Jak przekonać szefa do wdrożenia Marketing Automation?

Jesteś przekonany, że automatyzacja marketingu pomoże Twojej firmie, przeczytałeś na ten temat już wszystko a teraz pozostaje Ci tylko przekonać do tego pomysłu szefa? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci uzasadnić dlaczego wdrożenie Marketing Automation będzie właściwym wyborem

 

 

 

 

1. Najważniejsze statystyki

Gdy przychodzi do obcięcia budżetu w firmie zazwyczaj pada na dział marketingu. Według badań przeprowadzonych przez IBM 100% CEO właśnie tam zaczyna cięcia kosztów. W takiej sytuacji wdrożenie marketing automation będzie rozsądną inwestycją, pozwala on na obniżenie kosztów na marketing przy jednoczesnym wzroście sprzedaży. Pamiętaj, by na rozmowie z szefem nie dać ponieść się emocjom – zamiast tego postaraj się zgromadzić twarde dowody i najnowsze statystyki, które udowadniają skuteczność systemów tej klasy. Nie zapomnij wspomnieć, że firmy korzystające z automatyzacji zauważają ponad 10% wzrost przychodów już w ciągu 6-9 miesięcy, a koszt pozyskania klienta zmniejsza się o 12,2%.

2. Twarde biznesowe dowody

Każdy szef chce wiedzieć jak wydawany jest każdy grosz w jego firmie. Przygotuj sobie nie tylko twarde liczbowe dowody, ale i case studies dowodzące skuteczności takiego rozwiązania. Przy dzisiejszej liczbie firm korzystających z automatyzacji marketingu znalezienie ciekawych przykładów nie powinno stanowić żadnego problemu. Najlepiej szukać ich w branży, w której działa też nasza firma.

Warto także pokusić się o przedstawienie szefowi wskaźnika ROMI – zwrotu z inwestycji na marketing. Obliczenia na temat tego, ile godzin  dziennie zostanie zaoszczędzonych dzięki zautomatyzowaniu pewnych czynności marketingowych z pewnością skutecznie zadziałają na wyobraźnię. Nie zapomnij, by oprócz korzyści wspomnieć także o potencjalnych problemach i trudnościach przy wdrożeniu – przede wszystkim konieczności nauki obsługi nowego systemu.

3. Lepsza strategia

Pokaż szefowi jak automatyzacja marketingu może pomóc szybciej i bardziej efektywnie zrealizować wszystkie marketingowe cele. Postaraj się pokusić o analizę, jak narzędzia Marketing Automation zmienią Twoją pracę na przestrzeni kilku najbliższych lat. Być może ich wdrożenie pomoże także w realizacji nowych celów, na które do tej pory wasz dział marketingu nie miał możliwości – przykładem może tu być analityka zachowania na stronie WWW, która pozwoli następnie na lepiej dobrane indywidualne akcje marketingowe. Firmy oferujące usługi Marketing Automation z pewnością pomogą znaleźć Ci masę możliwości – nie wahaj się do nich zwrócić w razie jakichkolwiek problemów.

4. Nowe działania

Jeśli od lat używasz tych samych strategii i działań marketingowych być może przyszedł czas na coś nowego. Postaraj się pokazać szefowi, jak z automatyzacją rozszerzy się zakres możliwych aktywności – nie bój się stosować pojęć takich jak lead-nurturing czy scoring klientów i objaśnij, jakie korzyści mogą przynieść Waszej firmie. Podkreślaj wszystkie pozytywne zmiany, jakie mogą nastąpić po zastosowaniu nowych narzędzi.

5. Odparcie ataku

Należy być przygotowanym na to, że nasz pomysł niekoniecznie spotkać się może z entuzjazmem. Najwięcej pytań z pewnością paść może odnośnie kosztów, czasu potrzebnego na wdrożenie i naukę obsługi a także, co najważniejsze, kiedy inwestycja zacznie przynosić zyski. Przygotuj odpowiedź na każde z potencjalnych pytań, powołując się na twarde dowody i liczby.

 

Marketing automation pomoże Twojej firmie zmniejszyć wydatki na marketing  i prowadzić bardziej skuteczne, spersonalizowane kampanie marketingowe. Przygotuj jasną zwięzłą prezentację, w której dokładnie objaśnisz działania systemów klasy marketing automation, wypunktujesz wszystkie najważniejsze cechy systemu jak i funkcjonalności, które pomogą rozwinąć się waszej firmie, a wysiłek z pewnością nie pójdzie na marne.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]