Email Marketing: fakty i statystyki, które musisz znać w 2016

Business man with email envelopes on blue technology background

Spragniony świeżych statystyk dotyczących email marketingu? Badania wskazują, że pojawienie się nowych kanałów komunikacji nie osłabia jego skuteczności. Wciąż potężniejszy sprzedażowo niż social media czy aplikacje, email marketing powinien pozostać na honorowym miejscu w Twoim marketingowym arsenale. Nawet millenialsi, którym emaile mogłyby się wydawać nieco archaiczne, kochają tę formę komunikacji.


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka


Ogólne dane nt. email marketingu w 2016

  • ROI dla email marketingu wynosi 3800%. Oznacza to, że na każdego wydanego nań dolara przynoszą 38 dolarów zwrotu z inwestycji (Campaign Monitor). Według Direct Marketing Association ten wskaźnik jest jeszcze wyższy i wynosi 4300%.
  • Email jest 40 razy skuteczniejszy w pozyskiwaniu nowych klientów niż Facebook i Twitter razem wzięte (Entrepreneur)
  • Emaile zawierające co najmniej 3 przyciski social media generują o 55% wyższe CTR w porównaniu z wiadomościami, które nie zawierają odwołań do mediów społecznościowych. Co ciekawe, jedynie połowa marketerów zamieszcza w wiadomościach przyciski social media (Econsultancy)
  • Marketerzy przeznaczają ok. 15% swoich budżetów na email marketing.
  • W 2015 wysyłaliśmy ponad 205 miliardów emaili dziennie. Ta liczba będzie wzrastać o ok. 3% rocznie, aż przekroczy 246 miliarów pod koniec 2019 (Radicati Group)
  • Skrzynka odbiorcza przeciętnego użytkownika składa się w 50% z newsletterów, a w 20% – z powiadomień z mediów społecznościowych i for (MS Office)
  • Tak drobna zmiana jak dodanie imienia odbiorcy w temacie zwiększa OR aż o 42% (Experian). Mimo to zaledwie 35% marketerów stosuje ten zabieg.

Higiena bazy danych

  • 25% kontaktów w Twojej bazie dezaktualizuje się każdego roku (Email Uplers)
  • Jak zwiększyć Twoją listę? Aaron Beashel radzi: „ludzie słuchają rekomendacji z zaufanych źródeł, takich jak rodzina, znajomi, eksperci”. Dlatego dostarczaj dowód społeczny jako argument na rzecz zapisu do newslettera.
  • 50% marketerów twierdzi, że jakość danych, na których pracują, obniża skuteczność ich działań.
  • 42% Amerykanów sprawdza pocztę w ubikacji. W sumie spędzamy aż 6 godzin dziennie (!) sprawdzając nasze maile (TechCrunch)

Tworzenie idealnej wiadomości

  • 64% ludzi otwiera wiadomość z uwagi na jej temat (Salesforce) – poświęć na niego więcej czasu i przygotuj kilka wariantów.
  • Idealne CTA składa się z 2-5 słów
  • Segmentuj Twoich klientów. Emaile do segmentu działają lepiej: wykazują o 14,47% wyższe OR i o 89% wyższe CTR w porównaniu do wiadomości wysyłanych masowo (MailChimp)
  • Najważniejsze aspekty email marketingu to według marketerów: treść i design (79%), zarządzanie kampanią (74%) i zarządzanie kontaktami (74%) (Business2Community)

Emaile mobilne

  • Mobile Open Rate (współczynnik otwarć na urządzeniach mobilnych) wyniósł w 2015r. 53%. Nigdy nie był tak wysoki (Email Monday)
  • Wiadomości w B2C są nieznacznie częściej (o 1%) otwierane na urządzeniach mobilnych (ClickZ)
  • 20% zysków z email marketingu pochodzi z kanału mobile. Ten wskaźnik wzrasta o 1/3 w skali roku (ClickZ)
  • 75% z 900 milionów użytkowników Gmaila korzysta z poczty mobilnie (TechCrunch)

Emaile dynamiczne

  • Zaledwie 20% marketerów korzysta z wiadomości dynamicznych opartych o zachowanie indywidualnego użytkownika (Econsultancy)
  • 78% CMO wierzy, że spersonalizowane treści są przyszłością marketingu (infografika)
  • Spersonalizowane emaile zwiększają CTR o 400%, zaś konwersję o 300% (case study)
  • Według Experian, wiadomości transakcyjne generują 2-5 razy większy zysk per email w porównaniu z wiadomościami tradycyjnymi.
  • 67% koszyków zakupowych w ecommerce jest porzucane (KISSmetrics). Odpowiedz na ten problem wysyłając wiadomości z zawartością porzuconych koszyków
  • 74% użytkowników spodziewa się wiadomości powitalnej po zapisie na newsletter (Blake Miller)
  • Wiadomości powitalne wykazują OR wyższe o 86% i CTR wyższe o 196% (Social Mouths)

Technologie

  • Zysk z Marketing Automation w firmach B2B wzrósł o 60% do 1,2 miliarda dolarów w 2014r., (KM)
  • Technologia email marketingu jest wykorzystywana przez 82% firm B2B i B2C (Ascend2)

Dowiedz się więcej

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.

6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce
6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce

    Szablony e-mail to doskonałe rozwiązanie dla marketerów eCommerce. Podnoszą zaangażowanie klienta, a przy tym przekładają się na zwiększenie przychodów. Oto sześć prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce. Niezależnie, czy mowa o poprawie wydajności, zwiększeniu świadomości marki, personalizacji, optymalizacji mobilnej, testowaniu A/B czy automatyzacji, narzędzie to odblokowuje pełny potencjał […]

CDP vs CRM vs DMP i które rozwiązanie jest lepsze? CDP w pigułce część 2
CDP vs CRM vs DMP i które rozwiązanie jest lepsze? CDP w pigułce część 2

    W tym artykule dokładnie opisujemy bolączki CRM oraz szczegółowo wyjaśniamy, w jaki sposób CDP rozwiązuje je wszystkie, usprawniając działania marketingowe i kształtując drogę do ścisłej współpracy z klientem. Wiele firm eCommerce wciąż korzysta z jakiejś formy oprogramowania CRM, a w rzadkich przypadkach z Platformy do Zarządzania Danymi (DMP). Mając to na uwadze, a […]

Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1
Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1

    W serii trzech artykułów CDP w pigułce przybliżamy podstawowe kwestie dotyczące Customer Data Platform: czym one są, czym różnią się od dotychczasowych systemów, dlaczego są lepsze i – co najważniejsze – w jaki sposób Ty i Twoja firma możecie wykorzystać ich ogromne możliwości. W tym artykule wyjaśniamy, czym jest Customer Data Platform, jaki […]

4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec
4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec

    Skuteczny rozwój każdej działalności wymaga sprawnego i precyzyjnego pomiaru wyników. Co ciekawe, różne badania i ankiety wskazują, że marketingowcy eCommerce uważają, że brakuje im umiejętności w tym zakresie. W tym artykule omówimy 4 problemy i trendy związane z pomiarem wyników oraz wskażemy rozwiązania, które sprawią, że Twój zestaw technologii i aplikacji marketingowych będzie […]

Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio
Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio

    Nowe Email Design Studio wyznacza standardy w email marketingu w zakresie customer engagement i budowania poczucia więzi z marką . Używając naszego unikalnego, zaprojektowanego z myślą o urządzeniach mobilnych kreatora emaili, zwiększysz poziom konwersji i zbierzesz cenne dane Zero-Party, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zrozumieć swoich klientów.   E-mail wciąż jest królem marketingu […]

Dzięki opartemu na OpenAI generatorowi treści SALESmanago, marketerzy otrzymują precyzyjne, ukierunkowane treści
Dzięki opartemu na OpenAI generatorowi treści SALESmanago, marketerzy otrzymują precyzyjne, ukierunkowane treści

    Kraków, Polska, 9 lutego 2023 r.: SALESmanago, platforma Customer Engagement, ogłosiła dziś integrację generatywnego modelu sztucznej inteligencji OpenAI z Email Designerem, a także uruchomienie Email Design Studio.   Zaprojektowany, aby umożliwić marketerom tworzenie bardziej angażujących i wydajnych kampanii, Email Designer stworzony przez SALESmanago zostaje zintegrowany z modelem OpenAI, aby błyskawicznie generować treści z […]

Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości
Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości

    Uwaga: ten artykuł (z wyjątkiem nagłówków i formatowania) został w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję   Wygeneruj post na blogu o chwytliwych tematach e-maili   Napisanie chwytliwego tematu wiadomości e-mail jest ważną częścią tworzenia skutecznej kampanii e-mail marketingu. Dobry temat może zachęcić odbiorców do otwarcia e-maila i przeczytania jego treści, a zły może […]