Email Marketing: fakty i statystyki, które musisz znać w 2016

Business man with email envelopes on blue technology background

Spragniony świeżych statystyk dotyczących email marketingu? Badania wskazują, że pojawienie się nowych kanałów komunikacji nie osłabia jego skuteczności. Wciąż potężniejszy sprzedażowo niż social media czy aplikacje, email marketing powinien pozostać na honorowym miejscu w Twoim marketingowym arsenale. Nawet millenialsi, którym emaile mogłyby się wydawać nieco archaiczne, kochają tę formę komunikacji.


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka


Ogólne dane nt. email marketingu w 2016

  • ROI dla email marketingu wynosi 3800%. Oznacza to, że na każdego wydanego nań dolara przynoszą 38 dolarów zwrotu z inwestycji (Campaign Monitor). Według Direct Marketing Association ten wskaźnik jest jeszcze wyższy i wynosi 4300%.
  • Email jest 40 razy skuteczniejszy w pozyskiwaniu nowych klientów niż Facebook i Twitter razem wzięte (Entrepreneur)
  • Emaile zawierające co najmniej 3 przyciski social media generują o 55% wyższe CTR w porównaniu z wiadomościami, które nie zawierają odwołań do mediów społecznościowych. Co ciekawe, jedynie połowa marketerów zamieszcza w wiadomościach przyciski social media (Econsultancy)
  • Marketerzy przeznaczają ok. 15% swoich budżetów na email marketing.
  • W 2015 wysyłaliśmy ponad 205 miliardów emaili dziennie. Ta liczba będzie wzrastać o ok. 3% rocznie, aż przekroczy 246 miliarów pod koniec 2019 (Radicati Group)
  • Skrzynka odbiorcza przeciętnego użytkownika składa się w 50% z newsletterów, a w 20% – z powiadomień z mediów społecznościowych i for (MS Office)
  • Tak drobna zmiana jak dodanie imienia odbiorcy w temacie zwiększa OR aż o 42% (Experian). Mimo to zaledwie 35% marketerów stosuje ten zabieg.

Higiena bazy danych

  • 25% kontaktów w Twojej bazie dezaktualizuje się każdego roku (Email Uplers)
  • Jak zwiększyć Twoją listę? Aaron Beashel radzi: „ludzie słuchają rekomendacji z zaufanych źródeł, takich jak rodzina, znajomi, eksperci”. Dlatego dostarczaj dowód społeczny jako argument na rzecz zapisu do newslettera.
  • 50% marketerów twierdzi, że jakość danych, na których pracują, obniża skuteczność ich działań.
  • 42% Amerykanów sprawdza pocztę w ubikacji. W sumie spędzamy aż 6 godzin dziennie (!) sprawdzając nasze maile (TechCrunch)

Tworzenie idealnej wiadomości

  • 64% ludzi otwiera wiadomość z uwagi na jej temat (Salesforce) – poświęć na niego więcej czasu i przygotuj kilka wariantów.
  • Idealne CTA składa się z 2-5 słów
  • Segmentuj Twoich klientów. Emaile do segmentu działają lepiej: wykazują o 14,47% wyższe OR i o 89% wyższe CTR w porównaniu do wiadomości wysyłanych masowo (MailChimp)
  • Najważniejsze aspekty email marketingu to według marketerów: treść i design (79%), zarządzanie kampanią (74%) i zarządzanie kontaktami (74%) (Business2Community)

Emaile mobilne

  • Mobile Open Rate (współczynnik otwarć na urządzeniach mobilnych) wyniósł w 2015r. 53%. Nigdy nie był tak wysoki (Email Monday)
  • Wiadomości w B2C są nieznacznie częściej (o 1%) otwierane na urządzeniach mobilnych (ClickZ)
  • 20% zysków z email marketingu pochodzi z kanału mobile. Ten wskaźnik wzrasta o 1/3 w skali roku (ClickZ)
  • 75% z 900 milionów użytkowników Gmaila korzysta z poczty mobilnie (TechCrunch)

Emaile dynamiczne

  • Zaledwie 20% marketerów korzysta z wiadomości dynamicznych opartych o zachowanie indywidualnego użytkownika (Econsultancy)
  • 78% CMO wierzy, że spersonalizowane treści są przyszłością marketingu (infografika)
  • Spersonalizowane emaile zwiększają CTR o 400%, zaś konwersję o 300% (case study)
  • Według Experian, wiadomości transakcyjne generują 2-5 razy większy zysk per email w porównaniu z wiadomościami tradycyjnymi.
  • 67% koszyków zakupowych w ecommerce jest porzucane (KISSmetrics). Odpowiedz na ten problem wysyłając wiadomości z zawartością porzuconych koszyków
  • 74% użytkowników spodziewa się wiadomości powitalnej po zapisie na newsletter (Blake Miller)
  • Wiadomości powitalne wykazują OR wyższe o 86% i CTR wyższe o 196% (Social Mouths)

Technologie

  • Zysk z Marketing Automation w firmach B2B wzrósł o 60% do 1,2 miliarda dolarów w 2014r., (KM)
  • Technologia email marketingu jest wykorzystywana przez 82% firm B2B i B2C (Ascend2)

Dowiedz się więcej

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]