Duży ruch, mało leadów? Wprowadź sprytne formularze z Marketing Automation

Spory ruch, który nie przekłada się na pozyskiwane leady to powszechne strapienie marketerów. Przypomina sytuację wędkarza, który znalazł miejsce pełne ryb, ale nie nakłada na haczyk przynęty. Ryby mijają jego wędkę, żyłka łaskocze je w ogony, może nawet widzą nad powierzchnią wody rondo kapelusza i zmarszczone brwi. Nieszczęsny wędkarz wychyla się z łódki i widzi bogactwo znajdujące się na wyciągnięcie ręki, ale nie ma do niego dostępu, ponieważ brak mu właściwego narzędzia.

Formularz kontaktowy stworzony z użyciem Marketing Automation to sieć o gęstych oczkach, w którą złapiesz tłuste ryby… ekhm, leady.

 

Anatomia problemu

 

Użytkownicy trafiają na Twoja stronę, przeglądają materiały, ale nie pozostawiają danych ani nie robią zakupów. Przychodzą i odchodzą – większość z nich po to, by nigdy nie wrócić. Jeśli ich nie zatrzymasz tu i teraz, kiedy czytają Twój blog lub oglądają cennik – możesz ich stracić na rzecz konkurencji.

Nie sposób przecenić wagi wyłapywania anonimowych użytkowników. Bez tego większość Twoich działań marketingowych jest zmarnowaną inwestycją. Pamiętaj, że nie zarabiasz na wizytach użytkowników, ale na pieniądzach, które realnie wydają. Jak masz ich do tego skłonić, skoro pozwalasz im odejść bez słowa?

Możesz mieć bardzo dużą ilość użytkowników, a jednocześnie niską sprzedaż, dlatego sama liczba odwiedzających nigdy nie powinna być jedyną metryką, na podstawie której definiujesz skuteczność swojego marketingu. Jak pisaliśmy, dobra analityka ma charakter kontekstualny, czyli stara się ustalać relacje między poszczególnymi parametrami, np. między ilością odwiedzających a ilością pozyskanych leadów.

 

Kiedy jednak diagnozujesz problem z lead generation, Marketing Automation może Ci dostarczyć niezwykle poręczne narzędzie, które pozwoli znacznie zwiększyć liczbę pozyskiwanych kontaktów – pop-upy z formularzami kontaktowymi dla anonimowych użytkowników.


Chcesz stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe? Pobierz darmowego ebooka


Ustawienie formularzy

 

Nazwa pop-upa: Automatyczne formularze kontaktowe dla anonimowych użytkowników.

 

Jak to działa: Kiedy system rozpoznaje użytkownika anonimowego (czyli takiego, który nie pozostawił przedtem swoich danych), wyświetla mu formularz kontaktowy, zachęcający do zapisu na newsletter czy pobrania materiału.

Formularz nie wyświetla się osobom, które już podały Ci dane.

Sam definiujesz kształt formularza (teksty, CTA, ilość pól).

 

Jak ustawić pop-up w SALESmanago:

1.Przygotuj formularz  (szczegółowe wskazówki w naszej pomocy);

2.Zaznacz opcję: Pokaż tylko niezidentyfikowanym z wysokim Scoringiem.

3.Wklej kod formularza na stronę WWW.

 

Dzięki temu formularz wyświetli się precyzyjnie określonej grupie odbiorców: tym, którzy nie podali Ci jeszcze adresu, ale spędzili trochę czasu na stronie i wiedzą, kim jesteś i co możesz im zaoferować.

Pozwala to uniknąć sytuacji, w której w której wyświetlasz formularz osobom, które już się zapisały, albo tym, które nie są jeszcze gotowe na podanie Ci danych, bo zbyt mało czasu spędziły na stronie. Jeśli ktoś dopiero wszedł i nie zdążył się jeszcze zapoznać z Twoja firmą, istnieje małe prawdopodobieństwo, że Ci zaufa. Raczej uzna domaganie się danych za nachalny gest. To tak, jakbyś próbował wziąć numer telefonu od dopiero poznanej osoby. Ktoś z pewnością Ci go da, ale reszta uzna Cię za psychopatę.

 

Czemu mam się zapisać?

 

Treść formularza kontaktowego jest niezwykle ważna, decyduje bowiem o tym, czy użytkownik zdecyduje się na zakup, czy też nie. Dlatego przede wszystkim daj mu powód, dla którego ma zostawić Ci swoje dane. Zaoferuj  coś w zamian, np. zniżkę (-20% za zapis do newslettera) czy dostęp do materiałów (Pobierz poradnik – za darmo).

 

Jak zaprojektować formularz?

 

  1. Rozmiar ma znaczenie. Upewnij się, że button jest duży i widoczny. Badania Conversion Doctor dowodzą niezbicie, że formularze z dużymi przyciskami konwertują lepiej.
  2. Nie używaj słów, które kojarzą się z dużym zaangażowaniem, np. zarejestruj się.
  3. Zapewnij o korzyści i o swojej polityce prywatności. Użytkownik powinien czuć się bezpiecznie.
  4. Unikaj tworzenia zbyt skomplikowanych formularzy kontaktowych, zawierających wiele pól (np. numer telefonu, dane adresowe). Pożądana ilość pól to między 3 a 5: nikt nie przepada za monotonnym wypełnianiem kolejnych pól formularza.

 

Progresywne profilowanie

 

Użytkownik anonimowy prawdopodobnie nie zna zbyt dobrze Twojej firmy i nie będzie czuł się komfortowo z podawaniem dużej ilości danych. Przy projektowaniu formularzy kontaktowych, stosuj zawsze progresywne profilowanie, dopasowując ilość wymaganych pól do stopnia zaangażowania czytelnika.

Jeśli ktoś czyta Twoje materiały od dwóch miesięcy, był na trzech webinarach i pobiera piątego ebooka, proszenie go o numer telefonu jest naturalne. Jednak jeśli prosisz o to samo użytkownika, który ledwie Cię zna, nie oczekuj, że spełni Twoja prośbę. Albo porzuci formularz, albo poda fałszywe dane, np. zmyślony numer telefonu i skrzynkę mailową na spam (kto z Was nie ma takiej „gorszej” skrzynki, której adres podajemy, gdy nie chcemy otrzymywać maili z danego adresu albo boimy się spamu).

Lęki tego typu są zupełnie naturalne – odbiorcy boją się zaśmiecenia swoich skrzynek, czują się przeładowani informacjami i nie chcą zobowiązań – szczególnie, jeśli zaciągają je wobec nieznanego jeszcze adresata.

 

Przeczytaj więcej o progresywnym profilowaniu.

 

Efekty wdrożenia:

Formularze pozwalają precyzyjnie pozyskiwać leady.

– zyskujesz leady z anonimowego ruchu na stronie,

– nie wyświetlasz formularza kontaktowego osobom, które już przekazały Ci swoje dane, ani tym, które nie są na to gotowe.

 

Dzięki temu w prosty sposób zwiększysz skuteczność Twojego marketingu treści i budować grupę odbiorców, którzy staną się klientami.

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce
Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce

    Bezprecedensowe czasy globalnej pandemii przyzwyczaiły nas do zmian zachowań konsumentów, co tylko uległo nasileniu wraz z przedłużającym się okresem i kolejnymi falami. Rosnąca cyfryzacja naszych zachowań osiągnęła nieprzewidywany dotąd poziom w skali i w demografii. A na ekranie nie ma zbyt wiele miejsca. Walka o uwagę nasiliła się. Uwaga to wyjątkowo cenny zasób. […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]