#2 Jak można wypromować wiralową aplikację bez wydawania ani grosza na reklamę?

Jest kilka sposobów, dzięki którym można popchnąć apkę w kierunku stania się viralem. Oto 8 porad jak rozkochać internautów i użytkowników mobile.

  1. Bądź na bieżąco z trendami – Jeżeli chcesz wygrać, musisz wiedzieć co w trawie piszczy. W internecie trendy zmieniają się szybciej niż mogło by się wydawać. W jednym tygodniu wszyscy mówią o selfie Ellen DeGeneres z gali Oskarowej, a w następnym wspominanie o nim jest już obciachem. Śledź Buzzsumo i Twittera – to są papierki lakmusowe trendów sieciowych!
  2. Władaj biegle językiem emocji – O sile viralu stanowi jego potencjał wzbudzania silnych emocji. Nie ma znaczenia, czy będą one radosne (Orange i bilety do kina), czy wrecz przeciwnie(Lew Cecil). Jeżeli jednak zależy ci na dłuższej popularności, celuj w emocje pozytywne – badania wykazują, że mają one większy i trwalszy wpływ na odbiorców.
  3. Daj coś od siebie – Masz ogromne pole do popisu. Możesz zaoferować rozrywkę, usługę, rabat, możliwość współuczestniczenia w zabawie, wiedzę i wiele innych wartości. Każdy lubi podarki, i ceni osobę, która daje mu coś od serca. Dlatego dziel się tym co Cię odróżnia od konkurencji.
  4. Daj użytkownikom coś, czego mogą użyć w praktyce – Aplikacje i treści, które mają zastosowanie praktyczne są przyjmowane z większym entuzjazmem niż pozostałe. Tak jak tej kampanii Ogilvy: użytkownicy dostali darmowy dostęp do internetu w miejscach, gdzie z reguły go nie ma.
  5. Bądź autentyczny w tym co robisz – Nie łudź się, że wymuszona poza wyuczona na seminarium motywacyjnym umknie bystrym oczom internautów. W zalewie przekazu marketingowego ludzie szukają autentyczności. Uchyl rąbka tajemnicy swojego życia prywatnego. Twoje dziecko upaprało siebie, ścianę i psa mamusiną szminką? Wrzuć to na Twittera. Twój pies chce się dokopać do Chin? Nakręć filmik i udostępnij go na Facebooku! (Według Buzzsumo, dzieci i zwierzaki to złote bilety do fabryki leadów)
  6. Poznaj swoich odbiorców – Ciężko dobrać przekaz, jeżeli nie wiesz, do kogo się zwracasz. Użyj wszystkich dostępnych środków, aby stworzyć profile behawioralne użytkowników. Korzystaj z formularzy, które będą zbierały ich dane. Zrób stronę internetową, na której możesz zamieszczać tzw. Gate Content (obszerne treści udostępniane w zamian za dane użytkownika). Używaj platformy do automatyzacji marketingu mobilnego i zintegruj ją z używaną na co dzień platforma do marketing automation żeby mieć porządek w bazie danych, skutecznie monitorować ruch użytkowników w obrębie aplikacji i ułatwić sobie personalizację kampanii marketingowych.
  7. Daj możliwość interakcji – Ludzie chcą współuczestniczyć i dzielić się opiniami! Przyjmuj z otwartymi ramionami wszystkie reakcje. Dadzą ci jasny obraz tego jak skuteczne są Twoje działania i co jeszcze możesz poprawić. Pamiętaj o przyciskach akcji. Aż 60% naszych zakupów nie jest planowane (40 – 80%, w zależności od kategorii produktu). 87% Amerykanów przyznaje się do zakupów impulsywnych. Na ten proces szczególnie podatni są millenialisi, czyli główni użytkownicy kanału mobile!
  8. Nie hamuj twórczych zapędów odbiorców – Co raz wpadnie do sieci, zostaje w niej na zawsze. Pamiętacie niezbyt udane zdjęcie Beyonce? A filmik z Kamilem Durczokiem i brudnym stołem? Kasowanie filmików i obrażanie się o przeróbki nic nie da. Lepiej zareagować na nie z humorem i zaakceptować fakt, że raz upublicznione nie znikną z sieci tylko dlatego, że tupniesz nogą. Dużą popularnością cieszy się seria Mean Tweets, gdzie na prośbę Jimmy’ego Kimmela celebryci czytają niemiłe Tweety na swój temat. Dzięki pozytywnym lub zabawnym reakcjom znacznie zyskują w oczach fanów.

Przygotuj całą kampanię zawczasu – Sam viral to nie wszystko. Bądź gotowy na popularność i miej przygotowaną całą kampanię, tak aby szybko przekuć szum w sieci na wyniki finansowe!

Aby dobrze przyjąć napływ nowych leadów powinieneś:

  • Określić jasno cele kampanii – czy ma ona za zadane generację leadów, zwiększenie zaangażowania użytkowników, sprzedaż, czy coś innego?
  • Przygotować plan onboardingu i postępowania z nowymi leadami, tak aby każdy nowy użytkownik został sprawnie powitany, przypisany do odpowiedniego lejka sprzedażowego i przekazany do odpowiednich opiekunów.
  • Zautomatyzować procesy marketingowe. Dzięki głębokiej integracji marketing automation i mobile marketing automation możesz zaplanować i zautomatyzować całą kampanię od początku do końca. Dzięki temu każdy z użytkowników będzie traktowany zgodnie ze swoimi preferencjami, działania Twoich Teamów będą dopasowane do jego indywidualnego tempa.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]