Gender marketing, jak to robić z systemem Marketing Automation

W marketingu dzisiaj najmodniejsza jest personalizacja komunikacji z konsumentami. Natomiast w mediach prym wiedzie mniej lub bardziej tajemniczy Gender. Łącząc te dwa elementy powstaje pytanie, czy i jak podejść do tematu płci konsumenta w działaniach marketingowych? Potraktowaliśmy temat gender, jako kolejny etap zaawansowania w personalizacji komunikacji z konsumentem, dokładnie takim jakim jest.

Polityka równości szans kobiet i mężczyzn w sferze społeczno-gospodarczej – tak właśnie brzmi pełna nazwa Gender. Jak to często bywa, gdy pojawia się coś „nowego” i jeszcze nie uregulowanego prawnie, to polityków aż korci do przygotowania nowego aktu prawnego. Tym razem wydaje się, że Unia Europejska była pierwsza i zdefiniowała gender mainstreaming. W komunikacie Komisji Europejskiego z 21.02.1996 r, czytamy:

„Świadome, systematyczne włączanie problematyki płci do głównego nurtu każdej polityki na wszystkich jej etapach tj. planowania, realizacji, monitoringu i ewaluacji”

Podążając za publikacją prof. Janiny Sawickiej[1] koncepcja gender odnosi się do naszej płci kulturowej, nie natomiast biologicznej wynikającej z naszych cech fizycznych. Skąd się bierze płeć kulturowa?  Najprościej mówiąc jest ona kształtowana przez społeczeństwo, w którym żyjemy i teoretycznie „uczymy się” jej dojrzewając w danym społeczeństwie. Przykład: chłopcy mają niebieskie śpioszki, a dziewczynki różowe. Typowe uwarunkowanie kulturowe, bo dziecku jest wszystko jedno jakiego koloru ma śpioszki. Podsumowując podejście gender stara się rozdzielić fizyczne cechy płciowe od kulturowych uwarunkowań.

Co na to marketing?

Czy w marketingu powinniśmy się sugerować płcią odbiorców, czy może ich faktycznemu zainteresowaniu? W tym kontekście systemy Marketing Automation i technologia dynamicznych wiadomości e-mail jest najbardziej Gender, ze wszystkich systemów wspierających marketing i sprzedaż. Już spieszę z wyjaśnieniem. Główną ideą Marketing Automation jest personalizacja komunikacji, czyli przesłanie odbiorcy dokładnie tego co go interesuje i wtedy kiedy go to interesuje. SALESmanago Marketing Automation, dzięki technologii dynamicznych treści w wiadomościach e-mail, umieszcza w wiadomości produkty i oferty pasujące do profilu adresata. Co składa się na taki profil? Przede wszystkim jest to faktyczne zachowanie danej osoby zmonitorowane najczęściej na stronie WWW. W skrócie jeśli dana osoba oglądała kawę, kwiaty i śrubokręty, to w wiadomości e-mail pojawią przeglądane przez nią produkty i na przykład produkty podobne, niezależnie od jej płci.

Czy to jest już gender marketing?

Jeśli poprzez gender marketing rozumiemy taką personalizację i dopasowanie komunikacji marketingowej, aby każda osoba otrzymywała treści pasujące do jej faktycznych potrzeb i zainteresowań, bez względu na jej fizyczną płeć, to jak najbardziej TAK.

Pierwsze kroki w gender marketingu?

 

Otrzymałem niedawno taką właśnie ofertę od jednego z portali w formie wiadomości e-mail. Do dzisiaj nie jestem pewien czy to pierwsze odważne próby działania w myśl równości płci czy może przypadek ale ta oferta idealnie obrazuje o co w tym wszystkim chodzi. Jeśli faktycznie będziemy mocno zwracać uwagę na płeć konsumentów i dopasowywać wysyłki do fizycznej płci i z góry zakładać czym są zainteresowani, to z automatu wycinamy blisko 50% potencjalnych klientów. Okazuje się, że korzystając z Marketing Automation trochę nieświadomie podążamy w duchu gender. Po prosu wysyłamy naszym potencjalnym i aktualnym klientom wiadomości i oferty, których potrzebują i które ich interesują nie zważając na to jakiej są płci. Przy okazji sam mechanizm jest w pełni automatyczny. Na podstawie zachowania osób na stronie WWW do szablonu wiadomości e-mail trafiają produkty, którymi adresat był zainteresowany, a sama wiadomość jest wysyłana najczęściej krótko po wizycie osoby na stronie WWW.

Podsumowanie

Marketing, to jedna z najnowocześniejszych i najodważniejszych działów w firmie. Dlatego tez jako pierwszy często podejmuje nowe niesprawdzone przez innych działania. Pominięcie fizycznej płci konsumentów i skupienie się na ich rzeczywistych potrzebach to kolejny krok w stronę skuteczniejszej komunikacji. Systemy Marketing Automation, to narzędzie które pozwoli marketerom wdrożyć „nowe” spersonalizowane działania. Po prostu pozwoli wysyłać do konsumentów to czego potrzebują i wtedy kiedy potrzebują, nie zważając na to czy adresat jest kobietą lub mężczyzną.


[1] Janina Sawicka, Rynek pracy an obszarach wiejskich Mazowsza – perspektywa gender, Wyd. SGGW, Warszawa 2o13.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]