Jak przygotować treści do Lead Nurturing?

Przed treściami tworzonymi na potrzeby Lead Nurturing stają inne wyzwania i zadania niż przed klasycznymi treściami sprzedażowymi i marketingowymi. Marketing Automation pozwala wdrożyć automatyczne, spersonalizowane i dopasowane programy edukacyjne. Natomiast to  treść przeważa o ich skuteczność i przełożeniu się na wyższy przychód. Jak więc wybierać, przygotowywać i tworzyć treści, które wyedukują potencjalnego klienta i przyprowadzą prosto do zakupu?

Wdrożenie Marketing Automation sprawia, że marketerzy i firmy mogą się na chwilę zatrzymać i w słuchać w to co mają do powiedzenia potencjalni i aktualni klienci. Dzięki monitorowaniu i identyfikowaniu zachowania osób dostają konkretną informację o ich potrzebach płynącą prosto z ich postępowania. Daje to prawdziwy niezakłamany obraz i wskazuje jak powinni się komunikować pod względem momentu, tematu i sposobu ze swoimi potencjalnymi klientami.

To właśnie umiejętność słuchania swoich potencjalnych i aktualnych klientów stanowi w dużej mierze o sukcesie w biznesie. Pięknym przykładem jest jeden z bardziej znanych zespołów – Metallica. Jako fan takiej muzyki i częsty bywalec różnych koncertów. Zauważyłem wspólną cechę tych najlepszych. Najlepsi artyści potrafią na żywo reagować na zmianę zachowania tłumu i dostosowywać swój występ do potrzeb, jakby nie patrzeć klientów. Metallica poszła, w tym temacie naprawdę daleko, podporządkowując swoje show oddamy fanom. Organizując trasę koncertową „Metallica by Request” pokazali wszystkim przedsiębiorcom na czym polega koncentracja na potrzebach konsumenta. Otóż każda osoba, która zakupiła bilet miała prawo głosować na utwory, które chce usłyszeć w trakcie koncertu. Z głosów kilku tysięcy fanów powstała kompletna i niesamowita playlista, a koncert wyszedł idealnie. Co ważne, tak naprawdę w każdym mieście, każdy koncert był inny i zawsze dopasowany do widowni. Czy potrzebowali do tego zespołu analityków, usług doradczych, badań rynku lub usług konsultingowych? Nie! Wystarczyło zapytać klientów i dać im tego czego pragną. Szalenie proste i skuteczne podejście.

W wypadku sklepu internetowego lub w ogóle strony WWW ciężko bezpośrednio pytać. Marketing Automation daje nam rozwiązanie. Monitoruje zachowanie użytkowników, przez co „słucha” ich potrzeb. Słuchając klientów w ich podróży zakupowej dokładnie dowiemy się czego szukają, jakich informacji potrzebują i kiedy gotowi są na rozmowę z działem sprzedaży. Dlatego wymyślono Lead Nurturing. Program edukacyjny, który w oparciu o to czego potrzebują potencjalni klienci na różnych etapach procesu zakupowego dostarcza im tej wiedzy edukując ich i prowadząc do gotowości zakupowej. Skuteczna komunikacja w istotnych dla odbiorców tematach sprawia, że konsumenci silniej przywiązują się do marki, bardziej jej ufają i chętniej dokonują zakupów. Czemu mam nie ufać komuś kto zwraca uwagę na moje potrzeby i stara się mi pomóc?

Kolejna rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę, to że konsumenci potrzebują wiedzy, a nie zapewnień, faktów a nie obietnic. Dlatego podstawowa zasada Lead Nurturing to „DO NOT SELL!”. Edukacja jest dużo skuteczniejsza od sprzedaży przez praktycznie cały proces zakupowy klienta. Typowe działania sprzedażowe powinno się uruchamiać dopiero na ostatnie 30-20% procesu podejmowania decyzji o zakupie przez klienta.

Systemy Marketing Automation zostały tak zaprojektowane, aby „słuchały” potencjalnych klientów i dostarczały im tego czego potrzebują, wtedy kiedy potrzebują i w formie jaką preferują. Nam pozostaje określić ogólne zasady komunikacji i stworzyć bazę treści na jej potrzeby. Potem tylko analizować i optymalizować. Jak to powiedzał Thomas Edison, po to mamy dwoje uszu i jedne usta, aby więcej słuchać i mniej mówić.

 

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]