Marketing Automation z RTB pozwala wyświetlać personalizowane treści do zidentyfikowanych osób w sieci reklamowej.

Modern business concept

Wszyscy znamy remarketing w sieci Google i remarketing w sieciach RTB. Dzięki nim anonimowe osoby otrzymują w sieci reklamowej reklamy produktów i usług, które oglądali na stronie internetowej. Dzięki integracji systemu marketing automation z siecią RTB możemy wyświetlać personalizowane treści w sieci reklamowej do zidentyfikowanych osób z bazy kontaktów klienta. Dzięki temu dostajemy ogromną bazę nowych możliwości wykorzystania RTB – m.in. dzięki możliwości wykorzystaniu danych transakcyjnych.

Wyobrażasz sobie, że w reklamie RTB wyświetlasz imię klienta lub dowolną informację jaką o nim masz? Nadchodzi era PERSONALIZED ADVERTISING (Personalizowana Reklama)

 

Lub inaczej: wyobrażasz sobie, że konkretnej osobie ze swojej bazy wyświetlasz na portalu Gazeta.pl informację o niezapłaconych fakturach? Ten brutalny przykład ilustruje na czym polega podstawowa możliwość integracji Marketing Automation z RTB.

Poznaj nowe możliwości dostarczania spersonalizowanych i dopasowanych treści w sieci RTB z wykorzystaniem:


– danych behawioralnych

– danych transakcyjnych

Zastosowań dla tej integracji jest wiele. Wszystko co robimy opiera się personalizacji i dopasowaniu każdego przekazu marketingowego i sprzedażowego do preferencji indywidualnego odbiorcy. Poniżej kilka pomysłów na wykorzystanie integracji.

1. Wyświetlanie rekomendacji produktów na podstawie danych transakcyjnych

Mamy w bazie klienta, który kupił wszystkie książki Umberto Eco. W przypadku kiedy pojawi się nowa książka Umberto Eco, możesz takiemu klientowi wyświetlić reklamę tej książki – bez konieczności odwiedzenia przez tego klienta strony z tym produktem w Twoim sklepie (jak to działa w klasycznym modelu remarketingu RTB)

2. Wyświetlanie produktów już zarekomendowanych w wiadomości e-mail

Możemy wyświetlać w sieci RTB te same produkty, które klientowi zarekomendowaliśmy w formie wiadomości e-mail. Na przykład klient odwiedził stronę WWW biura podróży i przeglądał wycieczki do Grecji. 6 godzin po jego wizycie otrzymał automatycznie wygenerowany i dopasowany dla niego mail, który zawierał kilka wycieczek najlepiej pasujących do jego profilu i historii zakupów. Następnie te same wycieczki są mu wyświetlane w sieci RTB. Klient otrzymuje od firmy jedną czytelną i spójną ofertę bazującą na jego profilu behawioralnym i historii zakupów.

3. Wyświetlanie produktów dopasowanych do ostatniego zakupu

W reakcji na zakup (zdarzenie w SALESmanago) możemy wyświetlić w formie reklamy produkty uzupełniające dokonany zakup lub z nim w jakikolwiek sposób związane. Na przykład jeśli ktoś kupił aparat fotograficzny, to możemy automatycznie wyświetlać mu oferty na akcesoria i materiały eksploatacyjne.

4. Pokazywanie produktów zużywających się zanim się wyczerpią

Często kupione produkty wymagają materiałów eksploatacyjnych albo poprostu zużywają się po określonym czasie. Możemy reklamować klientowi produkt, który się właśnie lub niebawem skończy. Najprostszym przykładem może być toner do drukarki, który praktycznie zawsze kupujemy w stałych odstępach czasu.

5. Pokazywanie produktów w raz z cyklem życia klienta

W styczniu 2014 klient zakupił ubranka dla dziecka w wieku 0-3 miesiące. W styczniu 2015 to dziecko dla którego kupił ubranka będzie prawdopodobnie w wieku 12-15 miesięcy. Wtedy klient może otrzymać automatycznie w sieci reklamowej produkty dopasowane do wieku dziecka.

6. Przypomnienie o kończącej się umowie

Pozyskanie klienta to trudny proces. Dlatego warto zrobić wszystko, aby raz pozyskanego utrzymać jak najdłużej. Możemy automatycznie wyświetlać ofertę przedłużenia umowy tylko klientom, którzy mogą lub powinni z takiego przedłużenia skorzystać.

7. Automatyczne wyłączanie kampanii dla osób, które dokonały zakupu

Po co płacić i wyświetlać reklamy osobom, które właśnie kupiły reklamowany produkt lub dokonały konwersji wynikającej z reklamy, np. rejestracja konta testowego. Połączenie Marketing Automation z RTB, to nie tylko automatyczne uruchamianie reklam, ale także możliwość wyłączania reklam dla konkretnych osób. Na przykład, jeśli reklamujemy samochód w sieci RTB, to nie ma sensu robić tego dla osoby, która właśnie od nas taki samochód kupiła.

8. Integracja z system lojalnościowym: wyświetlanie ilości punktów koniecznych do zebrania, aby otrzymać nagrodę

Większość operatorów programów lojalnościowych ma problem z niewykorzystanymi punktami – dzięki naszemu rozwiązaniu można poprawić redempcję niewykorzystanych punktów zachęcając do skorzystania z nagrody.

9. Wyświetlenie kuponu rabatowego dla konkretnej osoby, która zrealizowała zakupy na określoną kwotę

Jeśli chcemy nagrodzić osobę za dokonanie zakupu i sciągnąć ją ponownie na stronę – możemy wyświetlić konkretnej osobie taki kod rabatowy w dowolnym miejscu w sieci reklamowej.

10. Support klienta: nieaktywny klient lub klient niewykorzystujący systemu

Automatyczna reklama zachęcająca do skorzystania z supportu. Brak logowania klienta do systemu – wyświetlanie na sieci przypomnienia o tym jakie informacje czekają w systemie.

11. Dopasowane reklamy online na podstawie zakupu w sklepie fizycznym

Automatyczna reklama oferująca produkty pasujące do dokonanego zakupu w sklepie stacjonarnym. Klient kupił w naszym sklepie narty – wyświetlamy mu reklamy sprzętu narciarskiego.

12. Przypomnienie o porzuconym koszyku w sklepie internetowym

Dodatkowa możliwość budująca szansę na to, że klient skonwertuje porzucony koszyk

13. Lead Nurturing z wykorzystaniem RTB

Dotychczas Lead Nurturing kojarzony jest głównie z kampaniami edukacyjnymi z wykorzystaniem e-maila. Dzięki integracji z RTB jesteśmy w stanie serwować personalizowane reklamy dopasowane do tego na jakim etapie sprzedażowym znajduje się klient.

Czego potrzeba polskim przedsiębiorcom do skutecznego działania online?

Sytuacja idealna dla polskiego przedsiębiorcy to możliwość wyświetlania każdemu potencjalnemu klientowi reklamy dopasowanej indywidualnie dla niego oraz połączenie tego co klient zobaczy w reklamie, z tym co otrzyma w mailu, wiadomości SMS lub na stronie WWW firmy. Do tego potrzebna jest możliwość identyfikowania i monitorowania każdego użytkownika strony WWW, tak abyśmy wiedzieli kim on jest i co go interesuje. Jest to jedna z głównych funkcjonalności systemów klasy Marketing Automation, na podstawie takich informacji budowany jest profil behawioralny każdego zidentyfikowanego użytkownika, który powstaje na bazie Digital Body Language.

Wszystkie informacje, które zbierzemy o każdym z klientów stają się bazą do prowadzenia indywidualnie dopasowanej komunikacji, w każdym z obsługiwanych kanałów komunikacji. Mówimy tutaj o:

  • E-Mail Marketing i Newslettery (dynamiczne dopasowane oferty produktowe);
  • Dynamiczna personalizowana treść na stronie WWW (formularze kontaktowe i treści);
  • Kanał mobilny (SMS, VMS, Aplikacje Mobilne);
  • Remarketing Adwords, Facebook, RTB;
  • Powiadomienia i alerty dla działów sprzedaży i Call Center.

Podsumowując, dzięki nowej integracji zyskaliśmy nowy kanał dostarczania dopasowanych dynamicznie i spersonalizowanych treści, który jest bardzo ciekawą alternatywą dla wiadomości e-mail. Firmy nareszcie mogą prowadzić klienta od zainteresowania do zakupu kierując do niego zunifikowaną ofertę w wielu różnych kanałach komunikacji.

W temacie automatyzacji marketingu i sprzedaży oraz wykorzystania SALESmanago, do dyspozycji pozostaje Marek Broda, marek.broda@salesmanago.pl, +48 531-760-326

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]