Ile możesz stracić wysyłając słaby mailing?

kasaStudia przypadków obrazujące kilkukrotny wzrost przychodów po kampaniach e-mail marketingowych nie są już niczym zaskakującym. Dwukrotny lub trzykrotny średni przychód per klient również nie dziwi. Warto więc zadać sobie pytanie, jaki jest właściwie koszt przeprowadzenia niekorzystnego mailingu, takiego, w którym treść nie będzie dla potencjalnego klienta interesująca. Jaką szkodę dla przedsiębiorstwa może wyrządzić nieprawidłowo przeprowadzony mailing?

Jesteśmy w zasadzie już przyzwyczajeni do tego, że otrzymujemy maile, newslettery, zaproszenia, ogłoszenia zupełnie niedopasowane nie tylko czasowo, ale także do naszych zainteresowań, potrzeb lub odnośnie tego, czym się zajmujemy się zawodowo. Tego typu praktyki zaczęliśmy powoli uznawać jako normę i pewnego rodzaju standard. Tak naprawdę nieumiejętne dopasowywanie rozsyłanie treści może odbić się na nas rykoszetem, mogącym uszkodzić lub nawet zniszczyć to, co skrupulatnie budowaliśmy. Przede wszystkim odbije się to niekorzystnie na naszych relacjach z klientami oraz przychodzie firmy.

Nieudana komunikacja ma negatywny wpływ na firmę z kilku względów:

1. Negatywne postrzeganie marki jako takiej, pociągnie za sobą konsekwencje w postaci niższych przychodów. Złe doświadczenia i skojarzenia z firmą zmniejszą wartość marki w oczach potencjalnych klientów. Jeśli potencjalny klient nie ma pozytywnego stosunku do świadczonych przez markę usług, jest niezadowolony z kontaktów z jej przedstawicielami, to szybko się zniechęci i pójdzie do konkurencji.

2. Obniżone oczekiwania przekładają się na coraz niższy wskaźnik ilości klientów. W tym przypadku jeden kiepskiej jakości e-mail wysłany do klienta sprawi, że jego oczekiwania względem kolejnej korespondencji obniżą się, tworząc pewnego rodzaju spiralę spadającego zaangażowania, co ostatecznie może doprowadzić do rezygnacji z naszych usług.

3. Bezwartościowa treść serwowana w mailingu, najpewniej pociągnie za sobą spadek zaangażowania klienta. Każdy człowiek ma ograniczoną cierpliwość i jeśli kolejnym bezwartościowym mailem przekroczymy granicę, to z dużym prawdopodobieństwem taka osoba wypisze się czy to z newslettera, czy z grona subskrybentów.

4. Nieefektywna komunikacja zwiększy koszty pozyskania klienta. Nie od dziś wiadomo, że klienta o wiele łatwiej utrzymać niż pozyskać. Ciekawa, przemyślana i dobrze zorganizowana komunikacja marketingowa realizowana w social media i via e-mail marketing pozwoli niewielkim nakładem kosztów wypracować pozytywną opinię marki.

 

Jaki jest realny koszt utraty subskrybentów?

Przyjmijmy, że w nasza baza składa się z 10 000 subskrybentów. 15% z nich to stali klienci, którzy wydają rocznie 200 zł każdy. Koszty, jakie poniesiesz, wynikające z utrzymania ich  to około 45 zł.

Dokonując prostego rachunku, wiemy już, że tzw. Average Customer Value (rozumiany jako średnia wartość klienta) wynikająca z odjęcia 45 zł od kwoty, jaką wydaje na zakupy u nas wynosi 155 zł rocznie. To jest nasz zwrot z inwestycji per klient.

Przyjęło się także, że przy standardowej wysyłce mailingu (4-5 razy w tygodniu) tracimy po każdym miesiącu około 0,25% subskrybentów. Zatem po 12 miesiącach z naszej bazy ubędzie 272 subskrybentów.

Przyjmując, że 15% z nich nadal robiłoby zakupy po około 200 zł każdy, to w skali roku tracimy 6355 zł (41 osób x 155zł).

Podsumowanie

Powyższe dane dobrze obrazują jaki jest realny koszt słabych jakościowo i contentowo e-maili. Jeśli przy każdej kolejnej wysyłce ubywa nam subskrybentów, to po upływie roku odczujemy tę stratę. Jeśli z bazy około 10 tys. subskrybentów możemy stracić ponad 6 tys. złotych, to łatwo przeliczyć, ile stracilibyśmy gdyby nasza baza była dwu lub trzykrotnie większa. Dlatego tak ważne jest dbanie o to kiedy i jak wychodzi nasz mailing, co znajduje się w treści newsletterów. W tym miejscu naprzeciw naszym oczekiwaniom wychodzą systemy klasy Marketing Automation, które w oparciu o dane behawioralne pozwalają na maksymalne dopasowanie oferty do indywidualnego użytkownika, odpowiedni czas na wysyłkę mailingu oraz szczegółowe dane analityczne zaciągane z systemu po każdej wysyłce.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]