eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

   

eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.

 

Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już opcjonalne — jest niezbędne. Gromadząc i wykorzystując dane udostępniane bezpośrednio przez klientów, możemy tworzyć wysoce spersonalizowane doświadczenia we wszystkich kanałach, wspierać lojalność i ostatecznie napędzać wzrost w tym dynamicznym sektorze rynku.

 

Wielki skok

 

Pandemia, która przez prawie dwa lata napędzała cały handel online, spowodowała bezprecedensowy skok w rozwoju aplikacji i systemów Martech. Następnie nadeszła rzeczywistość po pandemii. Pozostawiła ona klientów przyzwyczajonych do bezprecedensowych poziomów doświadczeń online. Równocześnie zaczęli oni powoli wracać do handlu stacjonarnego. Klienci, którzy zobaczyli na własne oczy, jak wzrosnąć mogą w krótkim czasie standardy w eCommerce, odmówili zadowolenia się czymkolwiek gorszym niż najlepsze. A to w realiach kurczących się budżetów handlu napędzanego cyfrowo. Presję zwiększyło jeszcze połączenie czynników: zwiększonej konkurencji ze strony nowych firm internetowych, które rozkwitły w czasie pandemii, ogólnego wzrostu konkurencji w handlu detalicznym oraz obciążeń ekonomicznych związanych z inflacją i wojną.

 

Wyzwaniem dla dzisiejszych firm jest dostarczanie hiperpersonalizowanych doświadczeń, których pragną klienci, ale przy mniejszych budżetach. Ponadto potrzeba decyzji i działań marketingowych opartych na danych stopniowo odebrała władzę zespołom marketingowym i przeniosła ją na IT.

 

Blokady na drodze wzrostu

 

Obecnie ambitne zespoły marketingowe stają w obliczu:

 
  • rosnących oczekiwań dotyczących przychodów przy bardzo ograniczonych budżetach
  • konieczności zwiększenia wskaźników lojalności (takich jak wartość klienta przez cały okres jego życia) w obliczu rosnących oczekiwań dotyczących spersonalizowanego doświadczenia klienta, przy standardach dyktowanych przez liderów branży
  • konieczności wydajnej kosztowo obecności we wszystkich kanałach
  • oczekiwania kreatywności i niezależności przy jednoczesnym coraz większym uzależnieniu od IT
  • gwałtownego wzrostu kosztów pozyskania klientów przy jednoczesnym wzroście odejść klientów
  • konieczności utrzymania wysokiej wielkości i jakości bazy klientów w otoczeniu zaostrzających się przepisów dotyczących prywatności na całym świecie.
 

Nie możesz kontrolować wiatru, ale możesz ustawić żagle

 

Jako zaufany partner w generowaniu przychodów dla ponad 2000 firm na całym świecie, poczuliśmy się zainspirowani do zmiany sposobu, w jaki dostarczamy wartość naszym klientom.

 

Nasze wiodące rozwiązania były kiedyś oferowane jako kompleksowy pakiet. Jednak zdajemy sobie sprawę, że oferowanie “rozwiązań uniwersalnych” już nie wystarcza.

 

Wraz ze wzrostem oczekiwań klientów w zakresie personalizacji rosną również potrzeby ambitnych zespołów marketingowych. Wymagają one równie spersonalizowanych rozwiązań MarTech i właśnie tutaj pojawiają się nasze nowe pakiety produktów.

 

SALESmanago Growth Framework (SGF) – Wielki Skok 2

 

Dlatego stworzyliśmy SALESmanago Growth Framework – to wyjątkowe, zaawansowane podejście pozwala nam ocenić poziom wzrostu firmy eCommerce przez pryzmat wyzwań, które są dla niej najważniejsze:

 
  1. Diagnozujemy poziom dojrzałości biznesowej firmy w 4 głównych obszarach.
  2. Identyfikujemy moduły, które rozwiązują wyzwania adekwatne dla danego poziomu i wyjątkowe dla firmy.
  3. Rekomendujemy najbardziej odpowiednią strategię na podstawie bieżących use case’ów i planów wzrostu.
  4. Tworzymy dostosowane rozwiązanie łączące moduły i pakiety w celu uzyskania maksymalnego efektu.
 

Zmieniamy liderów marketingu w Growth Hackerów

 

Dzięki skrupulatnemu dostosowywaniu wszystkich szczegółów proponowanego rozwiązania do najbardziej istotnych zadań każdej firmy eCommerce z osobna, wzmacniamy ambitne zespoły marketingowe, eliminując ciężar wdrożenia i koszt funkcji nieistotnych na obecnym etapie rozwoju i dostarczając dokładnie to, czego zespoły te potrzebują, aby wykonać kolejny krok w swojej drodze do wzrostu, w sposób efektywny budżetowo.

 

Dzięki ekosystemowi rozwiązań, który zaspokaja potrzeby nawet dużych klientów korporacyjnych, i prężnie działającemu R&D, pozostajemy przyszłościowym partnerem w budowaniu wzrostu dla firm zasilanych cyfrowo.

 

Wyobrażamy sobie świat handlu cyfrowego, w którym każda ścieżka zakupowa jest napędzana danymi klientów i inteligentnie organizowana za pomocą dźwigni konwersji zoptymalizowanych przez automatyzację opartą na sztucznej inteligencji. Dane i wglądy w działania i motywacje klientów stanowią podstawę wszystkich strategii marketingowych, a wszystkie komunikaty są dostosowane do każdego istotnego punktu styku na ścieżce do zakupu.

 

SALESmanago – zaufany partner we wzroście biznesowym

 

Chętnie pomożemy Ci na Twojej ścieżce wzrostu.

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]