Integracja sklepów IAI-Shop.com i SALESmanago Marketing Automation

Lista platform sklepowych zintegrowanych z systemem do automatyzacji marketingu i sprzedaży SALESmanago zyskała właśnie kolejną pozycję. IAI-Shop.com to jedna z największych polskich platform w modelu SaaS oferująca oprogramowanie sklepów internetowych. Opisujemy, jakie nowe możliwości daje integracja, na czym polega i w jaki sposób połączyć oba rozwiązania.

Przede wszystkim integracja łączy w automatyczny sposób dwa nowoczesne rozwiązania i ich funkcjonalności, dzięki czemu tworzy silne zaplecze marketingowe zwiększające sprzedaż sklepu. System SALESmanago Marketing Automation jest ceniony przez firmy działające w e-Commerce głównie dlatego, że oferuję możliwość identyfikowania i monitorowania osób oraz firm, które pojawiają się na stronie WWW.  W oparciu o ich indywidualne zachowania system buduje indywidualne profile klientów, segmentuje ich i na tej podstawie pozwala wykonywać automatyczne dopasowane akcje w wybranych przez Ciebie kanałach marketingowych i sprzedażowych. Wszystkie informacje, które gromadzi SALESmanago pozwalają dopasowywać treść wiadomości wysyłanych do klientów pod kątem ich indywidualnych potrzeb.

IAI-Shop.com to kompleksowa usługa dla profesjonalnych sprzedawców internetowych. Na usługę składają się consulting, hosting, usługi graficzne oraz wszelkie wsparcie dla firm prowadzących handel w Internecie. Połączenie tych elementów z najwyższymi standardami bezpieczeństwa i przejrzystą strukturą opłat sprawia, że z roku na rok firma pozyskuje setki nowych Klientów. Należą do nich duże firmy detaliczne, sieci handlowe oraz uznane sklepy internetowe z Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Na świecie usługa znana jest pod marką IdoSell Shop.

Dzięki wykorzystaniu Marketing Automation w e-Commerce wiemy:

  • kiedy dany klient odwiedzał stronę WWW, czytał wiadomość e-mail lub  dokonał interakcji w innym kanale online;
  • jakie produkty klient oglądał w trakcie ostatniej wizyty, konkretnych wizyt i w całej ich historii;
  • jakie produkty dodał do koszyka i czy dokonał zakupu;
  • kiedy i jakich transakcji dokonywał;
  • na jakie treści marketingowe reagował;
  • gdzie został pozyskany kontakt do niego.

Wszystkie te informacje gromadzone są w jednym miejscu. Na ich podstawie możemy automatycznie tworzyć i wysyłać wiadomości e-mail z dopasowaną ofertą i treścią lub wyświetlać treści na stronie WWW dopasowane dla poszczególnych osób. Oznacza, to że wiadomość wysyłana do potencjalnego klienta może zawierać tylko te produkty, którymi jest on faktycznie zainteresowany i te same produkty lub podobne może zobaczyć w formie produktów rekomendowanych na stronie WWW. Treść dopasowywana jest automatycznie i zawsze w oparciu o najświeższe dane. Samo monitorowanie zachowania użytkowników sklepu może uruchamiać proste alerty sprzedażowe do działu sprzedaży, który otrzyma informację o zainteresowanym kliencie, z którym trzeba porozmawiać wraz z informacją o czym należy z nim rozmawiać.

Podstawowe korzyści

1. Identyfikacja osób wchodzących na stronę  WWW

System SALESmanago identyfikuje osoby i firmy, które odwiedziły Twoją stronę WWW. Dzięki temu gromadzi unikalne informacje o ich zainteresowaniu wynikające z ich faktycznego zachowania. Dzięki temu wiemy dokładnie jakich produktów i kiedy szukał każdy z potencjalnych klientów.

Czytaj więcej: Podstawowe możliwości monitorowania zachowania osób

2. Automatyczne, dynamiczne wiadomości e-mail z dopasowaną ofertą w oparciu o profil Twojego klienta

Na podstawie informacji płynących z monitorowania system SALESmanago może automatycznie umieszczać odpowiednie produkty w wiadomości e-mail i wysyłać ją do konkretnego odbiorcy. Wszystko odbywa się w pełni automatycznie. Na podstawie określonych parametrów i danych o adresacie system stworzy i wyślę ofertę, na przykład 2 godziny po wizycie klienta na stronie WWW.wiadomości dopasowane pod względem czasu i treści wysyłki do indywidualnego odbiorcy osiągają średnio 400% wyższe wskaźniki konwersji.

Czytaj więcej: 5 metod automatycznej personalizacji treści newslettera w Marketing Automation

3. Dopasowane i personalizowanie formularze kontaktowe

Marketing Automation posiada, również rozwiązania dla obsługi kontaktów anonimowych, które skupiają się na zdobyciu danych kontaktowych. Formularz kontaktowy wygenerowany w SALESmanago może dynamicznie reagować i dopasowywać się do zachowania anonimowych użytkowników. W zautomatyzowany sposób może dopasowywać swoją treść do przebiegu wizyty anonimowych i zidentyfikowanych użytkowników Twojego sklepu. Dzięki temu zaoferuje on pomoc przy wyborze produktu, którego poszukuje dany klient. Im lepiej dopasowana treść formularza kontaktowego do potrzeb poszczególnych klientów, tym więcej konwersji i pozyskanych kontaktów.

Czytaj wiecej: 5 pomysłów na pozyskanie adresów email od anonimowych użytkowników odwiedzających stronę WWW

Jak uruchomić SALESmanago w panelu sklepu IAI-Shop.com

Do przeprowadzenia integracji będziemy potrzebować kilka informacji z systemu SALESmanago, które znajdziemy w zakładce USTAWIENIA > Integracja. Dane te dostępne są po zalogowaniu się w systemie, jako administrator/menager. Informacje te musimy podać w panelu IAI-Shop.com w zakładce MARKETING > SALESmanago.

Zaraz po podaniu i zapisaniu danych  w kodzie źródłowym sklepu zostanie osadzony kod monitorujący systemu SALESmanago, który jest odpowiedzialny za monitorowanie ruchu kontaktów na stronie WWW. Dodatkowo nastąpi synchronizacja użytkowników sklepu z bazą kontaktów w SALESmanago.

UWAGA: DODATKOWA ZGODA NA PRZEKAZANIE KONTAKTÓW DO SALESMANAGO

Integrując SALESmanago z dowolnym sklepem opartym na platformie IAI-Shop.com mamy do wybory dwie opcję przekazywania kontaktów:

  • Pierwsza, domyślnie włączona, polega na przekazaniu jedynie tych kontaktów, które wyrażą na to dodatkową zgodę, najczęściej w formie checkboxa.
  • Drugi sposób, polecany, to przekazywanie wszystkich kontaktów ze sklepu do systemu SALESmanago w oparciu o jednorazowe wyrażenie zgody w momencie rejestracji w sklepie, zapisie na newsletter itp.

Zgodami możemy zarządzać w IAI-Shop.com w dziale MODERACJA \ Zarządzanie zachowaniem sklepu \ Składanie zamówień \ Treść zgody na udostępnienie informacji o zamówieniu  serwisom współpracującym ze sklepem. Sam checkbox możemy wyświetlać domyślnie zaznaczony, odznaczony lub możemy go ukryć.

Jakie dane są przekazywane do SALESmanago?

Z chwilą udzielenia przez klienta zgody na przekazywanie danych do SALESmanago, rozpoczyna  się synchronizacja zarówno informacji dotyczących danych osobowych klientów, jak i dotyczących zamówień oraz towarów, jakie przegląda.

Dane użytkownika:

• Adres e-mail

• Nazwa firmy (jeśli została wprowadzona)

• Imię i nazwisko

• Numer telefonu

• Adres bilingowy

• Ulica

• Kod pocztowy

• Miasto

• Kraj

Pozostałe dane:

• Data złożenia zamówienia

• Zakupione towary

• Opcjonalne miejsce złożenia zamówienia (w przypadku np. odbioru w placówce)

• Wartość zamówienia

• Zdarzenie wykonane w sklepie (np. włożenie towaru do koszyka, przeglądanie karty towaru,

czy zakup).

Jak przetestować integrację? Dla osób, które nie posiadają konta w SALESmanago dostępny jest bezpłatny okres testowy:

Rejestracja na 30 dni bezpłatnych testów SALESmanago TUTAJ

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]