Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

 
 

Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy?

W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w 2022 r. będą o 10 miliardów dolarów mniejsze w stosunku do roku poprzedniego. W efekcie w ciągu 24 godzin kurs spadł o 26%. To z kolei zmniejszyło kapitalizację rynkową Meta o 230 miliardów dolarów.

Utrata przewidywanych przychodów wynika z szeregu przeciwności. Facebook był celem bardzo złej prasy ze względu na swoje praktyki biznesowe, takie jak skandal z Cambridge Analytica w 2016 r., czy ostatnie naciski UE na prawo ograniczające przesyłanie danych użytkowników z Europy do USA. Jednak główna przyczyna wydaje się pochodzić z nowej funkcji prywatności Apple.

 

Najpierw zaakceptuj

 

Najnowsza aktualizacja Apple IOS 14.5 wprowadza wiele nowych funkcji, które mają chronić klientów iPhone’a. Jedną z najważniejszych jest App Tracking Transparency – przejrzystość śledzenia aplikacji. W przeszłości twórcy aplikacji domyślnie mogli  śledzić dane użytkowników. Użytkownik musiał aktywnie zrezygnować ze śledzenia. Następnie dane te mogły być sprzedawane firmom zewnętrznym, które miały możliwość wykorzystywania danych pochodzących z wielu różnych źródeł do budowania mozaiki zachowań użytkowników i stawiania hipotez odnośnie wyświetlania im spersonalizowanych reklam. Jednak nowy framework wymaga od każdego programisty aplikacji zaoferowania użytkownikom możliwości rezygnacji już na samym początku. Jeśli użytkownik zrezygnuje, programista aplikacji nie może w ogóle śledzić ani sprzedawać tych danych.

 

Trafiło w czuły punkt

 

Największym krytykiem tej aktualizacji była, oczywiście, Meta. Korporacja twierdzi, że utrudni to sieciom reklamowym dotarcie do użytkowników. W konsekwencji zaszkodzi MŚP, które opierają się na wysoce ukierunkowanych kampaniach reklamowych.

 

Dlaczego w ogólnym rozrachunku ma to znaczenie?

 

Ogólnie rzecz biorąc, w porównaniu z 85 miliardami dolarów przychodu z reklam, 10 miliardów dolarów nie wydaje się kwotą znaczną. Jednak paliwem w cyfrowej przestrzeni reklamowej są danych ze śledzenia. Bez nich, to jak granie w rzutki z zawiązanymi oczami. Należy zauważyć, że 96% wizyt na Facebooku odbywa się na smartfonach, a gdy uwzględnimy, że 14% z tych wizyt odbywa się przy użyciu IOS, rzeczy zaczynają się dodawać. Nie tylko tracisz dane z głównego źródła, istotnym czynnikiem jest demografia tej grupy. Użytkownicy iPhone’ów, zwykle zarabiają i wydają więcej.

 

Co teraz?

 

Wraz z nową aktualizacją IOS i wycofaniem plików third-party cookie przez Google, nie będzie to już wiarygodne źródło danych klientów. Na szczęście istnieją alternatywy. Wiele usług wykorzystuje dane zero-party i first-party do tworzenia profili klientów. Dane zero-party to informacje, które są dobrowolnie przekazywane firmie przez klienta, takie jak np. ich adresy e-mail. Informacje first-party to te, które firma gromadzi, gdy odwiedzający porusza się po witrynie.

Dostawcy usług reklamowych często posługują się niepełnym obrazem klienta, ponieważ ich źródła  danych są często dość ograniczone. W rezultacie metryki z jednej usługi mogą się różnić od tych z innej. Ogólnie rzecz biorąc, dane zero i first-party pozwalają firmie na zebranie ogromnej ilości informacji o odwiedzającym, znacznie dokładniejszych niż dane pochodzące od stron trzecich. Obejmuje to zainteresowania i preferencje klienta. W ten sposób firma może wykorzystywać wiele różnych kanałów, aby podsuwać rekomendacje produktów, których klient rzeczywiście pragnie.

Od 2012 roku SALESmanago znajduje się w technologicznej czołówce, dostarczając usługi Marketing Automation markom na całym świecie. Nasza Customer Data Platform jest idealną odpowiedzią na odbywającą się zmianę w internetowej przestrzeni reklamowej. Nasze oprogramowanie do automatyzacji marketingu typu no-code, oparte na AI, wygenerowało znaczny wzrost wskaźnika otwarć maili i generacji leadów dla największych marek, jak New Balance czy Vodafone. Nasza CDP to punkt kompleksowej obsługi, w którym dane są zbierane, analizowane, i na tej podstawie formułowane są rekomendacje.

Platforma przyjrzy się zachowaniu klienta na Twojej stronie internetowej, zebranym w ankietach informacjom i zbuduje profile klientów 360 stopni. Po analizie przez silnik napędzany AI zarekomenduje produkty, które ich zainteresują, a także kanały do ​​wykorzystania i optymalny czas dotarcia do nich. W rezultacie masz bardzo spersonalizowaną i pożądaną obsługę klienta.

 

Zewnętrzne wpisy:

 

Nie polegaj na usługach stron trzecich ani Facebooku w przekształcaniu odwiedzających w klientów. Przejmij kontrolę nad swoim losem z SALESManago. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę https://www.salesmanago.com/.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1
Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1

    W serii trzech artykułów CDP w pigułce przybliżamy podstawowe kwestie dotyczące Customer Data Platform: czym one są, czym różnią się od dotychczasowych systemów, dlaczego są lepsze i – co najważniejsze – w jaki sposób Ty i Twoja firma możecie wykorzystać ich ogromne możliwości. W tym artykule wyjaśniamy, czym jest Customer Data Platform, jaki […]

4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec
4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec

    Skuteczny rozwój każdej działalności wymaga sprawnego i precyzyjnego pomiaru wyników. Co ciekawe, różne badania i ankiety wskazują, że marketingowcy eCommerce uważają, że brakuje im umiejętności w tym zakresie. W tym artykule omówimy 4 problemy i trendy związane z pomiarem wyników oraz wskażemy rozwiązania, które sprawią, że Twój zestaw technologii i aplikacji marketingowych będzie […]

Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio
Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio

    Nowe Email Design Studio wyznacza standardy w email marketingu w zakresie customer engagement i budowania poczucia więzi z marką . Używając naszego unikalnego, zaprojektowanego z myślą o urządzeniach mobilnych kreatora emaili, zwiększysz poziom konwersji i zbierzesz cenne dane Zero-Party, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zrozumieć swoich klientów.   E-mail wciąż jest królem marketingu […]

Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości
Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości

    Uwaga: ten artykuł (z wyjątkiem nagłówków i formatowania) został w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję   Wygeneruj post na blogu o chwytliwych tematach e-maili   Napisanie chwytliwego tematu wiadomości e-mail jest ważną częścią tworzenia skutecznej kampanii e-mail marketingu. Dobry temat może zachęcić odbiorców do otwarcia e-maila i przeczytania jego treści, a zły może […]

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]