poda fałszywe dane, np. zmyślony numer telefonu i skrzynkę mailową na spam (kto z Was nie ma takiej „gorszej” skrzynki, której adres podajemy, gdy nie chcemy otrzymywać maili z danego adresu albo boimy się spamu).

Lęki tego typu są zupełnie naturalne – odbiorcy boją się zaśmiecenia swoich skrzynek, czują się przeładowani informacjami i nie chcą zobowiązań – szczególnie, jeśli zaciągają je wobec nieznanego jeszcze adresata.

 

Przeczytaj więcej o progresywnym profilowaniu.

 

Efekty wdrożenia:

Formularze pozwalają precyzyjnie pozyskiwać leady.

– zyskujesz leady z anonimowego ruchu na stronie,

– nie wyświetlasz formularza kontaktowego osobom, które już przekazały Ci swoje dane, ani tym, które nie są na to gotowe.

 

Dzięki temu w prosty sposób zwiększysz skuteczność Twojego marketingu treści i budować grupę odbiorców, którzy staną się klientami.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec
4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec

    Skuteczny rozwój każdej działalności wymaga sprawnego i precyzyjnego pomiaru wyników. Co ciekawe, różne badania i ankiety wskazują, że marketingowcy eCommerce uważają, że brakuje im umiejętności w tym zakresie. W tym artykule omówimy 4 problemy i trendy związane z pomiarem wyników oraz wskażemy rozwiązania, które sprawią, że Twój zestaw technologii i aplikacji marketingowych będzie […]

Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio
Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio

    Nowe Email Design Studio wyznacza standardy w email marketingu w zakresie customer engagement i budowania poczucia więzi z marką . Używając naszego unikalnego, zaprojektowanego z myślą o urządzeniach mobilnych kreatora emaili, zwiększysz poziom konwersji i zbierzesz cenne dane Zero-Party, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zrozumieć swoich klientów.   E-mail wciąż jest królem marketingu […]

Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości
Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości

    Uwaga: ten artykuł (z wyjątkiem nagłówków i formatowania) został w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję   Wygeneruj post na blogu o chwytliwych tematach e-maili   Napisanie chwytliwego tematu wiadomości e-mail jest ważną częścią tworzenia skutecznej kampanii e-mail marketingu. Dobry temat może zachęcić odbiorców do otwarcia e-maila i przeczytania jego treści, a zły może […]

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]