Jak marketerzy marnują czas? Sprawdź, czy wykonujesz te 5 bezproduktywnych czynności

zegarWszyscy chcemy być jak najbardziej produktywni i wydajni, jednak na marketerów czeka wiele pułapek na drodze ku imponującej efektywności. Zobacz, jak je pokonać!

Podstawowy kłopot marketerów polega na trudności w ustaleniu, jakie działania naprawdę przynoszą zyski, a jakie nie. Często działania, które pochłaniają najwięcej czasu, nie są najbardziej rentowne.

1. Content vs Context

Problem: Marketerzy inwestują wiele czasu na pracę twórczą i koncepcyjną, w produkowanie tekstów, filmów, grafik, banerów, opracowywanie akcji czy organizację konkursów. Problem w tym, że nawet najlepsza kampania nie zadziała, jeśli pojawi się w niewłaściwym miejscu, czasie bądź zostanie zaadresowana do niewłaściwych odbiorców. Jak podkreśla Arnie Kuenn, kontekst jest ważniejszy od treści. Nie myśl tylko o swoim dziele, ale skup się na odbiorcy.


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka!


Rada: Wiedz dokładnie, gdzie, kiedy, do kogo, na jakim etapie relacji z marką i w jakim celu pojawi się dany komunikat. Czy masz narzędzia i wiedzę, by wyegzekwować dokładnie taką wiadomość? Tylko wtedy wysiłek włożony w pracę twórczą ma sens.

 

2.  Social media

Problem: Social media to grząskie księstwo paradoksów. Z jednej strony to przestrzeń osobistych relacji, więc masz pokusę autentyczności: chcesz osobiście reagować na każdą interakcję z marką. Z drugiej strony, nie możesz sobie pozwolić na stratę takiej ilości czasu! Tym bardziej, że nie przekłada się to zazwyczaj na sprzedaż.

Nie mówiąc już o tym, że siedzenie w mediach społecznościowych jest przyjemne i często stanowi wymówkę, schronienie przed innymi, pilniejszymi czy trudniejszymi zadaniami.

 

Rada: Sporą część działań możesz zautomatyzować – bez szkody dla Twojej wiarygodności. Neil Patel radzi, by skupić się też na precyzyjnie wyznaczonych celach i grupach. Chcesz pozyskać leady i zwiększyć ruch na stronie, a nie tylko liczyć lajki, prawda? Prowadź też kalendarz i planuj – dzięki temu unikniesz przypadkowych postów i nerwowego wyszukiwania pomysłów na posty na już.

 

3. Brak automatyzacji

Problem: Ręcznie piszesz wiadomości email (np. dla szczególnie lojalnych użytkowników), ręcznie dodajesz nowe informacje o kontaktach do bazy, ręcznie wyłapujesz leady… zabiera Ci to masę czasu, a do tego zdarzają Ci się błędy – nic dziwnego przy monotonnych, żmudnych zadaniach.

 

Rozwiązanie: Użyj automatyzacji. Pracę znacznie ułatwi Ci platforma Marketing Automation, dzięki której nie tylko zyskasz czas, dotąd poświęcany na wykonywanie żmudnych, mechanicznych zadań, ale i zaczniesz zbierać i wykorzystywać więcej danych o odbiorcach, by dostarczać im wszystkim spersonalizowane, dopasowane do kontektu wiadomości.

Już proste rozwiązania typu Zapier pomogą Ci połączyć czynności w łańcuch (np. publikacje w mediach społecznościowych czy pracę na Arkuszach Google) i zautomatyzować.

 

4. Brak mierzenia efektów

Problem: Marketerzy mają kłopot z oceną skuteczności poszczególnych działań, więc trudno im określić, jak najlepiej zagospodarować swój czas. Być może siedzisz całe dnie uprawiając WOMM, który nie przynosi żadnych efektów?

Marketing na ślepo nie tylko komplikuje Twoje zarządzanie czasem czy obniża skuteczność, ale także sprawia, że przełożeni nie mogą Ci ufać. Przecież nie widzą skutków Twoich działań!

 

Rada: Potrzebujesz narzędzi, które pozwolą Ci mierzyć, jak działają Twoje kampanie. Dotyczy to przede wszystkim wskaźników efektywności (KPI), ale także platform, które policzą wskażą bardziej złożone wskaźniki niż sama sprzedaż, np. systemu Marketing Automation.

Dzięki temu będziesz rozsądniej gospodarować własnym czasem i budżetem.

 

5. Multitasking

Problem: Chcesz zrobić wszystko. Nie delegujesz zadań, sam dasz radę! Niestety, badania neurologów nie pozostawiają złudzeń: nie ma czegoś takiego jak skupienie na kilku rzeczach na raz: po prostu nasza uwaga szybko wędruje od jednego problemu do drugiego. Nie sposób równolegle wykonać porządnie dwóch wymagających koncentracji zadań.

 

Rada: Odróżniaj rzeczy ważne od pilnych i ucz się skupienia. Może pomogą Ci aplikacje do zarządzania czasem (niektóre znajdziesz w poście o przydatnych narzędziach dla marketerów). Oducz się też przymusu bycia nieustannie do dyspozycji innych. Nic się nie stanie, jeśli odpiszesz na maila za 2 godziny, a skończysz w skupieniu redagowany tekst.

 

A co Waszym zdaniem najbardziej marnuje czas marketerów?

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]