Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

 
 

Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy?

W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w 2022 r. będą o 10 miliardów dolarów mniejsze w stosunku do roku poprzedniego. W efekcie w ciągu 24 godzin kurs spadł o 26%. To z kolei zmniejszyło kapitalizację rynkową Meta o 230 miliardów dolarów.

Utrata przewidywanych przychodów wynika z szeregu przeciwności. Facebook był celem bardzo złej prasy ze względu na swoje praktyki biznesowe, takie jak skandal z Cambridge Analytica w 2016 r., czy ostatnie naciski UE na prawo ograniczające przesyłanie danych użytkowników z Europy do USA. Jednak główna przyczyna wydaje się pochodzić z nowej funkcji prywatności Apple.

 

Najpierw zaakceptuj

 

Najnowsza aktualizacja Apple IOS 14.5 wprowadza wiele nowych funkcji, które mają chronić klientów iPhone’a. Jedną z najważniejszych jest App Tracking Transparency – przejrzystość śledzenia aplikacji. W przeszłości twórcy aplikacji domyślnie mogli  śledzić dane użytkowników. Użytkownik musiał aktywnie zrezygnować ze śledzenia. Następnie dane te mogły być sprzedawane firmom zewnętrznym, które miały możliwość wykorzystywania danych pochodzących z wielu różnych źródeł do budowania mozaiki zachowań użytkowników i stawiania hipotez odnośnie wyświetlania im spersonalizowanych reklam. Jednak nowy framework wymaga od każdego programisty aplikacji zaoferowania użytkownikom możliwości rezygnacji już na samym początku. Jeśli użytkownik zrezygnuje, programista aplikacji nie może w ogóle śledzić ani sprzedawać tych danych.

 

Trafiło w czuły punkt

 

Największym krytykiem tej aktualizacji była, oczywiście, Meta. Korporacja twierdzi, że utrudni to sieciom reklamowym dotarcie do użytkowników. W konsekwencji zaszkodzi MŚP, które opierają się na wysoce ukierunkowanych kampaniach reklamowych.

 

Dlaczego w ogólnym rozrachunku ma to znaczenie?

 

Ogólnie rzecz biorąc, w porównaniu z 85 miliardami dolarów przychodu z reklam, 10 miliardów dolarów nie wydaje się kwotą znaczną. Jednak paliwem w cyfrowej przestrzeni reklamowej są danych ze śledzenia. Bez nich, to jak granie w rzutki z zawiązanymi oczami. Należy zauważyć, że 96% wizyt na Facebooku odbywa się na smartfonach, a gdy uwzględnimy, że 14% z tych wizyt odbywa się przy użyciu IOS, rzeczy zaczynają się dodawać. Nie tylko tracisz dane z głównego źródła, istotnym czynnikiem jest demografia tej grupy. Użytkownicy iPhone’ów, zwykle zarabiają i wydają więcej.

 

Co teraz?

 

Wraz z nową aktualizacją IOS i wycofaniem plików third-party cookie przez Google, nie będzie to już wiarygodne źródło danych klientów. Na szczęście istnieją alternatywy. Wiele usług wykorzystuje dane zero-party i first-party do tworzenia profili klientów. Dane zero-party to informacje, które są dobrowolnie przekazywane firmie przez klienta, takie jak np. ich adresy e-mail. Informacje first-party to te, które firma gromadzi, gdy odwiedzający porusza się po witrynie.

Dostawcy usług reklamowych często posługują się niepełnym obrazem klienta, ponieważ ich źródła  danych są często dość ograniczone. W rezultacie metryki z jednej usługi mogą się różnić od tych z innej. Ogólnie rzecz biorąc, dane zero i first-party pozwalają firmie na zebranie ogromnej ilości informacji o odwiedzającym, znacznie dokładniejszych niż dane pochodzące od stron trzecich. Obejmuje to zainteresowania i preferencje klienta. W ten sposób firma może wykorzystywać wiele różnych kanałów, aby podsuwać rekomendacje produktów, których klient rzeczywiście pragnie.

Od 2012 roku SALESmanago znajduje się w technologicznej czołówce, dostarczając usługi Marketing Automation markom na całym świecie. Nasza Customer Data Platform jest idealną odpowiedzią na odbywającą się zmianę w internetowej przestrzeni reklamowej. Nasze oprogramowanie do automatyzacji marketingu typu no-code, oparte na AI, wygenerowało znaczny wzrost wskaźnika otwarć maili i generacji leadów dla największych marek, jak New Balance czy Vodafone. Nasza CDP to punkt kompleksowej obsługi, w którym dane są zbierane, analizowane, i na tej podstawie formułowane są rekomendacje.

Platforma przyjrzy się zachowaniu klienta na Twojej stronie internetowej, zebranym w ankietach informacjom i zbuduje profile klientów 360 stopni. Po analizie przez silnik napędzany AI zarekomenduje produkty, które ich zainteresują, a także kanały do ​​wykorzystania i optymalny czas dotarcia do nich. W rezultacie masz bardzo spersonalizowaną i pożądaną obsługę klienta.

 

Zewnętrzne wpisy:

 

Nie polegaj na usługach stron trzecich ani Facebooku w przekształcaniu odwiedzających w klientów. Przejmij kontrolę nad swoim losem z SALESManago. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę https://www.salesmanago.com/.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]