
Lista zachowań świadczących o prawdziwym zainteresowaniu ofertą jest bardzo szeroka. Można wśród nich wyróżnić bardzo mocne oznaki zainteresowania:
- Korzystanie z contentu znajdującego się w dolnych obszarach lejka sprzedażowego, np. konsultacje eksperckie, wersje próbne czy demonstracyjne
- Pobieranie contentu ze średnich etapów lejka, ale obliczonych na wspieranie działań sprzedażowych, np. case study’s, porównania, specyfikacje produktu
- Odwiedzanie podstron z cennikami czy FAQ
- Bezpośredni zwrot w naszym kierunku z prośbą o informacje
Obok tych bardzo silnych wskazówek, istnieje jeszcze wiele subtelniejszych przesłanek do skierowania leadu do sprzedaży:
- Subskrypcja bloga, a zwłaszcza komentowanie wpisów
- Subskrypcja stron firmowych w serwisach społecznościowych (facebook, twitter), a zwłaszcza komentowanie, udostępnianie i kliknięcia „Lubię to!”
- Wypowiedzi na niezależnych forach internetowych i grupach dyskusyjnych w tematach dotyczących naszej oferty
- Uczestnictwo w Webinarach
- Wysoka otwieralność i klikalność maili
- Konwersje do kolejnych etapów Lead Nurturingu w relatywnie krótkim czasie
Marketing Automation potrafi rozpoznać wszystkie z tych przesłanek, co pozwala na skonstruowanie reguł automatyzacji pozwalających generować leady zainteresowane zakupem bez konieczności ingerencji użytkownika systemu. Pozwala to znacznie usprawnić proces, zmniejszyć zaangażowanie w obsługę, a także usprawnić działanie sprzedaży.
Follow