HADI cykle: jak w praktyce oprzeć działania na danych

Image of businessperson pointing at document in touchpad at meeting

W 2009 roku Aleksander Ovechkin, właściciel dwóch agencji marketingowych, postanowił kupić klub ze striptizem. Wówczas w Moskwie były setki takich miejsc i prawie wszystkie były połączone z agencjami towarzyskimi. Oryginalność pomysłu Aleksandra polegała na tym, że zastosował narzędzia marketingu B2B i big data – coś, czego ta branża przedtem nie znała.


Jak stosować Big Data Marketing w kanale mobile? Pobierz darmowego ebooka


 

Strip-klub jako Lean Start-Up

Wdrożono system pozyskiwania leadów, landing pages (strony docelowe) oraz testy A/B. W sieci po podaniu emaila i telefonu oferowano zniżkę, którą okazywało się przy wejściu (żeby identyfikować klientów i skuteczność działań promocyjnych w poszczególnych kanałach), a potem wysyłano zdjęcie z imprezy. Każdemu klientowi już przy pierwszej wizycie wydawano kartę – służyła do monitorowania jego wydatków. Napisano nawet cały CRM!

Po otrzymaniu zniżki sprzedawczynie dzwonią do delikwenta, a następnie zostaje on włączony w cykl 40 wiadomości email: na każdym bohaterki na zdjęciach są bardziej rozebrane/ mają na sobie mniej ubrań. Te wiadomości nie mają charakteru stricte sprzedażowego – zawierają raczej zbiór żartobliwych ciekawostek. Klub pęka w szwach! Klucz do sukcesu? Zastosowanie Big Data, a konkretnie HADI cykli, metodologii z nurtu Lean Analytics.

Czym są HADI cykle?

HADI cykle to praktyczny sposób na wykorzystanie danych w działalności biznesowej i dotyczy każdego obszaru przedsiębiorstwa: nie tylko marketingu, ale i kształtu produktu, ceny, metody dystrybucji, designu, etc.

Jak to działa?

Najpierw stawiamy hipotezę (Hypothesis), potem działamy zgodnie z nią (Action) i zbieramy dane (Data), by potem je zinterpretować i wyciągnąć wnioski (Insight).

hadi

Schemat zastosowania HADI cyklu.

 

 

O co chodzi w tym podejściu? Wymyślasz coś, masz wizję– i zamiast w nieskończoność spekulować czy dopieszczać rozwiązanie, co do którego nie jesteś przekonany, czy zadziała – wdrażasz je, ustalasz wskaźnik, przy pomocy którego będziesz mierzyć jego skuteczność, a potem zbierasz dane i wyciągasz wnioski. Innymi słowy, uczysz się na swoich błędach.

Zamiast w nieskończoność dywagować, po prostu wymyślasz nowe rozwiązania, a następnie pozwalasz, by to zachowania użytkowników zweryfikowały ich słuszność. Mierz koszty i skuteczność każdego działania, sprowadzając wszystkie aspekty biznesu do wymiernych jakości, do liczb.

Po co stosować HADI cykle?

Wiele organizacji, szczególnie młodych, wpada w pułapkę błądzenia w spekulacjach. Bez końca dopieszczają finalny produkt, odwlekając moment konfrontacji z rzeczywistością. Ale jedynym sposobem, by przekonać się, czy coś działa, jest praktyka: pokazanie produktu czy rozwiązania realnej publiczności. Metoda HADI ma pomóc w usystematyzowaniu testów i wyciąganiu z nich wniosków.

Przeciw metrykom próżności

Dziś możemy mierzyć praktycznie wszystko. Jednak czy to nas wyzwala? Raczej toniemy w nieskończonym morzu danych i nie wiemy, które z nich są naprawdę cennymi informacjami, które zaś są bez znaczenia. Nadmiar sprawia, że trudno się skupić na najważniejszych metrykach – śledzimy nieistotne jakości, rozdrabniamy się zbierając zbyt wiele danych, a w efekcie tracimy czas i energię.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]