Inbound Marketing bez wsparcia go kampaniami mailowymi ma ograniczoną skuteczność

Rok 2013 jest często przedstawiany przez marketingowców jako rok Inbound Marketingu. Argumentem ma być brak możliwości dostosowania kampanii mailingowych czy reklam do konkretnego użytkownika. W efekcie mają rosnąć koszty, większość wiadomości ma wpadać w SPAM, a firma zyskiwać negatywny wizerunek nachalnego spamera. Jakkolwiek w przypadku klasycznych kampanii reklamowych czy mailingowych zarzuty te mają wiele wspólnego z prawdą, wątpliwość budzi teza, że remedium na te problemy jest właśnie Inbound Marketing.


 

Trudność z przebiciem się z komunikacją marketingową do klientów skłoniła specjalistów od marketingu do rozważenia innych dróg dotarcia do potencjalnych klientów.

Marketingowcy doszli do słusznego skądinąd wniosku logicznego, że skoro główną przyczyną niepowodzenia kampanii mailigowych jest trudność z trafieniem z treścią w potrzeby odbiorcy, należy przygotować treści dotyczące wszystkiego, wypromować je i poczekać, aż odbiorca sam wybierze spośród nich tą, która mu odpowiada. W powstałym w efekcie zestawie działań , nazwanym Inbound Marketing, zawarto tworzenie treści, czyli Content Marketing i narzędzia jej promowania, takie jak np. pozycjonowanie.

Inbound Marketing ma charakteryzować się znacznym obniżeniem kosztów, długofalowością oddziaływania ( raz napisane teksty są czytane po wielu miesiącach od ich stworzenia), wreszcie poprawą wizerunku firmy.

Problem jednak w tym, że poczynione założenia były w dużej mierze błędne. Outbound Marketing nie może być ignorowany z dwóch głównych powodów.

 

Nieprawdą jest, że nie da się dostosować kampanii mailingowych do konkretnego odbiorcy

 

Systemu automatyzujące marketing, a nawet w pewnym niewielkim stopniu również systemy do E-mail Marketingu czy CRM-y są w stanie segmentować klientów i wysyłać do nich różne wiadomości. Szczytowym osiągnięciem w tym zakresie są właśnie systemy Marketing Automation, potrafiące tworzyć bardzo personalne wiadomości, opierające się na rzeczywistych zainteresowaniach leadu, wykorzystujące wszystkie informacje o nim, również te z poprzednich kampanii mailingowych czy z systemu CRM . Dzięki temu nie musimy czekać, aż lead wybierze interesujące go treści – sami mu je dostarczamy.

Inbound jest oparty na pozycjonowaniu- zmiany algorytmów mogą zaprzepaścić cały zamysł marketigowców

 

Kolejną błędną tezą stawianą przez wyznawców ( bo  powoli można już mówić właśnie o wyznawcach)  Inbound Marketingu jest ta, że SEO i social media są lepszymi sposobami generowania leadów od kampanii Outbound Marketingu. Oczywiście, nie można pominąć pozycjonowania, firma bez obecności na facebooku dla dzisiejszych internautów nie istnieje w ogóle, ale oparcie się tylko na tych kanałach jest bardzo ryzykowne – zmiana algorytmu Google wyrzucająca naszą stronę z pierwszej dziesiątki może doprowadzić nas do punktu, w którym brakuje nam leadów. Wystarczy drobny kryzys na facebooku ( każda firma ma niezadowolonych klientów, a wiadomo, że tacy właśnie klienci są bardzo skłonni do dzielenia się swoim niezadowoleniem) i tracimy jedyne źródło leadów. Nawet najlepsze treści na blogu na niewiele się zdadzą gdy nikt ich nie przeczyta.

Dlatego nawet najlepsze z firm stosujących Inbound Marketing wspierają go działaniami outboundowymi, takimi jak mailingi czy reklamy PPC.

 

Inbound ma wiele zalet, ale bez wsparcia ze strony Outbound Marketingu ( szczególnie opartego na automatyzacji marketingu) jego możliwości pozostają w dużej mierze niewykorzystane. Dopiero kombinacja wartościowego contentu, obecności w social media i wyszukiwarkach oraz Outbound Marketingu może doprowadzić do synergii zwiększającej zyski przedsiębiorstwa.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]