Elearning – z czym to się je? Wywiad z Customer Education & Training Managerem

Pod koniec 2016 r. wystartowaliśmy z platformą elearningową. Nasza platforma to, mówiąc najprościej, 10 zwięzłych, napakowanych wiedzą lekcji tematycznych, z których każda zakończona jest testem składającym się z 10 pytań. Od momentu uruchomienia platforma cieszy się dużym powodzeniem zarówno wśród naszych klientów, jak i osób zwyczajnie zainteresowanych tematyką automatyzacji marketingu. Dziś postanowiłam przybliżyć wam sylwetkę osoby, która za tym stoi. Poniżej nasz specjalista od edukacji i elearningu odpowiada na 10 szybkich pytań.

Redakcja: Hej, powiedz nam, czym się zajmujesz.

Anastasia Chaykina: W firmie SALESmanago jestem od roku. Zaczynałam jako project manager i obsługiwałam projekty zagraniczne. Teraz zarządzam działem edukacji. Odpowiadam za stworzenie platformy elearningowej, organizację i współprowadzenie szkoleń dla klientów i partnerów, ale też za szkolenia wewnętrzne, no i oczywiście za prowadzone przeze mnie webinary. [przyp. red. na webinary prowadzone przez Anastasię można zapisać się TUTAJ klikając w górny baner]

 

R: Wyjaśnij w kilku słowach na czym polega elearning?

AC: Elearning to taki pomysł na szybką i wygodną naukę. Organizator w obrębie platformy internetowej udostępnia kurs lub kursy składające się z poukładanych tematycznie lekcji, w których jest zebrana wiedza na dany temat. U nas jest to przekrojowa wiedza zarówno na temat samej automatyzacji marketingu, jak i systemu SALESmanago. Dostęp do kursów może być tak darmowy, jak i płatny – wszystko zależy od organizatora. Podobnie jest z dostępnością, chociaż z reguły raz otwarty kurs jest dostępny przez dłuższy okres, co najwyżej zmieniane są warunki uczestnictwa. Zazwyczaj kursy są skonstruowane tak, żeby zbierać w jednym miejscu zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne porady.

 

R: Czy nie prościej pojechać na warsztaty?

AC: Nie ma co porównywać – te szkolenia mają zupełnie różne cele i nie warto ich wrzucać do jednego worka.

 

R: Jakie są zatem różnice między warsztatami, webinarem i szkoleniem w trybie elearning?

AC: Może pokażę to na przykładzie naszej oferty. To jest tak, jak wybierzesz kurs online, to siadasz spokojnie w domu z kawą, oglądasz filmiki, czytasz lekcje i uczysz się w swoim własnym tempie. Przez cały czas masz pod ręką wszystkie informacje i możesz do nich wrócić, albo od razu użyć w praktyce. Na początku kursu jest on bardziej interaktywnym podręcznikiem, który pozwala zdobyć podstawy niezbędne do samodzielnej pracy z platformą. Później  działa jako kompendium wiedzy z przydatnymi linkami, słownikiem kluczowych pojęć i tutorialami video zebranymi w jednym miejscu. Innymi słowy, uczysz się podstaw teoretycznych i obsługi systemu. Co ważne, po ukończeniu takiego kursu i rozwiązaniu testu można dostać certyfikat Specjalisty Marketing Automation.

Na webinarze specjalista opowiada o praktycznym zastosowaniu platformy. Dostajesz podane na tacy praktyczne wskazówki wykorzystania systemu. Żeby w pełni z niego skorzystać powinieneś mieć już opanowane podstawowe wiadomości dotyczące zagadnienia (no chyba, że jest to webinar uczący właśnie tych podstaw). No i w wielu przypadkach można na bieżąco dopytać prowadzącego o jakąś kwestię. Właśnie jesteśmy na etapie łączenia webinarów z platformą elearningową. Już niedługo będzie na niej można obejrzeć zapisy webów, także powstanie zestawienie teorii z wiedzą praktyczną. 

No i na koniec szkolenia warsztatowe – te organizowane przez SALESmanago są skierowane do osób trochę bardziej zaawansowanych. Mają zdecydowanie charakter warsztatowy a nie wykładowy i głównym ich celem jest nauczenie uczestników jak tworzyć kompleksowe zautomatyzowane kampanie marketingowe. Szkolenia, które organizujemy kończą się otrzymaniem certyfikatu Marketing Automation professional, ale certyfikaty nie są regułą. To organizator decyduje, co uczestnik otrzyma jako potwierdzenie zdobytej wiedzy. [przyp. red. na nasze warsztaty możesz zapisać się TUTAJ i osobiście przybić „piątkę”Anastasii]

 

R: A do czego najlepiej się nadaje każdy z nich?

AC: Elearning to kompleksowa nauka teorii połączona często z prostymi ćwiczeniami i ugruntowanie podstawowej wiedzy.

Webinary to sposób na dość interaktywne przedstawienie raczej wąskich tematów. Krótko,  zwięźle i na temat plus sekcja pytań i odpowiedzi.

Warsztaty to intensywna praca ukierunkowana na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy.
R: Do kogo kierowane są szkolenia elearningowe?

AC: W sumie każdy może je tworzyć i każdy może z nich korzystać.

Z punktu widzenia uczestnika cykle elearningowe są kierowane głównie do osób, które potrzebują szybko i wygodnie zdobyć wiedzę i nie mają czasu jeździć na kosztowne szkolenia – dla osób ceniących swój czas i wygodę. Ponadto elearning świetnie się sprawdza w szybko zmieniających się branżach, gdzie każdy musi być na bieżąco i musi się doszkalać na własną rękę – dotyczy to głównie dziedzin powiązanych z szeroko pojętym IT i biznesem online. Ciekawą grupą są też rodzice na urlopach macierzyńskich i tacierzyńskich, którzy nie chcą wypaść z rynku.

Z punktu widzenia organizatora elearningiem zajmują się firmy, które mogą podzielić się ekspercką wiedzą, którą można wykorzystać w praktyce. 

Nasz kurs kierujemy do studentów (zapewnia im lepszy start w karierze), marketerów (zwłaszcza tych, którzy chcą osiągać lepsze wyniki dzięki nowym technologiom), naszych partnerów i klientów (żeby lepiej mogli wykorzystywać stworzone przez nas narzędzie) i wszystkich, którzy chcą poznać zagadnienie ma i uzupełnić CV o certyfikat Marketing Automation Specialist.

 

R: Dlaczego akurat studenci?

AC: Rynek otwiera się na zupełnie nowy rodzaj specjalistów od marketingu. Są to osoby opierające swoje działania na analizie danych i umiejące wspierać strategię marketingową odpowiednim oprogramowaniem do zbierania i przetwarzania danych cyfrowych. Oczywiście dodatkowe umiejętności wpływają też na zarobki. Marketer, który umie korzystać ze wspomagającego softu zarabia średnio o 40% więcej niż ktoś kto nie nie ma tej umiejętności. To coś jak język angielski – coraz bardziej staje się to standardem rynkowym, ale jest jeszcze na tyle świeże, że stanowi o przewadze nad konkurencją.

 

R: W jaki sposób tworzysz taki cykl? Które jego elementy są takim must-have, bez których platforma nie ma sensu?

AC: Układanie cyklu edukacyjnego zaczynam od stworzenia czegoś w rodzaju syllabusa – ustalam jaką wiedzę i jakie umiejętności ma mieć każdy uczestnik po zakończeniu kursu. Następnie cały, duży temat rozbijam na mniejsze etapy układając logistykę. Układam poszczególne tematy w zależności od poziomu zaawansowania prezentowanej wiedzy. Przykładowo, najpierw pokazuję jak monitorować aktywność kontaktów na stronie, a dopiero potem pokazuję do czego można to wykorzystać, albo najpierw pokazuję co to jest automatyzacja marketingu, a dopiero później omawiam najlepsze przykłady automatyzacji. Idę od ogółu do szczegółu i staram się utrzymać logiczną konstrukcję całego cyklu.

Elementy must-have to video, słowniczek i testy podsumowujące.

 

R: Gdzie w tym wszystkim jest marketing automation?

AC: Platforma bardzo przydaje się przy analizie najpopularniejszych tematów, lekcji, na których ludzie spędzają najwięcej czasu, najtrudniejszych zagadnień itp. Oczywiście mam ustawione automatyzacje – jak dla kogoś dana lekcja jest trudniejsza to automatycznie uruchamia się odpowiednia komunikacja 1-do-1 dla tej osoby. Czyli jeśli ktoś przez 3 tygodnie nie może skończyć lekcji, to wysyłam mu pomocne wiadomości. Korzystam z wielu kanałów – o nowych lekcjach i treściach informuję przez sms i web push, a porady i podpowiedzi do lekcji wysyłam mailem. To oczywiście tylko kilka przykładów praktycznego zastosowania SALESmanago w elearningu.

 

R: Chcesz jeszcze coś dodać?

AC: Pozostaje mi chyba tylko zaprosić wszystkich na platformę i na naszą grupę Facebookową – to coś w rodzaju “study group”, gdzie można rozmawiać i wymieniać się pomysłami z innymi osobami zainteresowanymi automatyzacją marketingu.

 

Anastasia Chaykina – jest odpowiedzialna za działania edukacyjne i szkoleniowe w firmie. Zaczęła pracę jako Project Manager w międzynarodowym zespole. Teraz z powodzeniem prowadzi szkolenia z zakresu tworzenia i realizacji kampanii marketingowych z wykorzystaniem narzędzi automatyzacji marketingu SALESmanago. Prywatnie mól książkowy i zapalona kinomanka.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]