SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

REJESTRACJA

Jak grzyby po deszczu rosną usługi buy-now-pay-later. Jaki będzie ich wpływ na doświadczenie konsumenckie w sektorze eCommerce

 
 

Model zakupów z usługą buy now, pay later (BNP) to w zasadzie nic nowego, z jakichś powodów jednak teraz właśnie przeżywa swój rozkwit, zaś jego udział w rynku zwiększa się stale z prognozą CAGR 13.23%. Jak wynika z badań, model pożądany jest przez konsumentów, zaś rynek e-commerce jest szczególnie zobowiązany do zaadresowania tych pragnień. Równocześnie, usługi te to szansa zwiększenia zysku przez sprzedawców detalicznych. I znów w szczególności dotyczy to eCommerce. Czym dokładnie są te usługi, dlaczego właśnie przeżywają swój rozkwit i jak możesz na nich zyskać?

 

Metoda płatności to jeden z najistotniejszych czynników w procesie zakupowym. Ostatnio obserwowany rozkwit na rynku eCommerce przyzwyczaił zaś konsumentów do wyboru w tej kwestii. W przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych wyraźnie widoczne opcje stanowią element interfejsu i trzeba ich używać, aby dokończyć zakup online. Klienci muszą dokonywać tu świadomych wyborów. Zaczynają się wówczas zastanawiać, czy ten wybór nie mógłby być większy.

 

Można by to postrzegać jako słabość eCommerce, ponieważ w sklepach stacjonarnych klienci nie muszą podejmować wyboru metody płatności w tak oczywisty sposób. Z drugiej jednak strony, klienci odwiedzają sklepy stacjonarne najczęściej, dopiero kiedy mają już w miarę ukształtowaną decyzję zakupową a fundusze zabezpieczone. W przypadku eCommerce strona internetowa dostępna jest dla każdego, w każdej chwili, zaś wielu użytkowników po prostu ją przegląda. Model BNPL ułatwia przekształcenie użytkowników w klientów, nawet jeśli akurat nie mają odpowiednich funduszy. Jeśli tylko wykażą zainteresowanie produktem, wystarczy podsunąć im elastyczną metodę płatności. 

 

Obecnie cieszymy się największym w historii wyborem metody płatności za zakupy online. Klienci wybierać mogą pomiędzy Visa i Mastercard, inni skorzystają z Apple Pay, PayPala, lub użyją jednego z wirtualnych portfeli.

 

Ostatnio jednak coraz więcej klientów wybiera płatność z udziałem operatora usługi BNPL. 55.8% konsumentów skorzystało już z takiej usługi, w stosunku do 37.65% w lipcu 2020 – wzrost o prawie 50% w ciągu zaledwie roku.

 

Czym są usługi BNPL i jak działają

 

“Buy now, pay later to nie jest nowy pomysł, jednak, jak zawsze, wyczucie czasu jest wszystkim” zauważył Doug Bland, Senior Vice President oraz General Manager w Global Credit at PayPal. BNPL był z nami od lat i określano go na wiele sposobów: płatność ratalna, kupuj teraz, płać później, pay in 4, lub odroczone płatności.

 

Niezależnie od nazwy, zawsze chodziło w nich o to samo. W tym modelu klient może dokonać zakupu, a produkt dostarczony zostanie pod jego drzwi, jednak płatność będzie odroczona. Raty spłaca się zazwyczaj w ciągu 3, 4, 6 lub 12 miesięcy.

 

Tak to przynajmniej wygląda od strony kupującego. Bardzo istotnym dla eCommernce elementem modelu jest płatność, która sklep otrzymuje w całości po zakupie od operatora BNPL. W układzie sklep-klient mamy tu więc do czynienia z sytuacją win-win.

 

Najciekawsze platformy BNPL

 

Klarna

 

Szwedzki bank, jeden z najistotniejszych graczy na rynku BNPL, działający w prawie 20 krajach. Umożliwia płatność w dwóch usługach:

  • Slice it. Płatność odbywa się w 4 cotygodniowych ratach.
  • Pay Later. Rachunek na pełną kwotę przychodzi po 30 dniach od zakupu.
 

Klienci, którzy się na to kwalifikują, otrzymują nieoprocentowane raty.

 

Affirm

 

Finansuje zakupy różnorodnej wartości. Płatność zwykle podzielona jest na tygodniowe lub miesięczne raty, nie ma tu również oprocentowania. Większe zakupy spłaca się w 6 -18 miesięcznych, oprocentowanych ratach.

 

Firma nie pobiera żadnych opłat.

 

Quadpay

 

Platforma pozwala klientom dzielić płatność na 4 raty, płatne w ciągu 6 tygodni. 

 

Sklepy nie muszą instalować Quadpay na swoich stronach. Firma nadaje użytkownikom własny numer karty Quadpay Visa, narzędzie jest więc dostępne wszędzie, gdzie działa Visa.

 

Sezzle

 

Żadnych opłat ani obciążenia ratingu karty kredytowej dla sumiennie płacących klientów.  Płatność podzielona jest na 4 nieoprocentowane raty, płatne w ciągu 6 tygodni.

 

Afterpay

 

Platforma wprowadza silne rozróżnienie pomiędzy nowymi użytkownikami, klientami sumiennymi i niesumiennymi. Użytkownik przejść musi akceptację w trakcie każdego zakupu, największe szanse mają dotychczasowi sumienni klienci. Nieoprocentowane 4 raty spłaca się co 2 tygodnie. Opóźnienie skutkuje opłatą w wysokości 10 dolarów, każde kolejne to 7 dolarów za tydzień opóźnienia.

 

Dlaczego usługi BNPL tak zyskują na popularności

 

Wspomniane słowa Douglasa Blanda na temat wyczucia czasu świetnie wyjaśniają fenomen aktualnego wzrostu popularności BNPL. Pandemia i jej skutki zmieniły oczekiwania i preferencje klientów. Atmosfera niepewności naokoło zatrudnienia i finansów skłania klientów do rozkładania kosztów wszystkich zakupów, nie tylko tych wyjątkowo kosztownych, oraz do wyboru odpowiedzialnych sposobów na dokonywanie zakupów. Klienci szukają przewidywalności i elastyczności. Nie chcą oprocentowania rat i negatywnego wpływu na rating karty kredytowej.

 

Opcja BNPL jest szczególnie atrakcyjna dla młodszych klientów, przyzwyczajonych do zakupów w modelu subskrypcyjnym oraz modelu product-as-a-service. Miesięczne abonamenty za usługi streamingowe czy unikalne linie produktowe są normalne dla klientów poniżej 30 roku życia. Nic dziwnego, że tacy właśnie klienci stanowią jedną trzecią użytkowników Pay in 4 firmy PayPal. Badanie przeprowadzone przez Netfluential oraz PayPal wykazało, że 28% konsumentów w wieku 18-39 lat chętniej kupowałoby w sklepie oferującym opcje BNPL. 32% z nich dokonałoby zakupu, który w innym przypadku zostałby opóźniony. BNPL to w oczywisty sposób przyszłość. 

 

Dlaczego więc Millenialsi oraz Pokolenie Z nie używa w tym celu swoich kart kredytowych? Przecież, jak wykazały zlecone przez PayPal badania Forrester, 48% konsumentów z Pokolenia Z (18-22 lata) czuje się świetnie, używając opcji kredytowych. Nawet większy odsetek młodszych (23-29 lat) oraz starszych (30-39) Millenialsów mówi dokładnie to samo, w odsetku odpowiednio 60% i 69%”.

 

Młodzi konsumenci nie są niechętni kredytom rozumianym jako dług czy zobowiązanie, by faktycznie dysponować pieniędzmi w nadchodzących miesiącach. To możliwość otrzymania nieoprocentowanych rat kieruje ich zainteresowanie do BNPL. Płatności w tym modelu są też znacznie prostsze i nie generują ryzyka, jako że zakup nie wymaga podania numeru karty kredytowej. 

 

Korzyści z usług BNPL – dlaczego warto zintegrować je ze swoją stroną

 

Jak pokazują wymienione badania, BNPL jest faworytem wśród metod płatności w perspektywie nadchodzącej przyszłości. I chociaż raty często wiążą się z opłatą większą niż w przypadku Visa czy Mastercard, w tym przypadku zalety znacznie górują nad wadami. Najistotniejsze zalety to:

 

Zwiększenie sprzedaży

 

Konsumenci przeglądający twoją stronę często są gotowi na dokonanie zakupu. Powstrzymuje ich jedynie brak środków. Jeśli będą pewni swoich możliwości spłaty w ciągu nadchodzących tygodni, z perspektywą rychłej wypłaty, jest wysoce prawdopodobne, że opcja BNPL zmieni ich z użytkowników strony w klientów. W szczególności, jeśli sprzedajesz produkty kosztowne.

 

Utrzymanie konkurencyjności

 

Przyjmuje się, że wartość transakcji na rynku BNPL urośnie do 680 miliardów dolarów do roku 2025, ze wskaźnikiem CAGR na poziomie 13.23%, liczonym od 2018 roku. To znaczy, że twoja konkurencja już prawdopodobnie korzysta z tej opcji.

 

Przyciągnięcie nowych klientów

 

To jest najbardziej prawdopodobny sposób zwiększenia sprzedaży. Nie tylko przekształcisz część użytkowników strony w klientów. Przyciągniesz także klientów aktywnie poszukujących sklepów oferujących opcję BNPL. Jak pokazują badania, takich klientów jest wielu wśród Millenialsów i w Pokoleniu Z.

 

Zapewnienie klientom wygodnej metody płatności

 

Dla wielu klientów BNPL jest dużo bardziej opłacalna niż karta kredytowa. Jest też bezpieczniejsza, jako, że nie wymaga podawania numeru karty kredytowej ani adresu do przesłania rachunku. Z tych też powodów jest to też opcja wygodniejsza w obsłudze. 

 

Zmniejszenie skali porzucanych koszyków

 

Badania Instytutu Baymard wskazują, że 6% przypadków porzucenia koszyka wynika z braku opcji płatności. Zważywszy jak wielu konsumentów interesuje opcja BNPL, twój wskaźnik porzuconych koszyków powinien spaść po integracji opcji ze sklepem.

 

Podsumowanie

 

Nowi konsumenci poszukują odpowiedzialnych sposobów dokonywania zakupów, liczą się z ratingiem swoich kart kredytowych i bezpieczeństwem w sieci. Wymagają wyboru, elastyczności, wygody i nie mają nic przeciwko zaciąganiu zobowiązań. Nie chcą po prostu oprocentowania. Ci klienci są wartościowi już, a będą jeszcze bardziej po czterdziestce. 

 

BNPL skutecznie adresuje ich potrzeby. Jako podmiot eCommerce jesteś przez nich postrzegany jako szczególnie zobowiązany do zapewnienia wyboru. Włączenie opcji BNPL zapewni ci przewagę nie tylko nad bezpośrednią konkurencją. Pogłębisz również przewagę nad handlem tradycyjnym, skoro umożliwisz nie tylko zakupy bez wychodzenia z domu, dostarczane pod drzwi klienta, ale też pozwolisz im zapłacić później i to bez narażania cennego ratingu ich kart kredytowych. 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.

6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce
6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce

    Szablony e-mail to doskonałe rozwiązanie dla marketerów eCommerce. Podnoszą zaangażowanie klienta, a przy tym przekładają się na zwiększenie przychodów. Oto sześć prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce. Niezależnie, czy mowa o poprawie wydajności, zwiększeniu świadomości marki, personalizacji, optymalizacji mobilnej, testowaniu A/B czy automatyzacji, narzędzie to odblokowuje pełny potencjał […]

CDP vs CRM vs DMP i które rozwiązanie jest lepsze? CDP w pigułce część 2
CDP vs CRM vs DMP i które rozwiązanie jest lepsze? CDP w pigułce część 2

    W tym artykule dokładnie opisujemy bolączki CRM oraz szczegółowo wyjaśniamy, w jaki sposób CDP rozwiązuje je wszystkie, usprawniając działania marketingowe i kształtując drogę do ścisłej współpracy z klientem. Wiele firm eCommerce wciąż korzysta z jakiejś formy oprogramowania CRM, a w rzadkich przypadkach z Platformy do Zarządzania Danymi (DMP). Mając to na uwadze, a […]

Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1
Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1

    W serii trzech artykułów CDP w pigułce przybliżamy podstawowe kwestie dotyczące Customer Data Platform: czym one są, czym różnią się od dotychczasowych systemów, dlaczego są lepsze i – co najważniejsze – w jaki sposób Ty i Twoja firma możecie wykorzystać ich ogromne możliwości. W tym artykule wyjaśniamy, czym jest Customer Data Platform, jaki […]

4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec
4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec

    Skuteczny rozwój każdej działalności wymaga sprawnego i precyzyjnego pomiaru wyników. Co ciekawe, różne badania i ankiety wskazują, że marketingowcy eCommerce uważają, że brakuje im umiejętności w tym zakresie. W tym artykule omówimy 4 problemy i trendy związane z pomiarem wyników oraz wskażemy rozwiązania, które sprawią, że Twój zestaw technologii i aplikacji marketingowych będzie […]

Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio
Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio

    Nowe Email Design Studio wyznacza standardy w email marketingu w zakresie customer engagement i budowania poczucia więzi z marką . Używając naszego unikalnego, zaprojektowanego z myślą o urządzeniach mobilnych kreatora emaili, zwiększysz poziom konwersji i zbierzesz cenne dane Zero-Party, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zrozumieć swoich klientów.   E-mail wciąż jest królem marketingu […]

Dzięki opartemu na OpenAI generatorowi treści SALESmanago, marketerzy otrzymują precyzyjne, ukierunkowane treści
Dzięki opartemu na OpenAI generatorowi treści SALESmanago, marketerzy otrzymują precyzyjne, ukierunkowane treści

    Kraków, Polska, 9 lutego 2023 r.: SALESmanago, platforma Customer Engagement, ogłosiła dziś integrację generatywnego modelu sztucznej inteligencji OpenAI z Email Designerem, a także uruchomienie Email Design Studio.   Zaprojektowany, aby umożliwić marketerom tworzenie bardziej angażujących i wydajnych kampanii, Email Designer stworzony przez SALESmanago zostaje zintegrowany z modelem OpenAI, aby błyskawicznie generować treści z […]

Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości
Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości

    Uwaga: ten artykuł (z wyjątkiem nagłówków i formatowania) został w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję   Wygeneruj post na blogu o chwytliwych tematach e-maili   Napisanie chwytliwego tematu wiadomości e-mail jest ważną częścią tworzenia skutecznej kampanii e-mail marketingu. Dobry temat może zachęcić odbiorców do otwarcia e-maila i przeczytania jego treści, a zły może […]

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]