Integracja sklepów IAI-Shop.com i SALESmanago Marketing Automation

Lista platform sklepowych zintegrowanych z systemem do automatyzacji marketingu i sprzedaży SALESmanago zyskała właśnie kolejną pozycję. IAI-Shop.com to jedna z największych polskich platform w modelu SaaS oferująca oprogramowanie sklepów internetowych. Opisujemy, jakie nowe możliwości daje integracja, na czym polega i w jaki sposób połączyć oba rozwiązania.

Przede wszystkim integracja łączy w automatyczny sposób dwa nowoczesne rozwiązania i ich funkcjonalności, dzięki czemu tworzy silne zaplecze marketingowe zwiększające sprzedaż sklepu. System SALESmanago Marketing Automation jest ceniony przez firmy działające w e-Commerce głównie dlatego, że oferuję możliwość identyfikowania i monitorowania osób oraz firm, które pojawiają się na stronie WWW.  W oparciu o ich indywidualne zachowania system buduje indywidualne profile klientów, segmentuje ich i na tej podstawie pozwala wykonywać automatyczne dopasowane akcje w wybranych przez Ciebie kanałach marketingowych i sprzedażowych. Wszystkie informacje, które gromadzi SALESmanago pozwalają dopasowywać treść wiadomości wysyłanych do klientów pod kątem ich indywidualnych potrzeb.

IAI-Shop.com to kompleksowa usługa dla profesjonalnych sprzedawców internetowych. Na usługę składają się consulting, hosting, usługi graficzne oraz wszelkie wsparcie dla firm prowadzących handel w Internecie. Połączenie tych elementów z najwyższymi standardami bezpieczeństwa i przejrzystą strukturą opłat sprawia, że z roku na rok firma pozyskuje setki nowych Klientów. Należą do nich duże firmy detaliczne, sieci handlowe oraz uznane sklepy internetowe z Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Na świecie usługa znana jest pod marką IdoSell Shop.

Dzięki wykorzystaniu Marketing Automation w e-Commerce wiemy:

  • kiedy dany klient odwiedzał stronę WWW, czytał wiadomość e-mail lub  dokonał interakcji w innym kanale online;
  • jakie produkty klient oglądał w trakcie ostatniej wizyty, konkretnych wizyt i w całej ich historii;
  • jakie produkty dodał do koszyka i czy dokonał zakupu;
  • kiedy i jakich transakcji dokonywał;
  • na jakie treści marketingowe reagował;
  • gdzie został pozyskany kontakt do niego.

Wszystkie te informacje gromadzone są w jednym miejscu. Na ich podstawie możemy automatycznie tworzyć i wysyłać wiadomości e-mail z dopasowaną ofertą i treścią lub wyświetlać treści na stronie WWW dopasowane dla poszczególnych osób. Oznacza, to że wiadomość wysyłana do potencjalnego klienta może zawierać tylko te produkty, którymi jest on faktycznie zainteresowany i te same produkty lub podobne może zobaczyć w formie produktów rekomendowanych na stronie WWW. Treść dopasowywana jest automatycznie i zawsze w oparciu o najświeższe dane. Samo monitorowanie zachowania użytkowników sklepu może uruchamiać proste alerty sprzedażowe do działu sprzedaży, który otrzyma informację o zainteresowanym kliencie, z którym trzeba porozmawiać wraz z informacją o czym należy z nim rozmawiać.

Podstawowe korzyści

1. Identyfikacja osób wchodzących na stronę  WWW

System SALESmanago identyfikuje osoby i firmy, które odwiedziły Twoją stronę WWW. Dzięki temu gromadzi unikalne informacje o ich zainteresowaniu wynikające z ich faktycznego zachowania. Dzięki temu wiemy dokładnie jakich produktów i kiedy szukał każdy z potencjalnych klientów.

Czytaj więcej: Podstawowe możliwości monitorowania zachowania osób

2. Automatyczne, dynamiczne wiadomości e-mail z dopasowaną ofertą w oparciu o profil Twojego klienta

Na podstawie informacji płynących z monitorowania system SALESmanago może automatycznie umieszczać odpowiednie produkty w wiadomości e-mail i wysyłać ją do konkretnego odbiorcy. Wszystko odbywa się w pełni automatycznie. Na podstawie określonych parametrów i danych o adresacie system stworzy i wyślę ofertę, na przykład 2 godziny po wizycie klienta na stronie WWW.wiadomości dopasowane pod względem czasu i treści wysyłki do indywidualnego odbiorcy osiągają średnio 400% wyższe wskaźniki konwersji.

Czytaj więcej: 5 metod automatycznej personalizacji treści newslettera w Marketing Automation

3. Dopasowane i personalizowanie formularze kontaktowe

Marketing Automation posiada, również rozwiązania dla obsługi kontaktów anonimowych, które skupiają się na zdobyciu danych kontaktowych. Formularz kontaktowy wygenerowany w SALESmanago może dynamicznie reagować i dopasowywać się do zachowania anonimowych użytkowników. W zautomatyzowany sposób może dopasowywać swoją treść do przebiegu wizyty anonimowych i zidentyfikowanych użytkowników Twojego sklepu. Dzięki temu zaoferuje on pomoc przy wyborze produktu, którego poszukuje dany klient. Im lepiej dopasowana treść formularza kontaktowego do potrzeb poszczególnych klientów, tym więcej konwersji i pozyskanych kontaktów.

Czytaj wiecej: 5 pomysłów na pozyskanie adresów email od anonimowych użytkowników odwiedzających stronę WWW

Jak uruchomić SALESmanago w panelu sklepu IAI-Shop.com

Do przeprowadzenia integracji będziemy potrzebować kilka informacji z systemu SALESmanago, które znajdziemy w zakładce USTAWIENIA > Integracja. Dane te dostępne są po zalogowaniu się w systemie, jako administrator/menager. Informacje te musimy podać w panelu IAI-Shop.com w zakładce MARKETING > SALESmanago.

Zaraz po podaniu i zapisaniu danych  w kodzie źródłowym sklepu zostanie osadzony kod monitorujący systemu SALESmanago, który jest odpowiedzialny za monitorowanie ruchu kontaktów na stronie WWW. Dodatkowo nastąpi synchronizacja użytkowników sklepu z bazą kontaktów w SALESmanago.

UWAGA: DODATKOWA ZGODA NA PRZEKAZANIE KONTAKTÓW DO SALESMANAGO

Integrując SALESmanago z dowolnym sklepem opartym na platformie IAI-Shop.com mamy do wybory dwie opcję przekazywania kontaktów:

  • Pierwsza, domyślnie włączona, polega na przekazaniu jedynie tych kontaktów, które wyrażą na to dodatkową zgodę, najczęściej w formie checkboxa.
  • Drugi sposób, polecany, to przekazywanie wszystkich kontaktów ze sklepu do systemu SALESmanago w oparciu o jednorazowe wyrażenie zgody w momencie rejestracji w sklepie, zapisie na newsletter itp.

Zgodami możemy zarządzać w IAI-Shop.com w dziale MODERACJA \ Zarządzanie zachowaniem sklepu \ Składanie zamówień \ Treść zgody na udostępnienie informacji o zamówieniu  serwisom współpracującym ze sklepem. Sam checkbox możemy wyświetlać domyślnie zaznaczony, odznaczony lub możemy go ukryć.

Jakie dane są przekazywane do SALESmanago?

Z chwilą udzielenia przez klienta zgody na przekazywanie danych do SALESmanago, rozpoczyna  się synchronizacja zarówno informacji dotyczących danych osobowych klientów, jak i dotyczących zamówień oraz towarów, jakie przegląda.

Dane użytkownika:

• Adres e-mail

• Nazwa firmy (jeśli została wprowadzona)

• Imię i nazwisko

• Numer telefonu

• Adres bilingowy

• Ulica

• Kod pocztowy

• Miasto

• Kraj

Pozostałe dane:

• Data złożenia zamówienia

• Zakupione towary

• Opcjonalne miejsce złożenia zamówienia (w przypadku np. odbioru w placówce)

• Wartość zamówienia

• Zdarzenie wykonane w sklepie (np. włożenie towaru do koszyka, przeglądanie karty towaru,

czy zakup).

Jak przetestować integrację? Dla osób, które nie posiadają konta w SALESmanago dostępny jest bezpłatny okres testowy:

Rejestracja na 30 dni bezpłatnych testów SALESmanago TUTAJ

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]