Lista platform sklepowych zintegrowanych z systemem do automatyzacji marketingu i sprzedaży SALESmanago zyskała właśnie kolejną pozycję. IAI-Shop.com to jedna z największych polskich platform w modelu SaaS oferująca oprogramowanie sklepów internetowych. Opisujemy, jakie nowe możliwości daje integracja, na czym polega i w jaki sposób połączyć oba rozwiązania.
Przede wszystkim integracja łączy w automatyczny sposób dwa nowoczesne rozwiązania i ich funkcjonalności, dzięki czemu tworzy silne zaplecze marketingowe zwiększające sprzedaż sklepu. System SALESmanago Marketing Automation jest ceniony przez firmy działające w e-Commerce głównie dlatego, że oferuję możliwość identyfikowania i monitorowania osób oraz firm, które pojawiają się na stronie WWW. W oparciu o ich indywidualne zachowania system buduje indywidualne profile klientów, segmentuje ich i na tej podstawie pozwala wykonywać automatyczne dopasowane akcje w wybranych przez Ciebie kanałach marketingowych i sprzedażowych. Wszystkie informacje, które gromadzi SALESmanago pozwalają dopasowywać treść wiadomości wysyłanych do klientów pod kątem ich indywidualnych potrzeb.
IAI-Shop.com to kompleksowa usługa dla profesjonalnych sprzedawców internetowych. Na usługę składają się consulting, hosting, usługi graficzne oraz wszelkie wsparcie dla firm prowadzących handel w Internecie. Połączenie tych elementów z najwyższymi standardami bezpieczeństwa i przejrzystą strukturą opłat sprawia, że z roku na rok firma pozyskuje setki nowych Klientów. Należą do nich duże firmy detaliczne, sieci handlowe oraz uznane sklepy internetowe z Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Na świecie usługa znana jest pod marką IdoSell Shop.
Dzięki wykorzystaniu Marketing Automation w e-Commerce wiemy:
- kiedy dany klient odwiedzał stronę WWW, czytał wiadomość e-mail lub dokonał interakcji w innym kanale online;
- jakie produkty klient oglądał w trakcie ostatniej wizyty, konkretnych wizyt i w całej ich historii;
- jakie produkty dodał do koszyka i czy dokonał zakupu;
- kiedy i jakich transakcji dokonywał;
- na jakie treści marketingowe reagował;
- gdzie został pozyskany kontakt do niego.
Wszystkie te informacje gromadzone są w jednym miejscu. Na ich podstawie możemy automatycznie tworzyć i wysyłać wiadomości e-mail z dopasowaną ofertą i treścią lub wyświetlać treści na stronie WWW dopasowane dla poszczególnych osób. Oznacza, to że wiadomość wysyłana do potencjalnego klienta może zawierać tylko te produkty, którymi jest on faktycznie zainteresowany i te same produkty lub podobne może zobaczyć w formie produktów rekomendowanych na stronie WWW. Treść dopasowywana jest automatycznie i zawsze w oparciu o najświeższe dane. Samo monitorowanie zachowania użytkowników sklepu może uruchamiać proste alerty sprzedażowe do działu sprzedaży, który otrzyma informację o zainteresowanym kliencie, z którym trzeba porozmawiać wraz z informacją o czym należy z nim rozmawiać.
Podstawowe korzyści
1. Identyfikacja osób wchodzących na stronę WWW
System SALESmanago identyfikuje osoby i firmy, które odwiedziły Twoją stronę WWW. Dzięki temu gromadzi unikalne informacje o ich zainteresowaniu wynikające z ich faktycznego zachowania. Dzięki temu wiemy dokładnie jakich produktów i kiedy szukał każdy z potencjalnych klientów.
Czytaj więcej: Podstawowe możliwości monitorowania zachowania osób
2. Automatyczne, dynamiczne wiadomości e-mail z dopasowaną ofertą w oparciu o profil Twojego klienta
Na podstawie informacji płynących z monitorowania system SALESmanago może automatycznie umieszczać odpowiednie produkty w wiadomości e-mail i wysyłać ją do konkretnego odbiorcy. Wszystko odbywa się w pełni automatycznie. Na podstawie określonych parametrów i danych o adresacie system stworzy i wyślę ofertę, na przykład 2 godziny po wizycie klienta na stronie WWW.wiadomości dopasowane pod względem czasu i treści wysyłki do indywidualnego odbiorcy osiągają średnio 400% wyższe wskaźniki konwersji.
Czytaj więcej: 5 metod automatycznej personalizacji treści newslettera w Marketing Automation
3. Dopasowane i personalizowanie formularze kontaktowe
Marketing Automation posiada, również rozwiązania dla obsługi kontaktów anonimowych, które skupiają się na zdobyciu danych kontaktowych. Formularz kontaktowy wygenerowany w SALESmanago może dynamicznie reagować i dopasowywać się do zachowania anonimowych użytkowników. W zautomatyzowany sposób może dopasowywać swoją treść do przebiegu wizyty anonimowych i zidentyfikowanych użytkowników Twojego sklepu. Dzięki temu zaoferuje on pomoc przy wyborze produktu, którego poszukuje dany klient. Im lepiej dopasowana treść formularza kontaktowego do potrzeb poszczególnych klientów, tym więcej konwersji i pozyskanych kontaktów.
Czytaj wiecej: 5 pomysłów na pozyskanie adresów email od anonimowych użytkowników odwiedzających stronę WWW
Jak uruchomić SALESmanago w panelu sklepu IAI-Shop.com
Do przeprowadzenia integracji będziemy potrzebować kilka informacji z systemu SALESmanago, które znajdziemy w zakładce USTAWIENIA > Integracja. Dane te dostępne są po zalogowaniu się w systemie, jako administrator/menager. Informacje te musimy podać w panelu IAI-Shop.com w zakładce MARKETING > SALESmanago.
Zaraz po podaniu i zapisaniu danych w kodzie źródłowym sklepu zostanie osadzony kod monitorujący systemu SALESmanago, który jest odpowiedzialny za monitorowanie ruchu kontaktów na stronie WWW. Dodatkowo nastąpi synchronizacja użytkowników sklepu z bazą kontaktów w SALESmanago.
UWAGA: DODATKOWA ZGODA NA PRZEKAZANIE KONTAKTÓW DO SALESMANAGO
Integrując SALESmanago z dowolnym sklepem opartym na platformie IAI-Shop.com mamy do wybory dwie opcję przekazywania kontaktów:
- Pierwsza, domyślnie włączona, polega na przekazaniu jedynie tych kontaktów, które wyrażą na to dodatkową zgodę, najczęściej w formie checkboxa.
- Drugi sposób, polecany, to przekazywanie wszystkich kontaktów ze sklepu do systemu SALESmanago w oparciu o jednorazowe wyrażenie zgody w momencie rejestracji w sklepie, zapisie na newsletter itp.
Zgodami możemy zarządzać w IAI-Shop.com w dziale MODERACJA \ Zarządzanie zachowaniem sklepu \ Składanie zamówień \ Treść zgody na udostępnienie informacji o zamówieniu serwisom współpracującym ze sklepem. Sam checkbox możemy wyświetlać domyślnie zaznaczony, odznaczony lub możemy go ukryć.
Jakie dane są przekazywane do SALESmanago?
Z chwilą udzielenia przez klienta zgody na przekazywanie danych do SALESmanago, rozpoczyna się synchronizacja zarówno informacji dotyczących danych osobowych klientów, jak i dotyczących zamówień oraz towarów, jakie przegląda.
Dane użytkownika:
• Adres e-mail
• Nazwa firmy (jeśli została wprowadzona)
• Imię i nazwisko
• Numer telefonu
• Adres bilingowy
• Ulica
• Kod pocztowy
• Miasto
• Kraj
Pozostałe dane:
• Data złożenia zamówienia
• Zakupione towary
• Opcjonalne miejsce złożenia zamówienia (w przypadku np. odbioru w placówce)
• Wartość zamówienia
• Zdarzenie wykonane w sklepie (np. włożenie towaru do koszyka, przeglądanie karty towaru,
czy zakup).
Jak przetestować integrację? Dla osób, które nie posiadają konta w SALESmanago dostępny jest bezpłatny okres testowy:
Rejestracja na 30 dni bezpłatnych testów SALESmanago TUTAJ