Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

 
 

Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy?

W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w 2022 r. będą o 10 miliardów dolarów mniejsze w stosunku do roku poprzedniego. W efekcie w ciągu 24 godzin kurs spadł o 26%. To z kolei zmniejszyło kapitalizację rynkową Meta o 230 miliardów dolarów.

Utrata przewidywanych przychodów wynika z szeregu przeciwności. Facebook był celem bardzo złej prasy ze względu na swoje praktyki biznesowe, takie jak skandal z Cambridge Analytica w 2016 r., czy ostatnie naciski UE na prawo ograniczające przesyłanie danych użytkowników z Europy do USA. Jednak główna przyczyna wydaje się pochodzić z nowej funkcji prywatności Apple.

 

Najpierw zaakceptuj

 

Najnowsza aktualizacja Apple IOS 14.5 wprowadza wiele nowych funkcji, które mają chronić klientów iPhone’a. Jedną z najważniejszych jest App Tracking Transparency – przejrzystość śledzenia aplikacji. W przeszłości twórcy aplikacji domyślnie mogli  śledzić dane użytkowników. Użytkownik musiał aktywnie zrezygnować ze śledzenia. Następnie dane te mogły być sprzedawane firmom zewnętrznym, które miały możliwość wykorzystywania danych pochodzących z wielu różnych źródeł do budowania mozaiki zachowań użytkowników i stawiania hipotez odnośnie wyświetlania im spersonalizowanych reklam. Jednak nowy framework wymaga od każdego programisty aplikacji zaoferowania użytkownikom możliwości rezygnacji już na samym początku. Jeśli użytkownik zrezygnuje, programista aplikacji nie może w ogóle śledzić ani sprzedawać tych danych.

 

Trafiło w czuły punkt

 

Największym krytykiem tej aktualizacji była, oczywiście, Meta. Korporacja twierdzi, że utrudni to sieciom reklamowym dotarcie do użytkowników. W konsekwencji zaszkodzi MŚP, które opierają się na wysoce ukierunkowanych kampaniach reklamowych.

 

Dlaczego w ogólnym rozrachunku ma to znaczenie?

 

Ogólnie rzecz biorąc, w porównaniu z 85 miliardami dolarów przychodu z reklam, 10 miliardów dolarów nie wydaje się kwotą znaczną. Jednak paliwem w cyfrowej przestrzeni reklamowej są danych ze śledzenia. Bez nich, to jak granie w rzutki z zawiązanymi oczami. Należy zauważyć, że 96% wizyt na Facebooku odbywa się na smartfonach, a gdy uwzględnimy, że 14% z tych wizyt odbywa się przy użyciu IOS, rzeczy zaczynają się dodawać. Nie tylko tracisz dane z głównego źródła, istotnym czynnikiem jest demografia tej grupy. Użytkownicy iPhone’ów, zwykle zarabiają i wydają więcej.

 

Co teraz?

 

Wraz z nową aktualizacją IOS i wycofaniem plików third-party cookie przez Google, nie będzie to już wiarygodne źródło danych klientów. Na szczęście istnieją alternatywy. Wiele usług wykorzystuje dane zero-party i first-party do tworzenia profili klientów. Dane zero-party to informacje, które są dobrowolnie przekazywane firmie przez klienta, takie jak np. ich adresy e-mail. Informacje first-party to te, które firma gromadzi, gdy odwiedzający porusza się po witrynie.

Dostawcy usług reklamowych często posługują się niepełnym obrazem klienta, ponieważ ich źródła  danych są często dość ograniczone. W rezultacie metryki z jednej usługi mogą się różnić od tych z innej. Ogólnie rzecz biorąc, dane zero i first-party pozwalają firmie na zebranie ogromnej ilości informacji o odwiedzającym, znacznie dokładniejszych niż dane pochodzące od stron trzecich. Obejmuje to zainteresowania i preferencje klienta. W ten sposób firma może wykorzystywać wiele różnych kanałów, aby podsuwać rekomendacje produktów, których klient rzeczywiście pragnie.

Od 2012 roku SALESmanago znajduje się w technologicznej czołówce, dostarczając usługi Marketing Automation markom na całym świecie. Nasza Customer Data Platform jest idealną odpowiedzią na odbywającą się zmianę w internetowej przestrzeni reklamowej. Nasze oprogramowanie do automatyzacji marketingu typu no-code, oparte na AI, wygenerowało znaczny wzrost wskaźnika otwarć maili i generacji leadów dla największych marek, jak New Balance czy Vodafone. Nasza CDP to punkt kompleksowej obsługi, w którym dane są zbierane, analizowane, i na tej podstawie formułowane są rekomendacje.

Platforma przyjrzy się zachowaniu klienta na Twojej stronie internetowej, zebranym w ankietach informacjom i zbuduje profile klientów 360 stopni. Po analizie przez silnik napędzany AI zarekomenduje produkty, które ich zainteresują, a także kanały do ​​wykorzystania i optymalny czas dotarcia do nich. W rezultacie masz bardzo spersonalizowaną i pożądaną obsługę klienta.

 

Zewnętrzne wpisy:

 

Nie polegaj na usługach stron trzecich ani Facebooku w przekształcaniu odwiedzających w klientów. Przejmij kontrolę nad swoim losem z SALESManago. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę https://www.salesmanago.com/.

 

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]

Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce
Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

    Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy? W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w […]

7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party
7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party

    Ślad węglowy firm i ich produktów staje się coraz większym problemem dla klientów, a biznes gorączkowo szuka sposobów na jego zmniejszenie. Znaleźliśmy 7 sposobów, na to jak dane zero-party mogą być pomocne w wysiłkach na rzecz wypracowania bardziej zrównoważonego modelu — zarówno pod względem zrównoważenia biznesowego, jak i środowiskowego. Przekształcenie eCommerce w ECOmerce […]

[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć
[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

    Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS. Celem, jaki sobie postawiliśmy, było […]