Teoria zakładająca, że to konsumenci przejmują stery w trakcie podróży zakupowej: sami robią research, dokształcają się na temat produktów i marek, znajdują najkorzystniejsze oferty i nie chcą, żeby im w tym przeszkadzać. Zakłada stosowanie logiki pull, czyli tworzenie dobrych jakościowo treści i oczekiwanie, że klient się na nie natknie i że będzie to impuls do zakupu. Tworzenie świetnych treści marketingowych jest dobrą praktyką, podobnie jak pozwolenie klientowi na samodzielne przeszukiwanie sieci. Jednakże wiara w to, że to wystarczy, zamknęła już wiele biznesów. Niezależnie od stosowania logiki pull, potrzebne są również działania mające na celu wypromowanie treści i produktów. Nie należy ich absolutnie mylić ze spamowaniem masowymi reklamami. Równie dobrze sprawdzają się subtelniejsze metody, takie jak spersonalizowana komunikacja, czy odpowiedni dobór treści dynamicznych. Platforma do automatyzacji marketingu mobilnego zintegrowana z tradycyjnym softem do marketing automation znacznie upraszcza wdrożenie takich praktyk. Dzięki temu połączeniu dysponujesz pełnymi profilami behawioralnymi użytkowników i klientów.