#2 Jak można wypromować wiralową aplikację bez wydawania ani grosza na reklamę?

Jest kilka sposobów, dzięki którym można popchnąć apkę w kierunku stania się viralem. Oto 8 porad jak rozkochać internautów i użytkowników mobile.

  1. Bądź na bieżąco z trendami – Jeżeli chcesz wygrać, musisz wiedzieć co w trawie piszczy. W internecie trendy zmieniają się szybciej niż mogło by się wydawać. W jednym tygodniu wszyscy mówią o selfie Ellen DeGeneres z gali Oskarowej, a w następnym wspominanie o nim jest już obciachem. Śledź Buzzsumo i Twittera – to są papierki lakmusowe trendów sieciowych!
  2. Władaj biegle językiem emocji – O sile viralu stanowi jego potencjał wzbudzania silnych emocji. Nie ma znaczenia, czy będą one radosne (Orange i bilety do kina), czy wrecz przeciwnie(Lew Cecil). Jeżeli jednak zależy ci na dłuższej popularności, celuj w emocje pozytywne – badania wykazują, że mają one większy i trwalszy wpływ na odbiorców.
  3. Daj coś od siebie – Masz ogromne pole do popisu. Możesz zaoferować rozrywkę, usługę, rabat, możliwość współuczestniczenia w zabawie, wiedzę i wiele innych wartości. Każdy lubi podarki, i ceni osobę, która daje mu coś od serca. Dlatego dziel się tym co Cię odróżnia od konkurencji.
  4. Daj użytkownikom coś, czego mogą użyć w praktyce – Aplikacje i treści, które mają zastosowanie praktyczne są przyjmowane z większym entuzjazmem niż pozostałe. Tak jak tej kampanii Ogilvy: użytkownicy dostali darmowy dostęp do internetu w miejscach, gdzie z reguły go nie ma.
  5. Bądź autentyczny w tym co robisz – Nie łudź się, że wymuszona poza wyuczona na seminarium motywacyjnym umknie bystrym oczom internautów. W zalewie przekazu marketingowego ludzie szukają autentyczności. Uchyl rąbka tajemnicy swojego życia prywatnego. Twoje dziecko upaprało siebie, ścianę i psa mamusiną szminką? Wrzuć to na Twittera. Twój pies chce się dokopać do Chin? Nakręć filmik i udostępnij go na Facebooku! (Według Buzzsumo, dzieci i zwierzaki to złote bilety do fabryki leadów)
  6. Poznaj swoich odbiorców – Ciężko dobrać przekaz, jeżeli nie wiesz, do kogo się zwracasz. Użyj wszystkich dostępnych środków, aby stworzyć profile behawioralne użytkowników. Korzystaj z formularzy, które będą zbierały ich dane. Zrób stronę internetową, na której możesz zamieszczać tzw. Gate Content (obszerne treści udostępniane w zamian za dane użytkownika). Używaj platformy do automatyzacji marketingu mobilnego i zintegruj ją z używaną na co dzień platforma do marketing automation żeby mieć porządek w bazie danych, skutecznie monitorować ruch użytkowników w obrębie aplikacji i ułatwić sobie personalizację kampanii marketingowych.
  7. Daj możliwość interakcji – Ludzie chcą współuczestniczyć i dzielić się opiniami! Przyjmuj z otwartymi ramionami wszystkie reakcje. Dadzą ci jasny obraz tego jak skuteczne są Twoje działania i co jeszcze możesz poprawić. Pamiętaj o przyciskach akcji. Aż 60% naszych zakupów nie jest planowane (40 – 80%, w zależności od kategorii produktu). 87% Amerykanów przyznaje się do zakupów impulsywnych. Na ten proces szczególnie podatni są millenialisi, czyli główni użytkownicy kanału mobile!
  8. Nie hamuj twórczych zapędów odbiorców – Co raz wpadnie do sieci, zostaje w niej na zawsze. Pamiętacie niezbyt udane zdjęcie Beyonce? A filmik z Kamilem Durczokiem i brudnym stołem? Kasowanie filmików i obrażanie się o przeróbki nic nie da. Lepiej zareagować na nie z humorem i zaakceptować fakt, że raz upublicznione nie znikną z sieci tylko dlatego, że tupniesz nogą. Dużą popularnością cieszy się seria Mean Tweets, gdzie na prośbę Jimmy’ego Kimmela celebryci czytają niemiłe Tweety na swój temat. Dzięki pozytywnym lub zabawnym reakcjom znacznie zyskują w oczach fanów.

Przygotuj całą kampanię zawczasu – Sam viral to nie wszystko. Bądź gotowy na popularność i miej przygotowaną całą kampanię, tak aby szybko przekuć szum w sieci na wyniki finansowe!

Aby dobrze przyjąć napływ nowych leadów powinieneś:

  • Określić jasno cele kampanii – czy ma ona za zadane generację leadów, zwiększenie zaangażowania użytkowników, sprzedaż, czy coś innego?
  • Przygotować plan onboardingu i postępowania z nowymi leadami, tak aby każdy nowy użytkownik został sprawnie powitany, przypisany do odpowiedniego lejka sprzedażowego i przekazany do odpowiednich opiekunów.
  • Zautomatyzować procesy marketingowe. Dzięki głębokiej integracji marketing automation i mobile marketing automation możesz zaplanować i zautomatyzować całą kampanię od początku do końca. Dzięki temu każdy z użytkowników będzie traktowany zgodnie ze swoimi preferencjami, działania Twoich Teamów będą dopasowane do jego indywidualnego tempa.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]