
Czemu firmy wdrażają Marketing Automation?
Według raportu Gleanstera, dyrektorzy marketingu wrażają automatyzację, by osiągnąć 2 podstawowe cele:
- Zwiększyć dochód (79% ankietowanych),
- Poprawić jakość pozyskiwanych leadów (76%).
W innym badaniu (Redeye and TFM&A Insights “The Marketing Automation Report 2014), marketerzy zaznaczyli następujące korzyści ze wdrożenia systemu:
– Przejęcie przez system powtarzalnych, nudnych zadań, w związku z czym zespół mógł zaangażować się w bardziej ekscytujące projekty (36%),
– Lepsze targetowanie klientów: tak obecnych, jak i potencjalnych (30%),
– Poprawienie jakości doświadczenia klienta (10%),
– Lepszy email marketing (9%),
– Redukcja ludzkich pomyłek w kampaniach (8%),
– Zarządzanie leadami (4%),
– Marketing wielokanałowy (3%).
Przyjrzyjmy się, jak to wygląda w konkretnych obszarach działania.
Email marketing
30% więcej kontaktów. Przede wszystkim, wdrożenie Marketing Automation zwiększa znacząco ilość kontaktów w bazie. Jak wskazuje badanie Autopilot, firmy, które korzystają z Marketing Automation mają statystycznie o 30% więcej kontaktów w bazie niż te, które tego nie robią. Wynika to z usprawnienia strategii pozyskiwania leadów. Już drobne zmiany, takie jak kształt formularza kontaktowego, mogą wywołać duży efekt.
18 x większy dochód. Wiadomości, które zawierają istotną z punktu widzenia konkretnego użytkownika treść nie tylko wykazują imponujące wskaźniki CTR i OR, ale również po prostu przynoszą więcej zysku.
70.5% wyższe CTR. Wiadomości 1-to-1, będące odpowiedzią na działanie użytkownika, wykazują 70.5% wyższe wskaźniki kliknięć. Są one jeszcze wyższe, gdy mowa o tzw. email retargetingu, kiedy CTR może wynieść nawet 400% więcej niż w tradycyjnym masowym mailingu. Szerzej to zagadnienie omawiamy w naszym case study.
Lead Nurturing
2 x więcej leadów. Jak wynika z badań Autopilot, formy wdrażające Marketing Automation generują w skali miesiąca dwa razy więcej leadów. Więcej leadów i ich wyższa jakość to kluczowe korzyści z wdrożenia Marketing Automation według marketerów B2B.
20% więcej możliwości sprzedażowych (sales opportunity: więcej niż kwalifikowany lead, jeszcze nie klient). Leady, które zostały poddane pielęgnacji (Lead Nurturing), 20% częściej stają się realnymi możliwościami zakupowymi, według raportu Demand Gen.
Zakupy większe o 47%. Leady pielęgnowane (czyli poddane Lead Nurturing) robią większe zakupy – nawet o 47% (Annuitas Group). Powód? Dobrze wyedukowani klienci czują się bezpiecznie podczas zakupu – wiedzą dokładnie, za co płacą.
1,4 x korzystniejsze koszty pozyskania. Najlepsi użytkownicy Marketing Automation wykazują też niższe koszty pozyskania leada niż ich konkurenci.
Lead Nurturing jest najczęściej wykorzystywaną funkcjonalnością Marketing Automation w B2B.
Sprzedaż
O 70% szybszy cykl decyzyjny. Dzięki usprawnieniu komunikacji i współpracy między działami marketingu i sprzedaży cykl zakupu zostaje znacząco usprawnia cały proces komunikacji z klientem dzięki czemu może on szybciej podjąć decyzje i dokonać zakupu.
O 54% lepsze wyniki w osiąganiu targetów sprzedażowych. Kiedy proces sprzedaży jest zoptymalizowany, dużo łatwiej jest osiągać założone cele sprzedażowe.
O 34% wyższe dochody ze sprzedaży. Użytkownicy platform do Marketing Automation twierdzą, że generują one wzrost w dochodach ze sprzedaży rzędu 34%.
1,6 x wyższy współczynnik lead-sprzedaż. Firmy, które na najwyższym poziomie stosują automatyzację marketingu, wykazują 1,6 razy wyższy współczynnik konwersji leada na transakcję niż ich konkurencji.
Szukasz więcej statystyk związanych z Marketing Automation?
33 szokujące fakty i statystyki związane z Marketing Automation
Blog Get Spokal
Co klienci myślą o personalizacji i Marketing Automation
Blog Iconsive
Blog Wishpond
Follow