Jak efektywnie pozyskiwać potencjalnych klientów za pomocą Social Media?

Na temat pozyskiwania kontaktów z mediów społecznościowych napisano już bardzo dużo. Spotykamy się z różną oceną jakości leadów pozyskiwanych tym kanałem. Niemniej portale społecznościowe należą do najistotniejszych narzędzi pozwalających na generowanie leadów, szczególnie w sektorze B2C. Według statystyk z 2012 roku 77% firm przyznało, że pozyskało faktycznych klientów poprzez social media1. Oznacza to, że portale społecznościowe z wiodącym prym Facebook’iem, stały się jednymi z kluczowych narzędzi zaznaczania swojej obecności.

Taka sytuacja niesie ze sobą pewne zagrożenia. Musimy pamiętać, że portal społecznościowy nie może stać się jedynym i głównym sposobem pozyskiwania klientów i generowania zysków. Zamiast tego, należy go zintegrować w ramach kompleksowej strategii marketingowej, aby wyzwolić jego pełen potencjał. Należy zadać pytanie co zrobić i jakie zastosować podejście, aby kontakty pozyskiwane tym kanałem zamieniały się w klientów?

Po pierwsze Lead Nurturing

Kontakty pozyskane za pomocą portali społecznościowych bardzo często wiedzą za mało o naszym produkcie lub usłudze. Przez co faktycznie nie są jeszcze gotowe do podjęcia decyzji zakupowych. Dobrym rozwiązaniem jest wdrożenie kompletnego progamu Lead Nurturingu. Dzięki poprawnej identyfikacji potencjalnych klientów oraz dostarczeniu im pożądanych treści w odpowiednim czasie możemy znacznie zwiększyć ilość potencjalnych klientów gotowych do podjęcia decyzji zakupowych. To co powinniśmy zrobić to:

  • zidentyfikować kluczowe zachowania kontaktów świadczące o ich zainteresowaniu;
  • stworzyć profil idealnego klienta;
  • wyodrębnić kontakty, które trafiły do nas przypadkiem;
  • dobrać najlepiej sprawdzające się treści;
  • wychwycić najważniejsze momenty w procesie konwersji;
  • zautomatyzować komunikację z konsumentami.

Zwiększymy skuteczność działów marketingu i sprzedaży, dzięki zoptymalizowaniu i zautomatyzowaniu procesu edukacji i rozpoznania potencjalnego klienta. W efekcie dział sprzedaży zyska czas na dokładniejsze zaopiekowanie się zainteresowanymi klientami a dział marketingu będzie mógł skupić się na doskonaleniu treści i procedury obsługi kontaktów.

Inbound Marketing to nie wszystko

Działania z zakresu Inbound są bardzo ważne, jednakże jeśli nie wesprzemy ich dodatkowymi płatnymi działaniami promocyjnymi, to najprawdopodobniej nie uda nam się przebić z naszymi treściami poza grupę znajomych naszych znajomych na portalu społecznościowym. Taka promocja pozwoli na wyjście do szerszej publiczności i zwiększenie zasięgu oddziaływania na portalu społecznościowym.

Monitoring i kontrola

Jeśli chcemy wiedzieć czy nasze działania są skuteczne i efektywne to musimy mieć możliwość zbadania, które i jak pozyskane kontakty stają się naszymi klientami. Używając narzędzi Marketing Automation możemy dokładnie sprawdzić skąd pochodzą kontakty, po jakim czasie stają się naszymi klientami i jakich akcji dokonują w trakcie procesu sprzedażowego. Na podstawie pełnego obrazu źródeł potencjalnych klientów będziemy wstanie określić efektywność i koszty generowania kontaktów z portali społecznościowych.

Podsumowując, najważniejszym jest potraktowanie Social Media jako jednej z ważniejszych składowych kompletnej strategii marketingowej Twojej firmy. Musimy pamiętać, że pozyskiwanie potencjalnych klientów za pomocą portali społecznościowych nigdy nie będzie w pełni darmowe. Wymaga ono również pewnego wysiłku pracowników i zaangażowania kapitału. Jednakże, jeśli prowadzone działania będą odpowiednio osadzone w całej strategii i wsparte odpowiednim narzędziem Marketing Automation, to można być spokojnym o słuszność poczynionych inwestycji.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]