Jak budować pozytywne relacje z konsumentami?

Tworząc kampanie marketingowe musimy pamiętać, że za statystykami kryją się ludzie tacy sami jak my. To bardzo ważna informacja, ponieważ podejmowane przez nich decyzje opierają się często o emocje, wspomnienia, doświadczenia niż chłodną kalkulację. Jeśli konsumenci polubią Twój marketing to automatycznie przełoży się na sympatię do Twojej marki. Natomiast Marketing Automation to technologia, która może Ci na to pozwolić.

Sama nazwa Marketing Automation raczej nie nawiązuje do emocji lecz kojarzy się bezpośrednio automatyką, robotyką i raczej przemysłowym podejściem. W rzeczywistości głównym zadaniem jest rozpoznanie potrzeb potencjalnych klientów na jak wcześniejszym etapie procesu sprzedażowego oraz zbudowanie indywidualnych relacji, dzięki dostarczaniu istotnych dla nich informacji. Przedstawiamy 6 najważniejszych możliwości w budowaniu relacji z systemami Marketing Automation.

1. Możliwość połączenia działań marketingowych z cyklem zakupowym

Marketing Automation jest silnie powiązany z procesem sprzedażowym. Oznacza to możliwość przekazywania potencjalnym klientom informacji niezbędnych na konkretnym etapie sprzedaży. Dzięki temu osoby na początkowym stadium dostaną wiadomości edukacyjne, osoby gotowe na dokonanie zakupu otrzymają informacje czysto sprzedażowe. Natomiast do tych, którzy już są naszymi klientami przekażemy treści wzmacniające relację i prowadzące do utrzymania klienta. Ile razy dostawaliśmy informacje zachęcające do zapoznania się z ofertą firmy, gdy byliśmy już od dawna jej klientem?

2. Możliwość lepszego segmentowania kontaktów

Marketing Automation monitoruje zachowanie kontaktów online. Oznacza to, że zbiera informacje o tym jakie treści zaangażowały konsumentów, skąd trafili na stronę WWW i co na niej robili. Poznajemy preferencje odbiorców w oparciu o ich rzeczywiste zachowanie. Dzięki temu możemy lepiej segmentować i dopasowywać kolejne wysyłki. Skoro konsumenci pokazują nam co lubią, to my możemy przekazać im to czego potrzebują.

3. Możliwość wysyłania wiadomości w odpowiednim momencie

Jednym z największych problemów kampanii e-Mail Marketingowych jest ich kiepskie dopasowanie pod względem czasu. Najczęściej wiadomości wysyłane są w określonych cyklach lub na podstawie bardzo prostych autoresponderów. Tymczasem systemy klasy Marketing Automation dopasowują moment wysłania do zachowania indywidualnego adresata dostarczając informacji potrzebnych w danym momencie. Odchodzimy od sztywnych harmonogramów wysyłek na rzecz indywidualnej komunikacji w czasie rzeczywistym z każdym naszym potencjalnym klientem.

4. Możliwość dynamicznego dopasowania przekazywanej treści

Korzystając z systemu Marketing Automation możemy dynamicznie dopasowywać każdy przekazywany komunikat do profilu indywidualnego odbiorcy. Każda wiadomość e-mail, landing page czy formularz kontaktowy automatycznie dopasowuje treść do osoby, która go widzi. Przekaz lepiej dopasowany jest skuteczniejszy.

5. Możliwość zintegrowania wszystkich kanałów komunikacji

W dzisiejszym bardzo cyfrowym świecie klienci stykają się z naszymi wiadomościami w wielu różnych kanałach komunikacji. To utrudnia spójną komunikację z konsumentami. Systemy Marketing Automation integrując wiele kanałów komunikacji umożliwiają prowadzenie konsekwentnej i wielokanałowej komunikacji. W każdym kanale prezentuje odbiorcy treść dopasowaną do jego profilu, czyli również do tego co widział wcześniej.

6. Możliwość wyeliminowania niepożądanego kontaktu

W obecnym modelu zakupowym klienci oczekują kontaktu z działem dopiero po upłynięciu 70% całego procesu sprzedażowego. Oznacza to, że należy bardzo dokładnie wybrać moment na kontakt bezpośredni z działem sprzedaży. Pozwalając klientom samodzielnie poznawać ofertę i dbając o to by klient otrzymał najważniejsze informacje, których potrzebuje daje mu pożądaną przez niego swobodę. Z drugiej strony system Marketing Automation wskaże nam moment, w którym potencjalny kontakt jest już gotowy na kontakt bezpośredni z naszej strony.

Wykorzystując Marketing Automation do zbudowania pozytywnej relacji z potencjalnymi klientami powinniśmy podążać według kilku prostych reguł. Starajmy się komunikować z klientem na temat informacji istotnych dla niego i jemu przydatnych. Unikajmy treści zbyt promocyjnych. Wykorzystując wiedzę o potrzebach naszych konsumentów możemy w łatwy sposób stać się partnerem potencjalnego klienta w procesie sprzedażowym i ułatwić dotarcie do decyzji zakupowej.

Sprawdź wymienione możliwości systemów Marketing Automation

Zobacz wersję demo: TUTAJ

lub

Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo w SALESmanago Marketing Automation: TUTAJ

Zapisz się na newsletter

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]